تبیان، دستیار زندگی
سی‌بی‌ان مدعی شد که ایران در حال گسترش پایگاه‌های نظامی خود در آمریکای جنوبی به منظور حمله به آمریکا و نابودسازی این کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران آماده حمله به آمریکا!


سی‌بی‌ان مدعی شد که ایران در حال گسترش پایگاه‌های نظامی خود در آمریکای جنوبی به منظور حمله به آمریکا و نابودسازی این کشور است.

شبکه خبری سی‌بی‌ان وابسته به افراط‌گرایان مسیحی آمریکا، طی گزارشی مدعی شد «رهبران ایران هشدار داده‌اند پس از یكسره كردن كار اسرائیل، به سراغ آمریکا خواهند آمد» و از همین رو، «جمهوری اسلامی ایران فعلاً در نیم‌کره غربی در حال آماده‌سازی زمینه برای انجام این مأموریت است.»

آمریکا

این شبکه افراطی که قبلاً نیز علیه مسلمانان به ویژه شیعیان دست به خبرپراکنی‌های کذب و تهدیدی بزرگ نشان دادن شیعیان به ویژه ایران برای آمریکا زده بود، این بار مدعی شده است که «ایران برنامه‌هایی برای ساخت یک پایگاه موشکی در ونزوئلا دارد.»

سی‌بی‌ان طبق روال‌های قبلی خود با تروریست خواندن حزب‌الله،‌ و با ارائه اتهامی که بیشتر لایق مقامات آمریکایی است، این سازمان را دخیل در قاچاق مواد مخدر به مکزیک دانسته و اعلام می‌دارد: «حزب‌الله با کارتل‌های مواد مخدر مکزیک در امتداد مرز قابل نفوذ جنوب آمریکا ارتباط برقرار كرده است.»

رهبران ایران هشدار داده‌اند پس از یكسره كردن كار اسرائیل، به سراغ آمریکا خواهند آمد

این شبکه به نقل از خوزه کاردناس، از مقامات دولت اسبق بوش و مجریان کنونی طرح چشم‌انداز آمریکا، می‌افزاید: «حزب‌الله از سال‌های قبل در قاچاق مواد مخدر در نیم‌کره غربی دخالت داشته است. اما این تجارت چنان پرسود بوده که آنها تصمیم گرفته‌اند تا از هر فرصتی برای گسترش آن استفاده نمایند.»

بر اساس ادعاهای سی‌بی‌ان، ایران در آمریکای جنوبی دست به جذب نیرو برای حزب‌الله و ارسال آنها به قم برای آموزش زده و سپس آنها را برای انجام مأموریت مجدداً به منطقه اعزام می‌دارد. کاردناس در گفتگو با سی‌بی‌ان گفت: «یک مسیر مشخص وجود دارد. وقتی كه كسی برای آنها بسیار جذاب باشد، وی را برای آموزش علوم دینی به ایران اعزام می‌كنند. این افراد برای تحصیل علوم دینی از آمریکای لاتین، به شهر مقدس قم در ایران فرستاده شده، و پس از بازگشت این آموزه‌ها را در جوامع محلی منتشر می‌نمایند.»

سی‌بی‌ان در نهایت هدف ایران از انجام کارهای مختلف در آمریکای لاتین را این چنین بیان می‌دارد: «ایران یك هدف ساده را تعقیب می‌کند: ایجاد شبکه‌ای در منطقه که بتواند در صورت لزوم به طور مستقیم به آمریکا ضربه بزند.»

بخش سیاست تبیان


منبع:مشرق نیوز