تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال كشورمان پس از پایان دیدار تداركاتی مقابل امارات، از عملكرد بازیكنانش ابراز رضایت كرد. امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یك بر صفر بر امارات ضمن تبریك روز خبرنگار و میلاد حضرت علی (ع) در جمع خبرنگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نویی: راضی ام


سرمربی تیم فوتبال كشورمان پس از پایان دیدار تداركاتی مقابل امارات، از عملكرد بازیكنانش ابراز رضایت كرد.

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یك بر صفر بر امارات ضمن تبریك روز خبرنگار و میلاد حضرت علی (ع) در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ما نمودار آمادگی تیم را برای بازی با سوریه تعیین كرده‌ایم و تیم ملی تا روز 25 مرداد، از لحاظ بدنی، روحی و تاكتیكی به آمادگی كامل دست خواهد یافت.

وی در رابطه با دیدار مقابل امارات گفت: تیم ملی هنوز به آمادگی بدنی و تاكتیكی لازم نرسیده است. ما در این مدت كه تمرینات تیم ملی را آغاز كردیم، تنها در دو جلسه توانستیم با حضور 22 بازیكنمان تمرین كنیم. نفرات اصلی را تا كنون در اختیار نداشته‌ایم تا برنامه‌های تاكتیكی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما در این بازی در حفظ توپ و دادن پاس اشتباه چندانی نداشتیم و از لحاظ سرعت تیمی نیز پایین بودیم. چند فرصت گلزنی نیز روی دروازه‌ی حریف ایجاد كردیم و از این نظر از مردانم راضی هستم.

وی با بیان این كه دیدار برابر امارات نقاط قوت و ضعف تیم ملی را در آستانه بازی با سوریه نمایان خواهد كرد گفت: در این مدت باقی مانده روی سه عامل حفظ توپ، دادن پاس‌های درست و بالا بردن سرعت تیمی كار خواهیم كرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شعار‌های هواداران دو تیم به بازیكن تیم ملی گفت: من توهین‌های این هواداران را مردود می‌دانم. قبل از این بازی نشست‌هایی را با لیدر‌های هواداران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برگزار كردم؛ اما، متاسفانه در این بازی دوباره شاهد بودیم، هواداران به سمت شعار‌های رنگی رفتند؛ این حركت‌ زیبایی نیست. تیم ملی قداست دارد و باید حرمت و قداست آن حفظ شود. من از هواداران دو باشگاه درخواست می‌كنم كه فقط به فكر تیم ملی باشند و از شعار‌های رنگی پرهیز كنند.

سرمربی تیم ملی با هشدار به مسوولان فوتبال نسبت به حضور بازیكنان ایرانی در لیگ‌های عربی به خصوص امارات گفت:‌ این یك برنامه‌ریزی است تا فوتبال ما را نابود كنند. به عنوان مثال در سال 1987 نیز با حضور بازیكنان در لیگ قطر چنین وضعیتی برای فوتبال ما پیش آمد. هنگامی كه بازیكنان ایرانی در لیگ‌های عربی بازی می‌كنند و سپس به كشور باز می‌گردند، سطح كیفی آنها پایین می‌آید و مسوولان فوتبال كشور باید برای این موضوع راه‌حلی بیاندیشند.

قلعه‌نویی در خصوص دیدار‌های تداركاتی تیم ملی پس از پایان بازی با سوریه و آمادگی برای دیدار با كره جنوبی گفت: متاسفانه تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال برنامه‌های ما را دچار وقفه‌هایی كرده است. كمیته‌هایی كه باید به دنبال انجام بازی‌های تداركاتی باشند، وجود ندارند و در این زمینه فدراسیون باید فعال‌تر عمل كند. به عنوان مثال شنبه شب به من اطلاع دادند كه بازی مقابل امارات قطعی شده است و این باعث شد ما برنامه‌های تاكتیكی خود را تغییر داده و متناسب با این بازی آماده شویم. اگر برنامه‌ریزی دقیق‌تر باشد، برنامه كار فنی نیز مناسب‌تر اجرا خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان در پاسخ به این سوال كه كدام یك از خطوط تیم ملی در این بازی بهتر عمل كرد گفت: احساس من این است كه در خط دفاع و دروازه‌بان نسبت به بقیه خطوط راضی كننده ظاهر شدند. ما شیوه‌ی تركیبی را در خط دفاع به كار گرفتیم كه جواب داد.

وی ادامه داد: این برای اولین بار است كه پیش از این كه وارد مسابقات لیگ شویم، در مسابقات ملی شركت می‌كنیم. پیش از این بازیكنان از لحاظ بدنی، روحی،‌ روانی و تاكتیكی در لیگ آماده می‌شدند؛ اما، اكنون ما تمام این كارها را باید در تیم ملی انجام دهیم.

وی در خصوص این كه چرا از فرهاد مجیدی در دقایق پایانی بازی استفاده شد گفت:‌ هدف اصلی ما در این بازی محك زدن بازیكنان برای بازی مقابل سوریه بود. سیاوش اكبرپور و عنایتی زوج خط حمله خوبی هستند كه طی یكی دو سال گذشته در كنار هم بازی كرده‌اند؛ اما، فرهاد مجیدی و رسول خطیبی تازه به ما ملحق شده‌اند. اما در همین دقایقی هم كه فرهاد مجیدی بازی كرد، نظر من را جلب كرد.

قلعه نویی در خصوص زمان اعلام اسامی نهایی تیم ملی برای بازی مقابل سوریه گفت: تیم ملی همین 40 بازیكنی است كه دعوت كرده‌ام. ما بر اساس قوانین فیفا مجبوریم كه برای هر بازی 23 نفر را معرفی كنیم. سایر بازیكنان كه در جمع این لیست 23 نفره نباشند، به این معنا نیست كه از تیم ملی خط خورده‌اند، آنها بعد از هر بازی به جمع ما ملحق خواهند شد.