تبیان، دستیار زندگی
هنوز 72 ساعت از اعلام رسمی جدایی فرهاد مجیدی از جمع استقلالی ها نگذشته بود که خبر آمد کاپیتان آبی ها با الغرافه قطر به توافق رسیده و مشکل فرزندش هم که بهانه جدایی بود، حل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر چیزی جز دلتنگی تیام!


هنوز 72 ساعت از اعلام رسمی جدایی فرهاد مجیدی از جمع استقلالی ها نگذشته بود که خبر آمد کاپیتان آبی ها با الغرافه قطر به توافق رسیده و مشکل فرزندش هم که بهانه جدایی بود، حل شده است.
فرهاد مجیدی

در این باره طی چند روز اخیر شایعات زیادی شنیده شده که به علت های جدایی شماره هفت پرداخته اند، البته در این میان عده ای هم پیگیر متن قرارداد او با استقلال هستند.

هواداران می پرسند توافق فرهاد با آبی ها به چه شکلی بوده که مجیدی توانسته در میانه فصل از استقلال جدا شود؟ فرهاد مجیدی فصل گذشته زمانی که در میان اوج گیری شایعات پیشنهاد از لیگ اتریش، سوییس و یکی دو کشور عربی به جمع استقلالی ها پیوست، متذکر شد که در قرارداد خود با فتح ا... زاده شرط کرده اگر در میانه فصل پیشنهاد خوبی از کشورهای دیگر برسد می تواند یک طرفه قرارداد را فسخ کرده و جدا شود. قراردادی که پس از لیگ دهم اتوماتیک وار برای این فصل تمدید شد و حالا ظاهراً مجیدی با استناد به آن در نیم فصل لیگ یازدهم از جمع استقلالی ها جدا شده است و مدیرعامل متخصص آبی ها در امضای قرارداد هم نمی تواند مانع این جدایی شود.

شایعات دلایل جدایی غیرمنتظره فرهاد

این پایان کار نیست چرا که استقلالی ها فعلاً سند و مدرکی در این باره رو نکرده اند و آخرین تلاش آنها هم برای راضی کردن مجیدی به ماندن پیشنهاد پروازی بودن به او از سوی فتح ا... زاده بود. آقای مدیرعامل مدعی شده که به مجیدی پیشنهاد کرده برای زندگی در کناردخترش تیام به امارات رفته و برای بازی های استقلال به تهران بیاید و هر بار برگردد! پیشنهادی مضحک که با خبر پیوستن مجیدی به الغرافه رنگ باخته و دیگر حرفی از آن نیست اما آنچه واقعیت است اینکه اساساً بحث فرزند و دلتنگی او بهانه ای برای اقناع افکار عمومی بود.

روز گذشته محرومیت احتمالی کاپیتان آبی هاست که ظاهراً ماجراهایی در حال رخ دادن بوده و برخی مدیران آبی از وقوع باخبر شدند. پرسپولیسی ها پس از داربی اعتراض زیادی به روابط فتح ا... زاده با سازمان لیگ داشتند و حالا شایعه شده که مدیرعامل استقلال با همین ارتباطات گرم خود پیش از وقوع این شایعات کاپیتانش را از فوتبال ایران دور کرد تا اتفاق خاصی برای او رخ ندهد

شایعه داغ دیگر در این باره طی یکی، دو روز گذشته محرومیت احتمالی کاپیتان آبی هاست که ظاهراً ماجراهایی در حال رخ دادن بوده و برخی مدیران آبی از وقوع باخبر شدند. پرسپولیسی ها پس از داربی اعتراض زیادی به روابط فتح ا... زاده با سازمان لیگ داشتند و حالا شایعه شده که مدیرعامل استقلال با همین ارتباطات گرم خود پیش از وقوع این شایعات کاپیتانش را از فوتبال ایران دور کرد تا اتفاق خاصی برای او رخ ندهد. حجت الاسلام علیپور درباره شایعه منشوری بودن چند بازیکن در گفت و گویی که با گل داشت تاکید کرد: روال کار ستاد منشور عوض شده و برای حفظ آبروی بازیکنان تا قبل از اثبات اتهامات هیچ اشاره ای به نام این بازیکن نمی شود.» علیپور در پایان یادآور می شود ستاد منشور در حال بررسی پرونده چند بازیکن است و تا قطعی نشدن آن به نام این چهره ها اشاره نمی شود. به همین خاطر شایعه شده که فتح ا... زاده با استفاده از برشی که دارد متوجه خطرهایی که مجیدی را تهدید می کند شده و او را به یک لیگ خارجی فرستاده است. گفته می شود کمیته اخلاق حرفه ای حتی در صورت اثبات تخلف مربی یا فوتبالیست او را به طور پنهان جریمه و یا خواستار ترک لیگ از سوی او می شود.

فرهاد مجیدی

شایعه بعدی در این باره سرنوشت پرویز مظلومی در پایان این فصل و بازگشت امیر قلعه نویی به جمع استقلالی هاست. عده ای از اهالی فوتبال معتقدند فتح ا... زاده تمایل زیادی به بازگشت قلعه نویی دارد و با اتفاقاتی که در اوایل فصل رخ داد بعید نیست این مسایل در پایان فصل نیز بیفتد. برای همین فرهاد مجیدی پیش دستی کرد و رفت تا قبل از بازگشت قلعه نویی در انتهای فصل با او رودر رو نشود. حالا دیگر همه می دانند که ژنرال به هیچ عنوان کاپیتان آبی ها را قبول ندارد و در هر صورت عذر او را خواهد خواست. البته ماندن شماره هفت تا پایان فصل و جدایی او در صورت آمدن امیر هم چندان تفاوتی در ماجرا نداشت چرا که خواجه حافظ شیرازی هم از عداوت کهنه این دو استقلالی آگاه است.

آخرین شایعه درباره رفتن مجیدی که کمی هم قابل قبول به نظر می رسد از سوی یکی از اهالی فوتبال که صاحب پستی در تشکیلات فوتبال است به گوش رسید. این شخص می گوید: تصمیم فرهاد مجیدی برای جدایی از استقلال ناگهانی نبود. او از اول فصل دنبال این برنامه بود و تنها بر سر مسایل مالی با الغرافه اختلاف داشت. برای همین تمام تلاشش را به کار گرفت و با استفاده از اهرم هایی که وجود داشت به تیم ملی رسید تا با پرچ کردن یک سابقه ملی به کارنامه اش به هدف مورد نظرش برسد که رسید. این فرد مدعی است کارلوس کرش همان وقت از طریق منابعی که در فوتبال حوزه خلیج فارس هستند متوجه این ماجرا شد و مجیدی را کنار گذاشت. کرش اصولی برای خود دارد و معتقد است یک بازیکن ملی باید با قلب و روح خود برای پیراهن کشورش بازی کند.

البته طبق اصول حرفه ای که دارد پس از کنار رفتن مجیدی و خداحافظی او اشاره ای به این ماجرا نداشت چون معتقد بود انتخاب بازیکن ربطی به او ندارد.

مجیدی وقتی به هدفش رسید حساب همه جا را کرد و با توجه به اینکه ITC خود را در نیم فصل راحت تر می گیرد ساز جدایی کوک کرد و رفت. تمام این برنامه ها حساب شده و حرفه ای بود و ربطی به دخترش تیام و دلتنگی او نداشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع : گل