تبیان، دستیار زندگی
متأسفانه التهاب‌ها به مرور به سندروم کولون، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر منجر می‌شود. این التهاب‌ها از طریق مصرف زیاد گوشت قرمز، سیب زمینی سرخ کرده و مواد غذاییِ سرشار از چربی‌های اشباع شده حاصل می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضدالتهاب‌های طبیعی


متأسفانه التهاب‌ها به مرور به سندروم کولون، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر منجر می‌شود. این التهاب‌ها از طریق مصرف زیاد گوشت قرمز، سیب زمینی سرخ کرده و مواد غذاییِ سرشار از چربی‌های اشباع شده حاصل می‌شود.

ضدالتهاب

خانم دونووان از بیماری عفونت مزمن لوله‌ی گوارش رنج می‌برد. او درباره‌ی بیماری‌اش می‌گوید: «هر روز مجبور بودم تا شانزده یا هفده بار به توالت بروم. مدام گرفتگی عضلات و تب داشتم. دو سال که رژیم غذایی ضدالتهابی را دنبال کردم علائم بیماری‌ام کاملاً از بین رفت و درمان شدم.»

متأسفانه التهاب‌ها به مرور به سندروم کولون، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر منجر می‌شود.

التهاب‌های به وجود آمده در بدن به اعضا، مفاصل، بافت‌ها و سلول‌های بدن آسیب می‌رساند.

باید بدانید این التهاب‌ها از طریق مصرف زیاد گوشت قرمز، سیب زمینی سرخ کرده و مواد غذاییِ سرشار از چربی‌های اشباع شده حاصل می‌شود.

در این مطلب کوتاه قصد داریم چند ماده‌ی غذایی ضدالتهاب را به شما معرفی کنیم.

چربی‌های مفید

چربی‌های مفید در آجیل‌ها، دانه‌ها و مغزها، ماهی‌هایی که از آب‌های سرد صید می‌شوند، آووکادو، روغن دانه‌ی انگور و روغن زیتون وجود دارد. توصیه می‌کنیم از این روغن‌ها در تهیه‌ی غذاها و سالادهای‌تان استفاده کنید. از مصرف مغزها به خصوص آن‌هایی که حاوی بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 ها باشند (مثل گردو) غافل نشوید.

ادویه‌ها

زردچوبه، زنجبیل، فلفل و پودر کاری از ادویه‌های ضدالتهاب موثر محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی خورش‌ها، سوپ‌ها و مایه‌ی پاستاها از این ادویه‌ها و به خصوص زردچوبه بیشتر استفاده کنید.

التهاب‌ها از طریق مصرف زیاد گوشت قرمز، سیب زمینی سرخ کرده و مواد غذاییِ سرشار از چربی‌های اشباع شده حاصل می‌شود

چای سبز یا سفید

چای سبز و چای سفید و در مقایسه با چای سیاه کافئین اندکی دارند. این چای‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و از آسیب‌های وارد آمده به سلول‌ها پیشگیری می‌کنند. توصیه می‌کنیم تا می‌توانید مصرف نوشیدنی‌های گازدار را محدود کنید و به جای قهوه، چای سفید یا سبز میل کنید.

میوه‌ها و سبزیجات رنگی

کلم، اسفناج، سیب زمینی شیرین و قره‌قاط از مواد غذایی ضدالتهاب محسوب می‌شود. سعی کنید میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. به ماست یا غلات خود میوه و سبزیجات اضافه کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plaisirssante

مطالب مرتبط:

غذاهای التهاب زا و ضدالتهاب

11 ماده‌ی غذایی ضددرد و التهاب

تغذیه و التهاب مفاصل (1)

تغذیه و التهاب مفاصل (2)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.