تبیان، دستیار زندگی
شاید پیاده‌روی و قدم زدن در دل دریا تجربه بكری باشد كه كمتر كسی از ما تجربه‌اش كرده باشد؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز كه تحققش تنها در جزایر ناز جزیره قشم فراهم می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیاده‌روی در آب های ناز!
پیاده‌روی در آب های ناز!


شاید پیاده‌روی و قدم زدن در دل دریا تجربه بكری باشد كه كمتر كسی از ما تجربه‌اش كرده باشد؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز كه تحققش تنها در جزایر ناز جزیره قشم فراهم می‌شود. به همین خاطر می‌خواهیم با بال خیالتان با ما همراه شوید تا بتوانید لذت حضور در آن مكان را تصور كنید و در اولین فرصت هم دلتان را به دریا بزنید و راهی جزیره شوید تا بتوانید خودتان را هم به دریا بزنید و كلی برای ما دعا كنید.

صدف های رنگارنگ، عروس های دریایی و بچه خرچنگ ها كه هنوز سخت پوست نشده اند و موج دریا آنها را به ساحل آورده، در ساحل ناز منتظرتان هستند! اسم ساحل بر قامت این جزیره كوچك می درخشد و برازنده آن است. شن و ماسه این ساحل از نوع خاصی است و مانند بیشتر قسمت های سواحل بندرعباس گلی و چسبنده نیست. بنابراین زمان گشت و گذار در ساحل خیلی كثیف و خاكی نمی شوید!

پیاده‌روی در آب های ناز!

قشم 4 جزیره كوچك تر هنگام، لارك، هرمز و ناز را در تنگه استراتژیك هرمز در مجاورت خود دارد. اما شاید از میان همه آنها جزایر ناز که در 22 كیلومترى شهر قشم قرار دارند جذاب تر و دیدنی تر باشد. اینجا تنها محلى است كه می‌توانید با پاى پیاده یا با خودروى شخصى‌تان به اندازه یك كیلومتر در داخل آب‌هاى نیلگون خلیج فارس پیش‌روی كنید.

وسعت جزیره ناز تقریباً سه هكتار است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و دیواره های صخره ای به ارتفاع 5 تا 10 متر اطراف آن را فراگرفته است. روی این جزیره به طور كامل مسطح است. در زمان جزر با پسروی كامل آب دریا، برای مدت كوتاهی، باریكه ای از خشكی جزیره ناز را به ساحل قشم وصل می كند.

پیاده‌روی در آب های ناز!

هر چند زمان این اتفاق كوتاه است، اما در همین مدت مى‌توانید از بلنداى آن، تنگه هرمز، جزیره لارك و همه زیبایى‌هاى عالم خلقت را از دل پهنه آبى خلیج فارس نظاره كنید و خود را غرق در شادی و خوشبختی بیابید.

در این جزیره كسی سكونت ندارد. ماهیگیران محلی چند سایبان و مكان استراحت از چوب و پلاستیك به صورت موقت ساخته اند. روبه روی جزیره ناز در قشم ساحل شنی قرار دارد كه مكان مناسبی برای تغذیه پرندگان دریایی و ماهیگیران بومی است. در سراسر فصول سال بازدیدكنندگان بسیاری بویژه هنگام غروب از این محل بازدید می كنند.

پیاده‌روی در آب های ناز!

آرامش و زیبایى جزایر ناز از یك سو و وجود صدف‌ها و مرجان‌هایى كه در طرح‌ها و رنگ‌هاى مختلف و متنوع در اطراف این جزایر دیده مى‌شود، از سوى دیگر بر زیبایى منطقه و هیجان شما برای تماشای این همه هنرنمایی خالق خوش‌نگار بر بوم زمین خواهد افزود.

پیاده‌روی در آب های ناز!

صبر كنید! هنوز سفرتان به پایان نرسیده!... آب بزودی بالا خواهد آمد و با بالا آمدن آب دریا، صحنه‌ای هیجان‌انگیزتر شما را در برخواهد گرفت چراكه خود را در پهنه‌اى از آب دریا بدون وجود جاده‌اى براى خروج از آن گرفتار مى‌بینید و می‌توانید بدون نگرانى از این شرایط تا جذر مجدد آب به تماشاى قسمت‌هاى مختلف جزایر ناز و همه زیبایى‌هایش بنشینید.

پیاده‌روی در آب های ناز!

فقط اگر دریا شما را با خود به ناكجاآبادش برد یا هیجان تماشای این صحنه‌های بكر و زیبا چراغ آمپر فشارتان را سوزاند و كار دستتان داد، ما بی‌تقصیریم. از همین حالا گفته باشیم.

تا یادمان نرفته بگوییم اگر اهل غواصی هم هستید وجود سایت‌هاى بكر و منحصر به فرد براى غواصى در محدوده جزایر در انتظارتان نشسته است.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از جام جم آنلاین، ایران