تبیان، دستیار زندگی
ستاد امر به معروف وارد اینترنت می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنبش «کامنت‌»گذاری پاک ایجاد می‌شود


دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: به منظور مقابله نرم با سایت‌های آلوده در حوزه‌های سیاسی، اخلاقی و دینی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر جنبش کامنت‌گذاری پاک را ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: در نتیجه فعالیت سایت‌های ضدانقلاب و ضددینی فضاهای آلوده‌ای ایجاد شده که مقابله جدی را می‌طلبد.

کلیک

وی با اشاره به نقش اساسی فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در عصر حاضر گفت: در راستای مبارزه نرم با فعالیت‌های سایت‌های آلوده، ستاد امر به معروف پس از اطلاع‌رسانی، علاقه‌مندان را شناسایی و ساماندهی می‌کند.

وی با بیان این‌که «این طرح در مرحله شناسایی قرار دارد» افزود: پس از جذب نیرو آموزش‌های لازم در زمینه فناوری و بعد محتوایی به متقاضیان ارایه می‌شود و پس از آن این گروه با اهرم نظارتی و پایشی آغاز به کار می‌کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 100 نفر در شیراز و 900 نفر در شهرستان‌های دیگر استان به کار گرفته می‌شوند و با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 300 هزار پست کامنت خواهیم داشت.

خانواده‌ها نباید در برابر فضای اینترنت بی‌خیال باشند و بین خود و فرزندان‌شان دیوار ایجاد کنند؛ چراکه اگر این فضا را جدی نگیرند حجم تهدیدها بیشتر می‌شود

وی تصریح کرد: اگر در مقابل یک وبلاگ غیراخلاقی چند بار کامنت‌ ایجاد شود، خواه‌ناخواه تاثیر آن به مراتب کمرنگ می‌شود.

وی با تاکید بر «ضرورت وب‌گردی پاک» اظهار کرد: مخاطبان اصلی فضای مجازی را مسوولان، خانواده‌ها و کاربران اینترنت که عموما قشر جوان هستند، تشکیل می‌دهند. فضای اینترنت هم تهدید است و هم فرصت و مسوولان با تخصیص اعتبار و حمایت‌های ویژه می‌توانند از این تهدید یک فرصت بالنده بسازند.

رسانه-اینترنت

خوشنویس خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نباید در برابر فضای اینترنت بی‌خیال باشند و بین خود و فرزندان‌شان دیوار ایجاد کنند؛ چراکه اگر این فضا را جدی نگیرند حجم تهدیدها بیشتر می‌شود.

وی با هشدار به کاربران جوان اینترنت گفت: کاربران به ویژه جوانان باید مواظب وب‌گردی آلوده باشند؛ چراکه یکی از آلودگی‌ها جاذبه‌های جنسی کاذب است و خیلی از مسائل را قربانی می‌کند.

وی افزود: ایجاد شبهات دینی، ترویج عرفان‌های وارداتی و منسوخ، سایت‌های سیاسی آلوده که دستاوردهای انقلاب را زیر سووال می‌برد، از دیگر آلودگی‌های فضای مجازی است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس افزود: آلودگی‌ها در تمام محورهای مجازی جوانان را تهدید می‌کند و آن‌ها باید با سپر وارد فضای مجازی شوند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: ایسنا