تبیان، دستیار زندگی
رده پزشکان دانشگاه لندن جدیداً جزئیات پرونده مردی را افشا کرده اند که تا به حال بیش از 40000 هزار قرص اکستازی خورده است (! ) رکورد ثبت شده قبلی، 2000 قرص برای یک نفر بوده است. با این که این مرد مصرف قرص را 7 سال قبل متو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردی که 40 هزار قرص اکستازی خورده


پزشکان دانشگاه لندن جدیداً جزئیات پرونده مردی را افشا کرده اند که تا به حال بیش از 40000 هزار قرص اکستازی خورده است (! ) رکورد ثبت شده قبلی، 2000 قرص برای یک نفر بوده است. با این که این مرد مصرف قرص را 7 سال قبل متوقف کرده است هنوز از مشکلات فیزیکی و ذهنی زیادی رنج می برد از جمله مشکل شدید حافظه، پارانویا و اف

سردگی . این مرد انگلیسی همچنین درد شدید گردن و قفل شدگی فک دارد که در مواقعی حتی غذا خوردن را برای او مشکل می کند. پزشکان می گویند این عواقب ممکن است دائمی باشند.
این مرد از 21 سالگی مصرف قرص را شروع کرده و در دو سال اول به طور متوسط پنج قرص در آخر هر هفته مصرف کرده است. در سال های بعد مصرف او به سه و نیم قرص در روز و در نهایت به 25 قرص در روز برای چهار سال متوالی رسیده است. او اکنون هفت سال است که مصرف قرص را کنار گذاشته ولی آثار مخرب آن باقی هستند.

اثرات منفی

مرگ بر اثر مصرف زیاد: هرچند نادر است ولی احتمال دارد. مصرف قرص باعث ایجاد حرارت می شود که به نوبه خود باعث سکته قلبی می شود. طبق‌ آمار زنان بیشتر در معرض این خطر هستند و اکثر مرگ و میرهای مربوط به اکستازی  مربوط به آنها بوده است.

مسمومیت با آب: مصرف کنندگانی که از مرگ بر اثر سوء مصرف وحشت می کنند، برای دفع قرص به خوردن آب روی می آورند و خوردن آب زیاد باعث HYPONAETRAEMIA می شود. چند مورد ازاین مرگ ها ، در اثر خوردن آب زیاد گزارش شده است.

افسردگی: اکثر مصرف کنندگان آخر هفته، در اواسط هفته آثار افسردگی را بروز می دهند. احتمالاً دلیل این مسئله تأثیر MDMA بر سروتونین است ولی شواهد کافی در دست نیست.

تأثیر مثبت

بنابر تحیقات دانشگاه ایلینویز استفاده کنندگان قرص، «پیشرفت و افزایش در خودآگاهی،

اعتماد به نفس  و پیدا کردن دید نسبت به مشکلات شخصی» را تأیید می کنند. در آمریکا تحقیقات بر روی MDMA (ماده مؤثر اکستازی) برای درمان های روان شناسی همچنان ادامه دارد.

HTTP://WWW.JADI.NET

لینک ها :

مرگ حتی با یک بار مصرف قرص های روانگردان

آثار مصرف اكستازی ( پرواز مرگ با قرص شادی (2))

پرواز مرگ با قرص شادی ( قسمت اول )

آیا اکستازی را می شناسید؟

خطر، در كمین است

عطش مرگ

عوارض زیانبار و كشنده قرص اكستاسی

بی خبری از مصرف قرص های اكستازی

کتاب های «

روان شناسی » ، « خانواده » و « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.