تبیان، دستیار زندگی
شهید مقدم صفی را پشت سر دارد که با هیچ ابزاری قابل دیدن نیستند و نتوانستند مانع از ادامه مسیر شوند، دشمنان بدانند با رفتن شهید مقدم راهش متوقف نمی شود و آنها از این موضوع خوشحال نباشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجاهدی گمنام از جنس همت و خرازی

سردار شهید حسن تهرانی مقدم‌ به روایت فرماندهان


شهید مقدم صفی را پشت سر دارد که با هیچ ابزاری قابل دیدن نیستند و نتوانستند مانع از ادامه مسیر شوند، دشمنان بدانند با رفتن شهید مقدم راهش متوقف نمی شود و آنها از این موضوع خوشحال نباشند.


سردار شهید حسن تهرانی مقدم‌

40روز پیش سپاه پاسداران یکی از بهترین یاران و فرماندهان عرصه فناوریهای موشکی خود را به مسلخ عشق سپرد و با این شهید عزیز و 16 همرزم او وداع کرد.متن‌های ذیل دیدگاه برخی از همرزمان، دوستان و فرماندهان سپاه پیرامون جایگاه آن شهید عزیز می باشد.

دکتر محسن رضایی؛ حسن مقدم که بود و چه کرد؟

با حسن مقدم در حالی که حدود بیست سال داشت آشنا شدم، در عملیات فتح المبین به شهید حسن باقری گفتم انشااله در این عملیات موفق می شویم و ممکن است تعدادی از توپ های عراقی را به غنیمت بگیریم، باید آنها را سازماندهی کرده و در عملیات های بعدی بکار گیریم فردی را به من معرفی کن تا حکم تاسیس توپخانه سپاه را به او بدهیم. حسن تهرانی مقدم را پیشنهاد کرد. با پیروزی در عملیات فتح المبین دشمن را شکست داده و دو هزار کیلومتر مربع از سرزمین های وطن و خاک میهن اسلامی آزاد و قریب صد قبضه توپ های سبک و سنگین به غنیمت گرفته شد. حسن مقدم را فرا خواندم و ماموریت تاسیس توپخانه سپاه را به او دادم. اولین بار بود که سپاه در جنگ صاحب توپخانه می شد و در عملیات بعدی یعنی آزاد سازی خرمشهر، در کنار توپخانه بزرگ ارتش، غرش توپخانه سپاه هم به گوش می رسید.

سردار وحیدی؛ پشتوانه‌ای برای نظام، خاری در چشم دشمنان

سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم همواره با فعالیت‌های خود پشتوانه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاری در چشمان دشمنان آن بود. او بدون شک نمونه‌ای از متخصصان متعهد در عرصه اقتدار و سربلندی ایران و از مجاهدانی بود که پس از سال‌ها عشق و حماسه همچنان به مجاهدت در عرصه علمی و تحقیقات دفاعی همت گمارد.

با حسن مقدم در حالی که حدود بیست سال داشت آشنا شدم، در عملیات فتح المبین به شهید حسن باقری گفتم انشااله در این عملیات موفق می شویم و ممکن است تعدادی از توپ های عراقی را به غنیمت بگیریم، باید آنها را سازماندهی کرده و در عملیات های بعدی بکار گیریم فردی را به من معرفی کن تا حکم تاسیس توپخانه سپاه را به او بدهیم. حسن تهرانی مقدم را پیشنهاد کرد

سرلشکر غلامعلی رشید:

شهید تهرانی مقدم یک شخصیت برجسته نظامی و کم‌نظیر در نیرو‌های مسلح بود. البته آن شهید مظلوم خواهد ماند و هر چقدر درباره او گفته شود، در حد شأن او نخواهد بود. شهید مقدم بنیانگذار قدرت موشکی سپاه بود و ضربات سنگینی به بعثی ها و منافقین وارد کرده بود. در طول این 30 سال وارد هر عرصه‌ای که میشد، اثرات بسیار عظیمی از خود به جای می گذاشت. شهید مقدم مردی با تفکرات متعالی،اراده قوی و اخلاص بسیار بود. همه نظامیان باید به این شهید افتخار کنند؛ البته همراهان او از برجستگان نیرو‌های مسلح بودند.

سردار شهید حسن تهرانی مقدم‌

سرلشکر رحیم صفوی؛ گام‌های بزرگ برای اقتدار نظامی سپاه

سردار مقدم بنیانگذار سپاه پاسداران و بنیانگذار سیستم‌های نظامی و فرماندهی دانشمند، عارف و مخلص و مجاهدی بزرگ بود. هشت سال دفاع مقدس و 23 سال پس از آن دوران امتحانات عظیمی بود که او با عزم و اراده پولادین با عشق و ارادت به رسول خدا و عترت طاهرینش، خصوصاً حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمؤمنین(ع)، در جهت رسیدن به جهاد خودکفایی و اقتدار نظامی سپاه قدم‌های بزرگ و آرمانی سترگی برداشت.

سردار محمد کاظمی؛ شهادت و جوشش مضاعف

قطعاً همکاران این شهید عزیز مسیر او را با پشتگرمی بیشتر ادامه داده و اجازه نخواهند داد راه او با خللی روبه‌رو شود. شهادت سردار مقدم قطعاً موجب ایجاد جوشش مضاعف در میان همکارانش خواهد بود و همه برادران در سپاه با همین روحیه، راه و روش شهید مقدم را ادامه خواهند داد.

سردار امیر‌علی حاجیزاده؛ راه سردار شهید مقدم توقف ناپذیر است

تهرانی مقدم مجاهد بزرگی بود که ترجیح می داد گمنام باشد. او از جنس حسین خرازی، همت، احمد‌کاظمی و دیگر شهدا بود. و از کار‌های برجسته ایشان تربیت و پرورش افرادی از جنس خود بود. شهید مقدم ستاره پنهانی در آسمان سپاه بود و البته از جنس ایشان بسیار زیاد در سپاه وجود دارد که اکثراً در طبقه خود شهید مقدم هستند.

شهید مقدم صفی را پشت سر دارد که با هیچ ابزاری قابل دیدن نیستند و نتوانستند مانع از ادامه مسیر شوند، دشمنان بدانند با رفتن شهید مقدم راهش متوقف نمی شود و آنها از این موضوع خوشحال نباشند.

با پایان جنگ سردار مقدم وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های مرتبط با ارتقای قدرت بازدارندگی نظام شد و در سازمان جهاد سپاه به عنوان مسئول سازمان جهاد فرماندهی کل سپاه مشغول به خدمت شد که تا روز آخر هم به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر‌بنایی مشغول کار‌های علمی و تحقیقاتی بود تا به درجه شهات نایل شد.شهید تهرانی مقدم سرانجام در مسیر کارهای علمی و تحقیقاتی که انجام می دادند، به شهادت رسید

سردار موسوی؛تا لحظه شهادت مشغول تحقیقات بود

شهید تهرانی مقدم تا روز آخر به عنوان مسئول سازمان جهاد خود‌کفایی سپاه در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر‌بنایی مشغول کار‌های علمی و تحقیقاتی بود تا به درجه شهادت نایل شد.

ایشان از فرماندهانی بود که از ابتدای شکل‌گیری سپاه به عضویت سپاه در آمده بود و در بنیانگذاری مجموعه‌های ادوات، توپخانه و موشکی سپاه و ایجاد یک قدرت بازدارنده برای نظام نقش کلیدی و اساسی داشت و تقریباً دوران دفاع مقدس را کاملاً در صحنه‌های نبرد بود. با پایان جنگ سردار مقدم وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های مرتبط با ارتقای قدرت بازدارندگی نظام شد و در سازمان جهاد سپاه به عنوان مسئول سازمان جهاد فرماندهی کل سپاه مشغول به خدمت شد که تا روز آخر هم به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر‌بنایی مشغول کار‌های علمی و تحقیقاتی بود تا به درجه شهات نایل شد.شهید تهرانی مقدم سرانجام در مسیر کارهای علمی و تحقیقاتی که انجام می دادند، به شهادت رسید.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

جوان آنلاین