تبیان، دستیار زندگی
پس از كشمكش‌ها و تنش‌های عجیب در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال، سرانجام انتخابات ریاست فدراسیون در 4 یا 17 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشمکش‌های عجیب سر سفره فوتبال


پس از كشمكش‌ها و تنش‌های عجیب در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال، سرانجام انتخابات ریاست فدراسیون در 4 یا 17 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در ادامه نشست مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال پس از صحبت‌های امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش، محمد عباسی وزیر ورزش گفت: شاید مخالفان متعددی در این جلسه حضور داشته باشند اما اینكه هر كدام از شما كه نظر مخالفی دارید بخواهید همه دیدگاه‌هایتان را مطرح كنید و موضوع جلسه از مسیر اصلی‌اش خارج شود ما فرصت نمی‌كنیم كه تصمیم‌گیری اصلی برای انتخابات ریاست فدراسیون را انجام دهیم.

فدراسیون ورزش

وی گفت: همه این دیدگاه‌ها قبلا مطرح شده است. پیشنهادهایتان را پیش از این به رای گذاشته‌اید یا درخصوص اصلاح اساسنامه مطرح كرده بودید، حالا یا به نتیجه رسیده یا نرسیده است. اولین مسئله ما بحث زمان برگزاری انتخابات است كه اصرار دارم انتخابات با توجه به اینكه ما فرصت را از دست ندهیم قطعا در سال 90 انجام شود. اگر قرار بود انتخابات 19 دی برگزار شود، باید از دو ماه پیش استارت آن زده می‌شد. الان هم می‌توان استارت كار را زد تا انتخابات در اسفند ماه برگزار شود.

در میان صحبت‌های عباسی بعضی از اعضا اعتراضاتی را بیان كردند كه عباسی حتی‌الامكان سعی می‌كرد مانع صحبت كردن آن‌ها شود چرا كه معتقد بود فرصت را نباید از دست داد!

جعفری مدیرعامل تراكتورسازی بالاخره موفق به صحبت شد و گفت: آقای وزیر! بعضی از اعضا نسبت به كلیات اساسنامه انتقاداتی دارند و معتقدند باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد. فكر می‌كنم بهتر است تكلیف این موضوع هم مشخص شود.

عباسی در ادامه گفت: پاسخ آیین‌نامه‌ای این مسئله روشن است. آن روزی كه تصمیم گرفتید هیات مشخصی كار رسیدگی به اصلاحات اساسنامه را انجام دهد باید به آن تصمیم احترام بگذارید. سه ماه پیش از انتخابات بحث اصلاح اساسنامه به طور جدی به وجود آمده بود كه باید تكلیفش روشن می‌شد. تصمیم‌گیری درباره اصلاح اساسنامه جایش آنجا بود كه شما تصمیم گرفتید این كار را هیاتی انجام دهد و حال باید به تصمیم‌تان احترام بگذارید.

عزیز محمدی در این بخش از جلسه ایستاد و گفت: دوستان! طبق اساسنامه فدراسیون انتخابات باید 19 دی‌ماه برگزار شود. یادتان هست كه وقتی بحث وزارتخانه شدن سازمان تربیت بدنی قطعی شد، آقای سعیدلو دیگر اجازه نداشت چك‌ها را امضا كند. الان هم اگر انتخابات فدراسیون از 19 دی به تاخیر بیفتد، از آن زمان به بعد ما دیگر نمی‌توانیم كاری انجام دهیم. ما دو مرتبه اصلاح اساسنامه را به رای‌گیری گذاشتیم كه رای نیاورد.

تاج گفت: اساسنامه فدراسیون تعبیر دیگری هم دارد. در اساسنامه صراحتا آمده است كه هیات رییسه به مدت 4 سال عهده‌دار ریاست فدراسیون است و این مدت 4 سال و یك روز هم نمی‌شود. صراحت قانونی وجود دارد كه انتخابات ریاست فدراسیون باید هرچه سریع‌تر برگزار شود. پیشنهاد خودم این است كه ما اگر از امروز استارت مقدمات كار انتخابات ریاست فدراسیون را انجام دهیم، می‌توانیم در تاریخ 4 اسفندماه این موضوع را عملی كنیم. از اعضا می‌خواهم این پیشنهاد را قبول كنند

در این لحظه كفاشیان وارد كلام عزیز محمدی شد و گفت: این حرف‌ها چیست كه می‌زنید آقای محمدی. اصلاح اساسنامه در آن رای‌گیری‌ها رای آورد!

عزیز محمدی در ادامه گفت: ما می‌توانیم به خاطر موضوع اصلاح اساسنامه نهایتا سه ماه انتخابات را به تعویق بیندازیم، حالا هم می‌توانیم آن را حداكثر تا دو ماه آینده برگزار كنیم. حالا به اساسنامه هر طور كه می‌خواهند رای دهند.

كفاشیان در این جا گفت: طبق اساسنامه می‌توان انتخابات ریاست فدراسیون را سه ماه به تعویق انداخت اما ماده 11 اساسنامه می‌گوید این كار باید در صورت رای مجمع به اعمال تغییرات در اساسنامه صورت گیرد. اگر مجمع موافق باشد، ما می‌توانیم تاریخ را از سه ماه كمی زودتر بیاوریم.

به گزارش ایسنا، كفاشیان كه پیش از این مصر بود انتخابات ریاست فدراسیون در اوایل سال 91 برگزار شود، با این جمله به نوعی از موضعش كوتاه آمد و تصمیم‌گیری در این رابطه را منوط به نظر اعضای مجمع كرد.

پس از این جدال‌ها كه فضای تنش‌آمیزی را به جلسه داده بود، تاج گفت: اساسنامه فدراسیون تعبیر دیگری هم دارد. در اساسنامه صراحتا آمده است كه هیات رییسه به مدت 4 سال عهده‌دار ریاست فدراسیون است و این مدت 4 سال و یك روز هم نمی‌شود. صراحت قانونی وجود دارد كه انتخابات ریاست فدراسیون باید هرچه سریع‌تر برگزار شود. پیشنهاد خودم این است كه ما اگر از امروز استارت مقدمات كار انتخابات ریاست فدراسیون را انجام دهیم، می‌توانیم در تاریخ 4 اسفندماه این موضوع را عملی كنیم. از اعضا می‌خواهم این پیشنهاد را قبول كنند.

عباسی در این جا گفت: همان طور كه تاج گفت می‌توان این انتخابات را چهارم برگزار كرد. در این بین بعضی از اعضای مجمع صدایشان بلند شد كه گفتند باید اصل كار را به رای‌گیری گذاشت و اگر می‌خواهید رای بگیرید رای مخفی بگیرید.

عباسی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند است. شما كه هیچ كدام نمی‌خواهید كاندیدا شوید!

پس از این صحبت هر دو تاریخ به رای‌گیری گذاشته شد. تعداد 24 نفر با برگزاری انتخابات در تاریخ 4 اسفند موافقت كردند كه با توجه به تعداد اعضای مجمع كه بیش از 60 نفر بودند، این تاریخ رای نیاورد

بعضی از اعضای مجمع گفتند ما می‌خواهیم كاندیدا شویم كه عباسی خطاب به آن‌ها گفت مبارك‌تان باشد.

وزیر گفت: یك هفته بعد از انتخابات مجلس یعنی در تاریخ 17 اسفندماه هم می‌شود این انتخابات را برگزار كرد.

پس از این صحبت هر دو تاریخ به رای‌گیری گذاشته شد. تعداد 24 نفر با برگزاری انتخابات در تاریخ 4 اسفند موافقت كردند كه با توجه به تعداد اعضای مجمع كه بیش از 60 نفر بودند، این تاریخ رای نیاورد.

در رای‌گیری برای تاریخ 17 اسفندماه هم تعداد كمی رای دادند؛ نكته جالب این بود كه بعضی از اعضای مجمع از جمله تاج برای هر دو تاریخ دست‌شان را بالا بردند.

بعضی از اعضا پس از این رای‌گیری گفتند: ابتدا موضوع آخر را به رای بگذارید و آن هم این بود كه اصلا انتخابات این طرف سال 91 برگزار شود یا آن طرف سال.

عباسی در این جا گفت: دیگر اذیت نكنید. این جوری نمی‌شود دیگر! سرانجام پس از كشمكش میان وزیر و بعضی از اعضای مجمع و البته حمایتی كه چهره‌هایی چون تاج و عزیز محمدی از برگزاری انتخابات در سال 90 داشتند مقرر شد این انتخابات در تاریخ 4 یا 17 اسفند برگزار شود.

همچنین تعیین شد كه قطعی شدن یكی از این دو تاریخ بر عهده هیات رییسه باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا