تبیان، دستیار زندگی
90 درصد واژگان استفاده شده در سند تحول بنیادین، قرآن عترت و نماز است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واژگان تحول بنیادی

واژگان تحول بنیادی

خبرگزاری پانا:

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش:  

90 درصد واژگان استفاده شده در سند تحول بنیادین قرآن، نماز و عترت است.

محمد بنیادی در بازدید از خبرگزاری پانا به خبرنگار آموزش و پرورش این خبرگزاری گفت:

واژگان تحول بنیادی

در طول 33 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد تا کنون هیچ وزیری مانند حاجی بابایی برای تدوین سند تلاش نکرده است. همچنین تنها رییس جمهوری که در طول این سال ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا کرده احمدی نژاد است.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد تأیید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نشان از اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به موضوع آموزش و پرورش دانست و افزود: این سند در بالاترین سطح و کیفیت رونمایی شد که اساس تدوین آن منویات مقام معظم رهبری بوده است.

بنیادی افزود: جایگاه رفیع آموزش و پرورش را رهبر معظم انقلاب مطالبه می کند و وزیر ولایت مدار، مطالبه رهبر را تدبیر می کند و سند تحول بنیادین حاصل اجماع خرد جمعی است.

وی ادامه داد:

این سند دستاورد 32 سال کارکرد نظام آموزشی و پرورشی کشور است که در طی 32 سال دستخوش تغییر و تحول شده و این تغییر و تحول در بسیاری از نظام های آموزشی دنیا قابل مشاهده است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:

تغییر ساختار نظام آموزشی یکی از جلوه های مهم این سند است که با سالها کار کارشناسی به انجام رسیده است.

وی گفت:

جامعه جهانی وظیفه آموزش و پرورش را تربیت و مهارت اندوزی می داند و براین اساس تمام ظرفیت های جامعه باید منجر به تصحیح رفتار و آموزش مهارت شود.

بنیادی یکی از شاخص ترین نکات سند تحول بنیادین را تربیت بر مبنای قرآن و عترت عنوان کرد و افزود:

عموماً نگاه سند تحول بنیادین به تربیت، نگاه اسلامی است و تنها این نگاه است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را با اسناد سایر کشورها منفک می کند.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش خلأ آموزش و پرورش سایر کشورها را حاکمیت تفکر مادیات منهای معنویات عنوان کرد.

وی تأکید کرد:

هنر تحول بنیادین این است که روح معنویت بر تمام اجزا و ارکان سیستم آموزش و پرورش که در نهایت منجر به تربیت می شود حاکم است و مادیات در مراتب پایین تر قرار می گیرد.

بنیادی خاطرنشان کرد:

از آنجا که در این سند اسلام به عنوان اصل و مبنای هر تصمیم گیری لحاظ شده است افراط و تفریط در این سند وجود ندارد و علاوه بر آن در تدوین این سند از تحقیقات کشورهای پیشرفته و موفق در زمینه آموزشی و علمی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه

بعضی از رسانه های معاند استقرار نظام آموزشی 6-3-3 را بازگشت به گذشته ذکر می کنند...

گفت: برای تغییر نظام آموزشی مدت ها کار کارشناسی انجام شده و این نظام در بسیاری از کشورهای موفق جهان در حال انجام است و پشت زمینه آن کارهای تحقیقاتی و پژوهش عمیق و عدد و رقمی وجود دارد.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری: نوربخش - تنظیم: یگانه داودی