تبیان، دستیار زندگی
ر گرفتن حیله و نیرنگ برای پیشبرد كارهای شخصی پرهیز كنید ثابت می‌كنم كه ثروت انسان را از طریق الهی باز نمی‌دارد. شهید فرهاد صمصامی در سال 1339 در شهرستان خوی در یك خانواده ثروتمند دیده به جهان گشود. از همان زمان آغاز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از بكار گرفتن حیله و نیرنگ برای پیشبرد كارهای شخصی پرهیز كنید

ثابت می‌كنم كه ثروت انسان را از طریق الهی باز نمی‌دارد.

شهید فرهاد صمصامی در سال 1339 در شهرستان خوی در یك خانواده ثروتمند دیده به جهان گشود. از همان زمان آغاز علاقه‌ فراوانی به امام حسین (ع) داشت. در سن 7 سالگی وارد دبستان شد و با نمرات عالی فارغ التحصیل گردید.بارها به دوستانش می‌گفت بایستی مثل یك مرد جنگید و از بكار گرفتن حیله ونیرنگ برای پیشبرد كارهای شخصی پرهیز كرد.

وی در زمان انقلاب همراه با همسنگران دیگرش درانقلاب بزرگ اسلامی شركت كرد و در پای منبر علم پرورش یافت، به طوریكه بعد از شروع جنگ تحمیلی آرزوی این را داشت كه به جبهه برود، لذا به طور داوطلب به خدمت سربازی رفت و در نیروی هوایی مشغول خدمت شد.

در طول خدمت در فكر جبهه بوده و مدام به جبهه می‌اندیشید و زمانیكه به مرخصی می‌آمد بیشترین اوقات خود را در دعاها مخصوصا دعای روح بخش كمیل می‌گذارند و به نمایش به ویژه نماز شب علاقه فراوانی داشت و به نیازمندان كمك می‌كرد و دست هیچ نیازمندی را رد نمی‌كرد.

بارها می‌گفت: من ثابت می‌كنم كه ثروت انسان را از راه خدایی و طریق الهی باز نمی‌دارد و می‌گفت چرا عده‌ای معتقد هستند كه فرزند ثروتمندی به جبهه نمی‌رود و اصلا شهید هم نمی‌شود و وقتی این سخنان را می‌گفت، آتش می‌گرفت و می‌سوخت، گویی غم بزرگی دل او را می‌آزرد، لذا برای رفتن به جبهه داوطلبانه اسم‌نویسی كرد و از طرف سپاه پاسداران مستقر در نیروی هوایی به جبهه اعزام شد و در طول مدتی كه در جبهه بود، باز دست از مبارزه با نفس خویش نمی‌كشید وهمچنان مواظب بود كه مبادا نفس اماره‌اش بر نفس انسانی‌اش پیروز شود.به همین جهت مدتی كمتر به مرخصی می‌آمد، به طوری كه در طول سه ماه تمام در جبهه بود و فقط یكبار به مرخصی آ‌مد.

شهید علاقه زیادی به آزادسازی خونین شهر داشت وی در آخرین نامه‌اش می‌نویسد: مادر خبر شهادتم را به تو رساندند، وضو بگیر و به درگاه خداوند سجده كن و بگو ای خدای مهربان بپذیر من را و مادر من به تو قول می‌دهم كه در آخرت ترا نزد حضرت زینب (س) روسفید خواهم كرد.

لینک :

شهدا