تبیان، دستیار زندگی
Windows 8 دارای ویژگی های جالب برای کسانی می باشد که همیشه به دنبال استفاده از محصولات متفاوت فناوری هستند و سعی کرده است مشکلات موجود در Windows 7 را با ارائه خدمات جدید، جبران ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از رمز عبور تصویری


Windows 8 دارای ویژگی های جالب برای کسانی می باشد که همیشه به دنبال استفاده از محصولات متفاوت فناوری هستند و سعی کرده است مشکلات موجود در Windows 7 را با ارائه خدمات جدید، جبران کند.

استفاده از رمز عبور تصویری

شرکت”‌ Microsoft”‌  با عرضه Windows 8، سعی کرده تا توجه همگان را به خود جلب کرد. این شرکت اعلام کرده  Windows 8 دارای ویژگی های جالبی برای کسانی است که همیشه به دنبال استفاده از محصولات متفاوت فناوری هستند و سعی کرده است مشکلات موجود در Windows 7 را با ارائه خدمات جدید، جبران کند

استفاده از رمز عبور تصویری

شرکت مایکروسافت فصد دارد با ارائه نمونه های متفاوتی از امنیت بازار فروش خود را بالا ببرد از این رو نکات جالبی را در وینودز جدید خود ارائه کرده است، یکی از نکات جالب ارائه شده در این windows جدید استفاده از رمز تصویری است

شرکت”‌ Microsoft”‌ در ویندوز جدید خود ، برای ورود به حساب کاربری و ویندوز از یک رمز عبور تصویری استفاده می شود

تاکنون شما از رمز های مختلفی به منظور امنیت سیستم خود استفاده کرده اید. اما آیا تا به حال فکر کرده اید از یک رمز تصویری استفاده کنید؟

جالب است بدانید شرکت”‌ Microsoft”‌  در ویندوز جدید خود، برای ورود به حساب کاربری و ویندوز از یک رمز عبور تصویری استفاده کرده است. بنابراین شما قادر خواهید بود، تصاویر مورد علاقه  خود را انتخاب ، و برای ورود به محیط ویندوز از آن استفاده کنید . در این مطلب قصد بر توضیح  چگونگی تنظیم این رمز عبور تصویری در "  Windows 8" را داریم.

برای این کار کافیست شما ابتدا وارد محیط Windows 8 شوید. با استفاده از ماوس و یا در کامپیوترهای لمسی، توسط انگشت ، نقاطی را بصورت دلخواه و یا بصورت دایره ای، را بر روی عکس، در نظر گرفته و رسم کنید .

این رمز تصویری برای شما ذخیره می شود و  زمانی که شما بخواهید وارد حساب کاربری و یا محیط ویندوز شوید، عکس انتخابی شما به عنوان رمز، نمایش داده می‌شود. در این قسمت، نقاط و یا خطوطی را که به عنوان رمز بر روی تصویر در نظر گرفته اید، را عینا رسم کرده، تا قادر به ورود به  محیط حساب کاربری و یندوز خود شوید.

این رمز تصویری برای شما ذخیره می شود و زمانی که شما بخواهید وارد حساب کاربری و یا محیط ویندوز شوید، عکس انتخابی شما به عنوان رمز، نمایش داده می‌شود

به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی بینی و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد.

طریقه قرار دادن یک تصویر بعنوان رمز عبور

برای set کردن رمز عبور تصویری ، روش زیر را دنبال کنید:

استفاده از رمز عبور تصویری

در صفحه اصلی نمایه Metro ، بر روی Control Panel کلیک کنید.

استفاده از رمز عبور تصویری

در قسمت  Control Panel، بر روی گزینه Users کلیک کرده و بر عبارت  Create a Picture Password   را اتنخاب کنید.

زیرا در صورتی که حساب کاربری شما دارای رمز عبور متنی نباشد، شما قادر به استفاده از رمز عبور تصویری نخواهید بود

سپس رمز عبوری را که به عنوان رمز نوشتاری برای حساب کاربری خود انتخاب کرده‌اید، را وارد نمایید. جالب است بدانید که شما باید قبلا  برای  حساب کاربری خود رمز عبوری را فعال و اتنخاب کرده باشید. زیرا در صورتی که حساب کاربری شما دارای رمز عبور متنی نباشد، شما قادر به استفاده از  رمز عبور تصویری نخواهید بود.

استفاده از رمز عبور تصویری

سپس صفحه ای بر روی صفحه مانیتور شما ظاهر می گردد، در آن صفحه بر روی گزینه  Choose picture کلیک کنید.

استفاده از رمز عبور تصویری

در این قسمت تصویری را که می خواهید به عنوان رمز از آن استفاده کنید را ،  با کلیک بر روی گزینه Open ،.انتخاب کنید.

استفاده از رمز عبور تصویری

سپس بر روی گزینه  Use this picture  کلیک نمایید.

استفاده از رمز عبور تصویری

بعد از طی کردن مراحل بالا ، شما قادر خواهید بود طی سه مرحله، خط و یا نقطاتی را که بصورت فرضی ، به عنوان رمز در نظر گرفته اید را بر روی نقاط مورد نظر خود بر روی تصویر، وارد نمایید.

استفاده از رمز عبور تصویری

شما با هر علامت گزاری (خط یا نقطه)  بر روی تصویر، به صورت خودکار ، وارد مرحله بعد خواهید شد. به منظور تأیید نهایی این رمز عبور تصویری، شما باید سه مرحله ذکر شده در بالا را بصورت مجدد، تکرار کنید.

سپس در آخرین مرحله بر روی گزینه OK  کلیک نمایید.

به ابن ترتیب شما برای  هر بار ورود به حساب کاربری خود، نیاز به وارد کردن رمز عبور تصویری تعیین شده خود دارید تا از محیط Windows 8 استفاده  کنید.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

eightforums

"Microsoft details Windows 8”²s new picture password feature"By Tom Warren, on 16th Dec 2011

Windows 8 Picture Password System Criticized