تبیان، دستیار زندگی
نیم فصل اول لیگ برتر یازدهم با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید تا 18 تیم حاضر در این رقابت‌ بزرگ خود را برای گذراندن تعطیلات 17 روزه بین فصل آماده كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه لیگ برتری ها برای نیم فصل


نیم فصل اول لیگ برتر یازدهم با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید تا 18 تیم حاضر در این رقابت‌ بزرگ خود را برای گذراندن تعطیلات 17 روزه بین فصل آماده كنند. در میان تیم‌های لیگ برتر، برخی با برنامه كاملا مشخص به استقبال تعطیلات می‌روند و برخی هنوز در حال تدوین برنامه خود هستند.


آرم و نشان چند  باشگاه لیگ برتر

البته در این میان هستند تیم‌هایی كه با وجود اتمام نیم فصل اول هنوز تكلیف خود را برای چگونه گذراندن تعطیلات روشن نكرده‌اند، شاید نامدارترین تیم این دسته، پرسپولیس باشد كه فعلا در گیر و دار انتخاب سرمربی جدیدش است. برخی تیم‌ها هم به دلیل مشكلات مالی در شرایط حاضر نمی‌دانند كه قرار است در تعطیلات چه كار كنند تا جایی كه سرمربی یكی از همین تیم‌ها گفته است كه اگر تا چند روز آینده مشكل مالی تیمش حل نشود، استعفا می‌دهد. ابراهیم قاسمپور نمی‌خواهد تیمش، تعطیلات طلایی نیم فصل را به دلیل مسایل مالی از دست بدهد و در نیم فصل دوم حسرت آن را بخورد.

تیم‌هایی مثل فولاد، نفت آبادان و فجرسپاسی قصد ندارند برای برگزاری اردو، شهرشان را ترك كنند، چون معتقدند كه در پاییز هوای شهرشان بهترین شرایط را در ایران دارد و در همین حال تیم‌هایی نظیر نفت تهران و سپاهان راهی جزیره كیش می‌شوند. تراكتورسازی، سایپا و راه‌آهن هم تركیه را محل مناسب‌تری برای برگزاری اردو تشخیص داده‌اند.

برنامه‌های تیم‌های لیگ برتری برای گذراندن تعطیلات نیم فصل می‌خوانید.«ترتیب تیم‌ها بر اساس جایگاه‌شان در جدول رده بندی است»

** استقلال

تمرینات این تیم پس از چهار روز استراحت، پنجشنبه از سر گرفته می‌شود. این تیم همچنین ممكن است برای برپایی اردویی عازم كیش شود، اما این برنامه هنوز قطعیت پیدا نكرده است. همین طور مسئولان كادر فنی آبی پوشان در حالی از قطعی شدن قرارداد الونگ با این تیم خبر می‌دهند كه بهتاش فریبا به ایسنا گفت: قرار است یك مدافع راست خارجی برای انجام تست در تمرینات تیم حاضر شود؛ این بازیكن اهل كشور ترینیداد و توباگو است.

فریبا همچنین خبر داده است كه كادر فنی استقلال فیلم بازی دو مهاجم و دفاع وسط خارجی را هم دیده‌اند، ولی اولویت آن‌ها جذب یك مهاجم سرزن است. در این میان از احتمال بازگشت رضا عنایتی، مهاجم سال‌های پیش استقلال به این تیم نیز سخن به میان آمده است.

** سپاهان

تمرین این تیم از روز دوشنبه تعطیل شد و قرار است زلاتكو كرانچار برای استراحت راهی كشورش ‌شود. سپاهانی‌ها پنجشنبه برای برپایی اردوی آماده سازی راهی جزیره كیش می‌شوند و سرمربی كروات این تیم نیز در آنجا به تیم اضافه می‌شود.

كادر فنی زردپوشان اصفهانی قصد دارد در اردوی یك هفته‌ای خود در جزیره كیش، چند بازی تداركاتی هم برگزار كند كه این مساله به شرایط آن زمان بستگی دارد. باشگاه سپاهان همچنین قصد دارد یك بازیكن خارجی جدید را به تركیب تیم اضافه كند.

شاگردان علی دایی برای تعطیلات نیم فصل، ایران را به مقصد تركیه ترك و شش روز را در آن كشور سپری می‌كنند. این تیم در صورت امكان چند بازی تداركاتی هم در آن كشور انجام می‌دهد كه برنامه‌اش هنوز قطعی نشده است.

** نفت تهران

بازیكنان این تیم پس از آخرین دیدار خود برابر استقلال قرار است، سه روز استراحت كنند و پنجشنبه برای برپایی اردوی یك هفته‌ای به كیش سفر كنند. مسئولان این تیم امیدوارند كه شرایط در این جزیره خوش آب و هوای خلیج فارس به گونه‌ای باشد كه بتوانند در آنجا چند بازی تداركاتی نیز برگزار كنند. نفتی‌های تهران همچنین از تصمیمشان برای جذب چند بازیكن جدید خبر داده‌اند، اما گفته‌اند كه اسامی آن‌ها را پس از قطعی شدن قراردادها اعلام می‌كنند. حسین فركی، سه‌شنبه یعنی دو روز زودتر از بازیكنانش راهی كیش می‌شود.

** تراكتورسازی

مدیر عامل این باشگاه برپایی اردوی این تیم را منوط به برطرف شدن مشكلات مالی باشگاهش دانسته است. جعفری در این رابطه گفت: اگر مشكلات مالی ما حل شود به مدت یك هفته به تركیه می رویم و در آنتالیا اردو می‌زنیم. در آنجا قصد داریم با دو تیم تركیه‌ای دیدار تداركاتی داشته باشیم ولی هنوز نامشان مشخص نشده است. برای نیم فصل دوم قاسم حدادی فر به ما اضافه شده است و مهدی كیانی نیز به تمرین‌ها بازگشته است و به جز این‌ها می‌خواهیم یك مهاجم دیگر هم جذب كنیم.

** صبای قم

بازیكنان صبا پس از دیدار با مس، سه روز استراحت می‌كنند و از پنجشنبه بار دیگر تمرین‌ها را از سر می‌گیرند تا آماده نیم فصل دوم شوند. كادر فنی نماینده قم در لیگ برتر همچنین به دنبال جذب سه بازیكن برای تقویت تیمشان هستند. ابوالفضل ابراهیمی از آلومینیوم هرمزگان، علی میرشفیعی از پاس همدان و مجید حیدری از فجرسپاسی گزینه‌های مد نظر كادر فنی صبا هستند.

** ذوب آهن

منصور ابراهیم زاده بنا به گفته خودش برنامه‌هایش را به مسئولان باشگاه ارائه داده است. او می‌گوید كه قصد دارد در تعطیلات نیم فصل فشار مضاعفی را به بازیكنانش وارد كند تا برای نیم فصل دوم آماده‌تر شوند. او همچنین معتقد است كه اگر تیمش بتواند در طول تعطیلات چند بازی تداركاتی نیز انجام دهد بسیار خوب خواهد بود.

** داماش

ابراهیم قاسم پور در توضیح برنامه‌های تیمش گفت: مشكلات مالی در این فصل حتی به ما اجازه نداد كه برای اردو از استان خارج شویم، اما اگر این مشكلات حل شوند، دوست داریم اردوی مناسبی را در جایی برگزار كنیم كه مانند رشت، بارندگی زیاد مانع تمرین‌هایمان نشود. من پس از آخرین دیدارمان در لیگ به خارج از كشور می روم و پنج روز پس از آن كه باز می‌گردم، اگر همچنان مشكلات مالی باقی ‌مانده بود استفعا می دهم.

شاید مهمترین اتفاق در این تیم خروج مهدی مهدوی‌كیا و محمد محمدی باشد كه با احتمال زیاد مقصدشان پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس - صنعت نفت

** نفت آبادان

تمرین این تیم پس از آخرین دیدار نیم فصل برابر سایپا در روز دوشنبه، پنج روز تعطیل و از یكشنبه هفته بعد دوباره آغاز می‌شود. مسئولان باشگاه نفت آبادان اعتقاد دارند كه آب و هوای شهرشان در فصل پاییز بسیار مطلوب است و به همین دلیل قصد برگزاری هیچ گونه اردوی خارج از استان یا كشور را ندارند. كادر فنی این تیم به دنبال جذب یك مهاجم، یك هافبك و یك مدافع است، ولی به گفته سخنگوی این باشگاه اولویت با جذب مهاجم و هافبك است.

** پرسپولیس

سرمربی این تیم پس از كسب نتایج ضعیف در نیم فصل اول لیگ برتر از كار كناره گرفت تا دستیارانش به طور موقت در دو بازی پایانی نیم فصل، هدایت تیم را بر عهده بگیرند. محسن عاشوری كه احتمال دارد با آمدن سرمربی جدید چمدانش را بسته و از پرسپولیس برود گفته است كه برنامه‌های پیشنهادی خود را برای تعطیلات نیم فصل به مسولان باشگاه ارائه داده است. او در همین حال از مدیرعامل باشگاه خواسته است كه درباره این برنامه، نظر سرمربی جدید را هم جویا شود. در مجموع عاشوری معتقد است كه بازیكنان پرسپولیس استحقاق چهار روز استراحت را پس از پایان فصل دارند.

** سایپا

بازیكنان این تیم هفته جاری عازم تركیه می‌شوند و یك هفته در آن كشور اردو خواهند داشت. سایپا در تركیه دو بازی تداركاتی انجام می‌دهد و یك بازیكن خارجی و یك بازیكن ایرانی را به تركیب خود اضافه می‌كند.

** فولاد

مجید جلالی برای تیمش تنها یك استراحت پنج روزه در نظر گرفته است و تمرین‌های تیم را نیز پس از آن در اهواز پیگیری می‌كند. جلالی مانند مسئولان باشگاه نفت آبادان معتقد است كه آب و هوای شهرش بهترین شرایط را برای برپایی اردو دارد. فولاد همچنین به دنبال چند بازیكن جدید است كه فهرستش را جلالی به مسئولان باشگاه داده است. بازی‌های تداركاتی هم كه بخش جدا نشدنی اردوی آماده سازی فولاد است.

** شاهین

باشگاه شاهین هم‌اكنون در وضعیتی مبهم گرفتار شده است و در حالی كه این باشگاه در طول نیم فصل اول، هفت مدیرعامل مختلف را به چشم دیده با معضل دیگری رو‌به‌رو شده است. بازیكنان این تیم در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان دست به اعتصابی زده‌اند كه آینده تیمشان را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. به هر حال به نظر می‌رسد كه این تیم هنوز برنامه مشخصی برای تعطیلات نیم فصل نداشته باشد.

محمود یاوری كه در واپسین هفته‌های نیم فصل اول لیگ برتر هدایت فجر را بر عهده گرفت گفته است كه برنامه‌هایش را تا دیدار برگشت با نفت تهران به باشگاه ارائه داده است. این تیم قرار است تمرین‌هایش را در شیراز ادامه دهد

** شهرداری تبریز

مسئولان این تیم تبریزی نیز هنوز هیچ تصمیمی برای چگونه گذراندن تعطیلات نیم فصل نگرفته‌اند و این در حالی است كه شایعات از بركناری یسیچ و جایگزینی احتمالی حمید استیلی در راس كادر فنی این تیم حكایت می‌كند. هرچند مسئولان باشگاه شهرداری این خبر را به شدت تكذیب می‌كنند اما تعطیلی یك روزه تمرین شهرداری به این شایعه دامن زده است.

** راه‌آهن

راه‌آهن دیگر میهمان همسایه غربی ایران است. شاگردان علی دایی برای تعطیلات نیم فصل، ایران را به مقصد تركیه ترك و شش روز را در آن كشور سپری می‌كنند. این تیم در صورت امكان چند بازی تداركاتی هم در آن كشور انجام می‌دهد كه برنامه‌اش هنوز قطعی نشده است.

* فجر سپاسی

محمود یاوری كه در واپسین هفته‌های نیم فصل اول لیگ برتر هدایت فجر را بر عهده گرفت گفته است كه برنامه‌هایش را تا دیدار برگشت با نفت تهران به باشگاه ارائه داده است. این تیم قرار است تمرین‌هایش را در شیراز ادامه دهد و دلیل این كار هم همانی است كه مسئولان نفت آبادان و فولاد به آن معتقد بودند. یاوری می‌گوید آب و هوای شیراز در حال حاضر بهترین شرایط را برای اردو دارد. فجر برای تقویت خود به دنبال جذب سه بازیكن در خطوط دفاع و حمله است و قصد دارد مجید حیدری را با یكی از بازیكنان صبا معاوضه كند.

** مس كرمان

مسئولان این تیم اجرای برنامه‌هایشان را به پس از دیدار با صبا در یك‌چهارم نهایی جام حذفی و نتیجه‌ آن موكول كرده‌اند. (مس کرمان موفق شد تیم صبای قم را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد.)

** ملوان

تمرین این تیم از پنجشنبه آغاز می‌شود و احتمالا در هفته دوم تعطیلات در بندرعباس اردو می‌زنند. سرمربی ملوان پیشنهاد داده است كه باشگاه سه بازیكن را در پست‌های دفاع وسط، هافبك چپ و هافبك جذب كند.

** مس سرچشمه

تمرین‌های این تیم از اول دی آغاز می‌شود. سرپرست این تیم به گفت كه كادر فنی تیمش به جذب شش بازیكن جدید نیاز دارد و پس از جذب آن‌ها برنامه اردوی این تیم مشخص مشخص می‌شود. همچنین تكلیف 9 بازیكن این تیم كه در فهرست فروش قرار داده شده بودند، نیز دوشنبه معلوم می‌شود.

نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال پس از 17 روز تعطیلی، 15 و 16 دی آغاز می‌شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا