تبیان، دستیار زندگی
فهرست بدترین کتاب‌های سیاسی آمریکا با معرفی کتاب «بازگشت به کار» به قلم «بیل کلینتون» در صدر این فهرست از سوی نشریه نیشن انتخاب و به مخاطبان این مجله معرفی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روسای جمهور در صدر جدول!

فهرست بدترین کتاب‌های سیاسی منتشر شد


فهرست بدترین کتاب‌های سیاسی آمریکا با معرفی کتاب «بازگشت به کار» به قلم «بیل کلینتون» در صدر این فهرست از سوی نشریه نیشن انتخاب و به مخاطبان این مجله معرفی شد.


روسای جمهور در صدر جدول!

به گزارش مجله نیشن، فهرستی از بدترین کتاب‌های سیاسی منتشر شده در آمریکا را با انتخاب کارشناسان خود به مخاطبانش معرفی کرده است.

در صدر این فهرست کتابی از «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا با نام «بازگشت به کار» به چشم می‌خورد.

«کلینتون» در این کتاب به بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا پرداخته و با انتقاد از سیاست‌های حاکم در سالهای گذشته در آمریکا دوره ریاست جمهوری خود را بهترین و پررونق‌ترین دوران به لحاظ اقتصادی برای آمریکا معرفی کرده است. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان مسائل اقتصادی و داوران نشریه «نیشن» در دوران ریاست جمهوری وی وضعیت اشتغال جوانان در شرایط نامناسبی قرار داشته و بر تعداد بی‌خانمان های آمریکایی افزوده شده است.

پس از این اثر کتابی با عنوان «جک کندی؛ قهرمان گریزان» به عنوان دومین کتاب بد سیاسی در سالهای گذشته معرفی شده است. این کتاب که به قلم «کریس ماتیوز» به رشته تحریر در آمده است اگر چه مخاطبان زیادی داشت، یکی از بدترین کتاب‌های سیاسی آمریکا بود.

مجله نیشن، فهرستی از بدترین کتاب‌های سیاسی منتشر شده در آمریکا را با انتخاب کارشناسان خود به مخاطبانش معرفی کرده است.

«ماتیوز» در این کتاب اگر چه بسیاری از نقطه ضعف‌های «کندی» را در برقراری روابط با «کوبا» و آغاز جنگ ویتنام برای مخاطب تشریح می‌کند اما سرانجام با حل و فصل کردن این مشکلات و توجیه کردن آنها به طرز نامناسبی مخاطب اثر را خواننده‌ای غیرحرفه‌ای تلقی می‌کند و از «کندی» یک ابرقهرمان می‌سازد.

در جایگاه سوم این فهرست کتابی به قلم «لویس گادیس» با عنوان « جورج اف. کنان» به چشم می‌خورد. بر اساس دیدگاه کارشناسان نویسنده این اثر نیز با دیدگاه غیرمنطقی به انتقاد از جنگ‌های سرد که مدت زمان آن 40 ساله بود می‌پردازد و به نوعی به مقایسه این جنگ‌ها با جنگ آمریکا و عراق و حتی جنگ ویتنام می‌پردازد.

«منطقه 51» نوشته «آنی ژاکوبسن» نیز یکی دیگر از کتاب‌های ناموفق سیاسی در سال گذشته است. علاوه بر این اثر، کتاب «در زمان من؛ خاطرات شخصی و سیاسی» از دیگر آثار سیاسی نامناسب و بی کیفیت سال 2011 معرفی شده است که به قلم مشترک «دیک چنی» و «لیز چنی» به رشته تحریر در آمده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری فارس