تبیان، دستیار زندگی
تقریبا همه ی خانه ها داخل اطاق خواب یا گوشه ای از سالن ،کمد دیواری دارند. داشتن یک کمد دیواری بزرگ و جا دار بسیاری از مشکلات خانم های خانه را برای سر وسامان دادن به وسایل ، حل می کند .اما فقط بزرگ بودن کمد کافی نیست می شود یک فضای نه چندان بزرگ را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمد های جادویی


تقریبا همه ی خانه ها داخل اطاق خواب یا گوشه ای از سالن ،کمد دیواری دارند. داشتن یک کمد دیواری بزرگ و جا دار بسیاری از مشکلات خانم های خانه را برای سر وسامان دادن به وسایل ، حل می کند .اما فقط بزرگ بودن کمد کافی نیست می شود یک فضای نه چندان بزرگ را ،کاربردی ساخت و بهترین استفده را از آن برد. در این مقاله نمونه ای از یک کمد با فضای کاربردی را بررسی می کنیم. می توانیم از برخی ایده های آن برای کمد های منزلمان استفاده کنیم.

- داخل کمد جایی خاص برای دراور، قفسه‌ها، جاکفشی و کشوها در نظر بگیرید.

کمد های جادویی

- کمربندها و جوراب‌ها را داخل یک کشوی بزرگ تقسیم‌بندی شده قرار دهید تا ظاهر منظمی پیدا کنند.

کمد های جادویی

- یک جای مخفی را به لباس‌های کثیف اختصاص دهید. این کار را با استفاده از دو در به هم چسبیده که از پایین باز می‌شوند، انجام دهید. در داخل آن، سبد فلزی متحرک قرار دهید. در طبقه بالای این کمد برای دسترسی راحت‌تر، وسایل شوینده قرار دهید.

کمد های جادویی

- اگر فضای زیادی برای کمد دیواری دارید، از کف تا سقف را تقسیم‌بندی کنید. طبقات مربع شکل را به کیف‌ها اختصاص دهید.

کمد های جادویی

- جعبه‌های مکعبی با طرح‌های مختلف، وسایل ریز را در خود جا می دهند و ظاهر کمد بسیار تمیزتر معلوم می‌شود.

کمد های جادویی

- لباس‌های ضخیم را به صورت تاشده روی قفسه‌ها بگذارید.

کمد های جادویی

- برخی چوب‌لباسی‌ها مخصوص قرار دادن روسری است. 10 تا روسری را به راحتی می‌توانید داخل چوب‌لباسی سوراخ‌دار قرار دهید. به این ترتیب از به هم ریختن روسری‌ها داخل کمد جلوگیری می‌شود. و یا اینکه آنها را تا کرده و در داخل کشو قرار دهید.

کمد های جادویی
کمد های جادویی

- در قسمت پایین کمد، یک جاکفشی چند طبقه در نظر بگیرید. با این نوع جاکفشی صبح‌ها مشکل انتخاب و پیدا کردن کفش نخواهید داشت.

کمد های جادویی

- با استفاده از باکس‌های پارچه‌ای زیپ‌دار؛ پتو، بالش‌ و ملحفه‌های اضافی را داخل آن‌ها بگذارید. برای دسترسی آسان‌تر به نوع قرار دادن آن‌ها داخل باکس توجه کنید.

کمد های جادویی

- از دو ردیف چوب‌لباسی استفاده کنید. پیراهن‌های مردانه را بالا و لباس‌های بلند را در قسمت پایین بگذارید.

کمد های جادویی
کمد های جادویی

- داخل طبقات از جعبه‌های مناسب با اندازه قفسه‌ها استفاده کنید و وسایل مختلف را داخل آن‌ها قرار دهید.

کمد های جادویی

- داخل یکی از قفسه‌های بلند یک آینه، عطرها و اودکلن‌های مورد نظر، جعبه جواهرات و یک قاب‌عکس قرار دهید.

کمد های جادویی

- با استفاده از برچسب‌های حروف آماده، محتویات داخل هر کشو را روی آن بنویسید تا وقت اضافه‌ای بابت پیدا کردن وسایل از شما گرفته نشود.

- در داخل کمد، جای مجزا و باریکی را به اتو و میز آن اختصاص دهید. در بالای این قسمت یک میله متحرک برای قرار دادن لباس‌های اتو شده در نظر بگیرید.

کمد های جادویی

- از میله‌های موازی در پایین کمد دیواری برای قرار دادن شلوارها استفاده نمایید. روی هر میله به راحتی دو شلوار و در مجموع 10 عدد جا خواهد گرفت. این چوب‌لباسی متحرک بوده و پیدا کردن شلوارها از طریق آن بسیار آسان است.

کمد های جادویی

- کشو کوچکی را برای قرار دادن موبایل، شارژر، ساعت، عینک و غیره به تفکیک اختصاص دهید. با تعبیه یک شیار در داخل کشو می‌توانید سیم شارژر را از داخل به برق وصل کرده و به راحتی موبایل خود را در جایی ثابت شارژ نمایید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : همشهری

مطالب مرتبط :

طراحی متفاوت

خداحافظ خانه ی بهم ریخته

خانه داری ، لذت بخش است

توصیه هایی برای کدبانوهای خانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.