تبیان، دستیار زندگی
یادتان باشد به خود فرصت دهید که در باره خویش تحقیق کنید، قضاوت را به بعد از خودشناسی موکول کنید و در مقابل آینه روح خود بایستید و ببینید که چقدر خوب یا بد می درخشید، پس عیب ها را در وجود خود جستجو کنید و کمر به اصلاح آنها ببندید، راه درازی پیش رو دارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمشیر برنده معرفت و دانایی


یادتان باشد به خود فرصت دهید که در باره خویش تحقیق کنید، قضاوت را به بعد از خودشناسی موکول کنید و در مقابل آینه روح خود بایستید و ببینید که چقدر خوب یا بد می درخشید، پس عیب ها را در وجود خود جستجو کنید و کمر به اصلاح آنها ببندید، راه درازی پیش رو دارید.


مطالعه

دکتر امیر دانش زاده، روانشناس و متخصص ارتباطات عصب ـ کلامی (NLP): بیشتر ما پشت در خانه ای خالی از سکنه ایستاده ایم و در می زنیم و افسرده ایم که کسی در را باز نمیکند، اما اگر کمی فکر کنیم باید بگوییم وقتی بعد از این همه وقت هیچکس در را باز نمی کند، پس باید در دیگری را بزنیم. خواننده عزیزم باید نیک بدانی عدم توفیق در هر زمینه ای به این دلیل است که شما فقط یک راه را برای رسیدن به هدف انتخاب کرده اید و گمان می کنید که اگر از آن طریق انتخابی به مقصدتان نرسیدید پس انتظار برای پیروزی زیاده خواهی است،بنابراین در صورت تاخیر در دست یابی به هدف راه را عوض کنید و از طریق دیگری سفر را آغاز کنید و به ذهنتان بسپارید که شما شکست نخورده اید، بلکه تجربه های گرانقیمتی برای رسیدنی پیروزمندانه به هدف به دست آورده اید.

شکوه زندگی در تکاپوی شما برای فتح قله هاست. اگر به جای قله زمینی صاف جلو چشمانتان بود در آن صورت شما از یکنواختی مسیر خیلی زود خسته می شدید و بی انگیزگی مانع ادامه راهتان می شد. به قول «اوریانا فلاچی» زندگی جنگ است و دیگر هیچ و جنگ هم زیباست چون مبارزه اش لذت بخش است و اگر خوب مبارزه کنید یعنی پیروز میدان زندگی بوده اید.

در مبارزه شمشیر شما معرفت و دانایی است هر چقدر اینها بیشتر باشند شمشیرتان برنده تر است و دشمن جاهل شما بزودی از پا در خواهد آمد، سلاح علم تنها سلاحی است که هر کس مقهورش می شود و این شما هستید که زمینه ارتقاء آن را با مطالعه و علم آموزی فراهم می کنید.

در مبارزه شمشیر شما معرفت و دانایی است هر چقدر اینها بیشتر باشند شمشیرتان برنده تر است و دشمن جاهل شما بزودی از پا در خواهد آمد، سلاح علم تنها سلاحی است که هر کس مقهورش می شود و این شما هستید که زمینه ارتقاء آن را با مطالعه و علم آموزی فراهم می کنید، انسان نا آگاه همواره بازنده است و افسردگی نتیجه بیخردی است. فرزانگان عالم انسان های امیدواری هستند که علم حلمشان از کوزه روحشان می تراود هر گاه افسرده شدید مطمئن باشید نیاز به آموختن دارید و هرگاه آموخته های شما از قید و بند نگرش های کودکانه و اسارت خشکی ذهنتان خارج شد، آنگاه هنگام پیروزی فرارسیده است.

در ارتباطات خود با اطرافتان تجدید نظر کنید و ببینید کجای این ارتباطات شما را به سمت منزوی شدن و کدامشان شما را به سمت پویایی حرکت داده است، باور شما نسبت به دانستنی هایتان عامل بعدی پیروزی است و اگر بپذیرید که شما کمالاتی دارید که به آنها بهای کافی نداده اید آنوقت راه برای پیشرفت و تعالی باز می شود.

یادتان باشد به خود فرصت دهید که در باره خویش تحقیق کنید، قضاوت را به بعد از خودشناسی موکول کنید و در مقابل آینه روح خود بایستید و ببینید که چقدر خوب یا بد می درخشید، پس عیب ها را در وجود خود جستجو کنید و کمر به اصلاح آنها ببندید، راه درازی پیش رو دارید مهم نیست چقدر از راه را می توانید طی کنید بلکه باید ببینید که با چه کیفیتی حتی مقدار کمی از راه را رفته اید قدم هایتان را استوار کنید و با اسحکام به سوی آینده ای مملو از شادی و سرور و افتخار حرکت کنید.

آینده ای زیبا در انتظار شماست.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری کتاب ایران