تبیان، دستیار زندگی
اگر همسر قانعی دارید که توقعاتی بالاتر از سطح درآمد شما ندارد یا اینکه به خودش سخت می گیرد تا آینده ای بهتر را برای زندگیتان رقم بزند، جدا قدرش را بدانید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیم به همسر قانعم


اگر همسر قانعی دارید که توقعاتی بالاتر از سطح درآمد شما ندارد یا اینکه به خودش سخت می گیرد تا آینده ای بهتر را برای زندگیتان رقم بزند، جدا قدرش را بدانید.

قناعت

برای یک زن ،ساده زیستن و قناعت داشتن دشوارتر از مرد است .در دنیای زینت محوری زنانه که ظاهر بینی رونق زیادی دارد،ساده زیستن به معنی سلیقه نداشتن و بی کلاس بودن قلمداد می شود.

در چنین شرایطی همسر شما آنقدر باید هوشمند و مهربان باشد که به خاطر درک شرایط کاری و مالی زندگی شما از داشتن تیپهایی با خرجهای بالا چشم پوشی کند و از میدان رقابتهای مادی کنار بکشد.تازه ،گاهی همین زنهای قانع که به خاطر وضعیت مالی همسرانشان مجبور به قناعتند،از سوی خانواده یا اقوام همسرشان بعضا مورد تحقیر و ملامت واقع می شوند .درحالیکه باید ستایش می شدند.زیرا در اغلب موارد پول که باشد ،سلیقه و پرستیژ عالی هم هست.

در صورتیکه وضعیت مالی روبراهی ندارید و یک دنیا قسط و قرض و ... به شما فشار می آورد و همسرتان به خاطر این وضعیت مجبور به قناعت است به نجابت و قناعت او توجه داشته باشید و آن را بستایید تا سست نشود و احساس کمبود مادی موجب خلأ روحی اش نشود برای یک زن ،طرز فکر همسرش درباره او خیلی اهمیت دارد.

اما اگر همسرتان قانع نیست

چنانچه وضعتان بد نیست موظفید با سخاوت رفتار کنید اما اگر در شرایط و مقطعی خاص از زندگی  هستید که لازم است برای مدتی قناعت کنید تا آسایش و رفاه خانواده برای بلند مدت تامین شود ،بهتر است برای قانع کردن همسرتان هم برنامه ای داشته باشید .مثلا اگر قصد خرید منزل دارید و باید چند سال ابتدایی زندگی کمی با محدودیتها کنار بیایید تا بعد ها گرفتار مشکلات اجاره نشینی نشوید ،لازم است قناعت پیشه کنید و اهلتان را هم به قناعت قانع کنید .

اما مادامیکه همسرتان قلبا با شما همراه و همدل نباشد تلاشهای شما به جایی نخواهد رسید .اگر همسرتان را جدی نگیرید و خودسرانه برنامه ریزی کنید چه بسا در میانه ی راه شما را از ادامه ی این مسیر باز دارد یا انقدر ادامه دادن سخت شود که دیگر ارزش نداشته باشد .پس برای موافق ساختن او هم تلاش کنید. اگر برای همسرتان چشم انداز خوبی از آینده  ترسیم کنید او بیشتر به ارزش قناعت پی خواهد برد.

بهتر است همان دلایلی که شما را مصر به قناعت کرده را برایش بارها و بارها بگویید. تکرار و توضیح دلیل، از خود دلیل هم مهمتر است. فضاسازی و تبلیغات و تکرار ،از مقاومتهای روانی کم می کند.توجه داشته باشید در فضای سیاسی، دولتها هر گاه می خواهند قانون جدیدی را برای ملتها جا بیندازند که پذیرش آن برای مردم سخت است ،از یکی دو سال قبل برای اقناع افکار عمومی تبلیغ می کنند و انقدر درباره ی آن حرف می زنند تا مسئله را عادی و لازم  الاجراء جلوه دهند.شما هم وقتی می خواهید برنامه ی خاصی برای زندگیتان پیش بگیرید مثلا اگر می خواهید تغییر شغل بدهید و مجبورید چند وقتی را با درامد کم و قناعت زیاد بگذرانید تا شغلتان به مرحله ی بازدهی و درامدزایی برسد،باید لااقل از چند ماه قبل زمینه ی مناسب را فراهم کنید.

اما اگر همسر شما از افراد ضعیف و کمرویی است که معمولا در فعالیتهای اجتماعی حرفی برای گفتن ندارد ،ظاهر بینی و مادیگرایی او به دلیل آن است که از لحاظ روانی راه دیگری برای ابراز وجود و اثبات استعدادهای خودش نیافته است

توجه داشته باشید که شما مدتی طولانی به این مسئله فکر کردید و آمادگی های لازم را پیدا کرده اید اما همسرتان از دنیای افکار شما غافل بوده و ممکن است با اقدام ناگهانی شما شوکه شده و مدتی طولانی خشمگین باشد که در این صورت خودتان کوتاهی کرده اید.اما اگر مسئله قناعت موقت نیست بلکه با بینش همسرتان مشکل دارید، به عبارت دیگر اگر همسرتان به کلی فرد اسرافکار و ظاهر بینی است و ظاهر بینی او شما را رنج می دهد،قضیه فرق می کند .در این صورت اول باید ریشه ی مشکل را پیدا کنید.

اگر ظاهر بینی او به خاطر جو اطراف اوست مثل معاشرت با کسانی که همه ی افتخارشان در نمایش اموالشان است ،در این صورت از همسرتان چه توقعی دارید ؟ وقتی همسرتان،فرضا خواهران یا دوستانی دارد که اهم گفتگوهایشان قیمت خریدهایشان است ،چه طرز فکری پیدا خواهد کرد؟ وقتی اطرافیانتان شخصیت را در مبلمان مدل بالا و پرده های گران قیمت و دکوراسیون خارجی می دانند ،میخواهید همسرتان با قناعت بسازد و بی شخصیت باقی بماند؟ در این صورت چاره ی کار این است که بیشتر با کسانی معاشرت کنید که شما را به سمت معنویات و ارزشهای غیر مادی هر چند هنری،  سوق دهند.

اما اگر همسر شما از افراد ضعیف و کمرویی است که معمولا در فعالیتهای اجتماعی حرفی برای گفتن ندارد ،ظاهر بینی و مادیگرایی او به دلیل آن است که از لحاظ روانی راه دیگری برای ابراز وجود و اثبات استعدادهای خودش نیافته است. در این صورت سعی کنید او را در راستای استعداد و علاقه اش به سمت فعالیتهای هنری یا فرهنگی سوق دهید تا بتواند خلأهای روحی اش را مملو از موفقیت سازد .البته اگر از همان ابتدای کار گرفتار حواشی کار نشود و همین کار را راهی برای بریز و بپاشهای جدید قرار ندهد!

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

کپسول هایی برای زندگی مشترک

مردان را بهتر بشناسیم

چرا زنان آتش نشان نمی شوند؟

با این همه تفاوت,ما تفاهم داریم

زنان باهوشترند با مردان؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.