تبیان، دستیار زندگی
اولین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس با حضور مصطفی دنیزلی در حالی برگزار شد كه تماشاگران زیادی از این تمرین استقبال كردند و از حضور لیدرها در تمرین ممانعت به عمل آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز تغییرات دنیزلی در پرسپولیس


اولین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس با حضور مصطفی دنیزلی در حالی برگزار شد كه تماشاگران زیادی از این تمرین استقبال كردند و از حضور لیدرها در تمرین ممانعت به عمل آمد.

مصطفی دنیزلی در تمرین پرسپولیس

از حدود ساعت 10:40 به تدریج تماشاگران زیادی وارد ورزشگاه «درفشی فر» شدند و روی سكوهایی كه به تازگی صاحب صندلی شده‌اند برای دیدن اولین تمرین تیم محبوبشان با مربی جدید لحظه شماری كردند. این در حالی بود كه بازیكنان پرسپولیس به همراه مربی جدید خود و مدیر عامل تیم از ساعتی پیش در رختكن ورزشگاه جلسه‌ای را ترتیب داده بودند تا به نوعی دنیزلی ترك تبار به بازیكنان پرسپولیس معرفی شود.

از دیگر نكات حاشیه‌ای این تمرین می‌توان به حضور گسترده خبرنگاران و عكاسان در كنار زمین تمرین اشاره كرد كه در طول این فصل بی‌سابقه بوده است.

همچنین محمد رویانیان پس از اتمام جلسه‌اش با بازیكنان و مربی جدید تیم به كنار زمین آمد و در حالی كه به شدت مورد تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه قرار می‌گرفت به سمت خبرنگاران آمد و دقایقی با آن‌ها گفت و گو‌ كرد.

بازیكنان پرسپولیس از حدود ساعت 11:30 به تدریج وارد زمین شدند و شروع به تمرینات كششی و سبك كردند. در این لحظات حدود 100 تماشاگر كه به گفته رویانیان پیش‌تر در سایت باشگاه نام نویسی كرده و برای حضور در تمرین نوبت گرفته بودند، حضور داشتند و منتظر آمدن دنیزلی به زمین تمرین شدند.

مربی جدید پرسپولیس 10 دقیقه بعد وارد زمین شد و با تشویق زیاد هواداران روبرو شد. او پس از حضور در زمین به همراه محمود خوردبین در كنار زمین نشست و تمرینات كششی بازیكنانش را زیر نظر گرفت. در همین حال هواداران پرسپولیس كه تمرین را در غیاب لیدرها تجربه می‌كردند، برای دنیزلی و بازیكنان پرسپولیس آرزوی سلامتی كرده و صلوات می‌فرستادند.

شاید جالب‌ترین شعار هواداران پرسپولیس در تمرین امروز صبح جمله‌ای بود كه آن‌ها به زبان تركی خطاب به دنیزلی فریاد می‌زدند و معنای آن این بود كه «دنیزلی خوش آمدی».

ما كار را تازه شروع كرده‌ایم، ولی فكر نمی كنم كه به بازیكنان جدیدی نیازی داشته باشیم. بازیكنان فعلی پرسپولیس از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. در نهایت اگر احساس كنم كه تیم به بازیكنی نیاز حیاتی دارد، اقدام به جذبش می‌كنیم.

پیش از حضور دنیزلی در زمین تمرین چند تن از لیدرهای پرسپولیس قصد ورود به مجموعه را داشتند كه با ممانعت مسئولان ورزشگاه روبرو شدند. در حالی كه ورود این لیدرها با خروج رویانیان از مجموعه همزمان شده بود و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس رودرروی لیدرها قرار گرفته بود، به شدت مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفت ، ولی مسئولان ورزشگاه در نهایت لیدرهای معترض را از ورزشگاه «درفشی فر» بیرون كردند.

مصطفی دنیزلی که روز شنبه قرارداد یک ساله و نیمه اش را با تیم فوتبال پرسپولیس امضا کرد، صبح امروز یکشنبه برای نخستین بار در تمرینات این تیم حضور یافت. دنیزلی که قرار است کادر فنی را خودش انتخاب کند در نخستین تصمیم عذر سه مربی خارجی پرسپولیس را خواست.

بر این اساس، دنیزلی به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است از این پس هاروت مربی دروازه بانان ، گمالوویچ مربی بدنساز و سومدیک دستیار حمید استیلی از این پس حق حضور در تمرینات را ندارند تا تصمیم نهایی در مورد آنها اتخاذ شود. با این تصمیم اولین تغییرات در کادر فنی سرخ ها ایجاد شد تا سرمربی ترک پرسپولیس فعلا با محسن عاشوری به کارش ادامه دهد.

مصطفی دنیزلی در تمرین پرسپولیس

مصطفی دنیزلی پس از اولین حضورش در تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: از همه شما تشكر می‌كنم، من خیلی خوشحال هستم كه بار دیگر در پرسپولیس حضور دارم، ما در حال ورود به یك راه سخت هستیم، ولی همیشه كار سخت را انجام دادن لذت بخش‌تر است. فعلا امروز روز اول تمرین بود و ما در روزهای بعد متوجه خواهیم شد كه چه مشكلاتی داریم و آن‌ها را برطرف می‌كنیم. نكته مهم در پرسپولیس این است كه هم بازیكنان از بازی خود راضی باشند و هم هواداران از عملكرد تیم. آنچه مشخص است این كه شرایط در پرسپولیس خوب نبوده و برخی كارها درست انجام نشده است كه باید درست شود.

وی در ادامه با بیان این كه از تمام كسانی كه پس از رفتن او از پرسپولیس در سال‌های قبل در این تیم كار كرده‌اند تشكر می‌كند، گفت: هر بازیكنی كه در پرسپولیس بازی می‌كند هم خوشحال است و هم خوشبخت، اما این كافی نیست و باید این مساله را اثبات كند. پرسپولیس تیم بزرگی است و باید این بزرگی را نشان دهد.

وی همچنین درباره بازیكنان تیمش اظهار كرد: ما كار را تازه شروع كرده‌ایم، ولی فكر نمی كنم كه به بازیكنان جدیدی نیازی داشته باشیم. بازیكنان فعلی پرسپولیس از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. در نهایت اگر احساس كنم كه تیم به بازیكنی نیاز حیاتی دارد، اقدام به جذبش می‌كنیم. این مساله نیز ظرف یك هفته آینده مشخص می‌شود.

وی درباره دستیارانش نیز گفت: راجع به این مساله در حال بررسی هستیم و احتمال دارد كه یكی از دستیاران من تركیه ای باشد، اما نمی‌خواهم درباره این مساله عجولانه تصمیم بگیرم.

در ادامه خبرنگاری از دنیزلی پرسید ، مسئولان باشگاه پرسپولیس گفته اند كه اگر دنیزلی بخواهد می‌تواند رقم قراردادش را اعلام كند، آیا او این كار را خواهد كرد كه دنیزلی پاسخ داد: به نظر من نیازی نیست كه این رقم را اعلام كنم، چرا كه من با خانواده‌ام به ایران آمده ام و پیش از این نیز گفته‌ام كه دلایلی مهم‌تر از مادیات برای آمدن به ایران وجود داشته است.

وی درباره حضور هواداران و تشویق آن‌ها نیز گفت: زمانی كه از پرسپولیس می‌رفتم مرا تشویق می‌كردند و امروز نیز به من لطف دارند، من از این بابت خوشحال هستم اما نكته مهم این نیست كه من خوشحال باشم ، مهم این است كه آن‌ها خوشحال باشند. اگر روزی من و آن‌ها خوشحال باشیم معلوم است كه كارمان را درست انجام داده‌ایم .

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا