تبیان، دستیار زندگی
جزایر ناز در ۲۲ کیلومترى شهر قشم تنها محلى است که با پاى پیاده و یا با خودروى شخصى مى‌توان تا فاصله یک کیلومترى داخل آب‌هاى نیلگون خلیج همیشه فارس را پیمود و از این شرایط ویژه به عنوان یکى از جاذبه‌هاى مهم گردشگرى قشم، بهره و لذت کافى برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزیره‌ای عجیب در نزدیکی قشم

جاذبه‌هاى گردشگرى قشم؛ جزایر ناز


جزایر ناز در 22 کیلومترى شهر قشم تنها محلى است که با پاى پیاده و یا با خودروى شخصى مى‌توان تا فاصله یک کیلومترى داخل آب‌هاى نیلگون خلیج همیشه فارس را پیمود و از این شرایط ویژه به عنوان یکى از جاذبه‌هاى مهم گردشگرى قشم، بهره و لذت کافى برد.


جزایر ناز در 22 کیلومترى شهر قشم تنها محلى است که با پاى پیاده و یا با خودروى شخصى مى‌توان تا فاصله یک کیلومترى داخل آب‌هاى نیلگون خلیج همیشه فارس را پیمود و از این شرایط ویژه به عنوان یکى از جاذبه‌هاى مهم گردشگرى قشم، بهره و لذت کافى برد.

جزایر ناز با حدود سه هکتار وسعت به دلیل مسطح بودن، با توجه به دیواره‌هاى صخره‌اى پنج تا ده مترى خود و به دلیل نداشتن ساحل شنى، در هنگام جزر آب و به هنگامى که پس‌روى آب دریا کامل مى‌شود، با ایجاد باریکه‌اى از خشکى به ساحل قشم متصل مى‌گردد.

جزیره ناز

هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز مى‌توانند از بلنداى آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و همه زیبایى‌هاى عالم خلقت را از دل پهنه آبى خلیج فارس نظاره و خدا را از بابت همه نعمت‌هایش ستایش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى سازمان منطقه آزاد قشم از جزایر ناز به عنوان یک سایت ویژه گردشگرى منحصر به فرد به ویژه جهت کسانى که براى نخستین بار این پدیده شگفت طبیعى را از نزدیک تماشا مى‌کنند، نام برد.

"تورج امانى" معتقد است: «عبور در دریا با پاى پیاده و یا با خودروی شخصى به مثابه یک آرزو مى‌ماند که در جزیره قشم هر روز محقق مى‌شود و شمارى از دوست‌داران طبیعت از این فرصت بهره مى‌برند.»

به گفته وى، آرامش و زیبایى جزایر ناز از یک سو و وجود صدف‌ها و مرجان‌هایى که در طرح‌ها و رنگ‌هاى مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده مى‌شوند نیز از سوى دیگر بر زیبایى این سایت منحصر به فرد گردشگرى در قشم افزوده است.

جزیره قشم از نیمه دوم هر سال شاهد ورود انبوه مسافرانى است که از اقصى نقاط میهن و کشورهاى خارجى جهت دیدن شگفتى‌هاى عالم خلقت به جنوبى‌ترین نقطه ایران سفر مى‌کنند.

جزر آب دریا در جزایر ناز، شرایط ویژه‌اى براى حرکت با پاى پیاده و یا خودروی مهمانانى که با اشتیاق تماشاى جاذبه‌هاى جزیره قشم به این منطقه سفر کرده‌اند، فراهم مى‌کند.

با بالا آمدن آب دریا و ایجاد شرایط مد، مهمانان جزایر ناز خود را در پهنه‌اى از آب دریا بدون وجود جاده‌اى براى خروج از آن گرفتار مى‌بینند که بدون نگرانى از این شرایط تا جزر مجدد آب به تماشاى قسمت‌هاى مختلف جزایر ناز و همه زیبایى‌هایى که در آن است، مى‌نشینند.

شمارى از مردم نیز از کنار جاده ساحل جنوبى در یک کیلومترى جزایر ناز از ویژگى‌هاى زیباى این سایت و گردشگرانى که با خودرو در میان آب‌هاى نیلگون خلیج فارس قرار دارند، عکس و فیلم تهیه مى‌کنند.

وجود سایت‌هاى بکر و منحصر به فرد براى غواصى در محدوده جزایر ناز بر اشتیاق دیدار از این منطقه مى‌افزاید.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران با داشتن سایت‌هاى ویژه گردشگرى از جمله جزایر ناز، طولانى‌ترین غار نمکى جهان، جنگل‌هاى دریایى حرا، دلفین‌هاى بازیگوش هنگام، دره ستاره‌ها، تنگه چاه‌کوه، سایت تخم‌گذارى لاکپشت‌ها، پرندگان زیباى بومى و مهاجر، غارهاى خوربس، قلعه پرتغالى‌ها، چاه‌هاى تلا، بادگیرهاى زیباى بندرلافت و سواحل منحصر به فرد آن، محل مناسبى براى دوست‌داران و عاشقان طبیعت به شمار مى‌رود.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: azam45