تبیان، دستیار زندگی
اتاق خواب پناهگاه امنی برای استراحت و آرامش است نه جایی که خود را خسته و خواب آلود روی تخت بیاندازید و به خواب فرو روید. اگر می خواهید اتاق خوابتان را زیباتر و اسباب آسایش خود را فراهم کنید مطالعه ی مطلب پیش رو را از دست ندهید. توصیه های ما برای...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش به سوی اتاق خوابی زیبا


اتاق خواب پناهگاه امنی برای استراحت و آرامش است نه جایی که خود را خسته و خواب آلود روی تخت بیاندازید و به خواب فرو روید. اگر می خواهید اتاق خوابتان را زیباتر و اسباب آسایش خود را فراهم کنید مطالعه ی مطلب پیش رو را از دست ندهید. توصیه های ما برای زیباتر کردن اتاق خوابتان کارساز خواهد بود.

در انتخاب رنگ آمیزی دیوارهای اتاق دقت کنید

دکوراسیون اتاق خواب

رنگی که به دیوارهای اتاق خوابتان می زنید تاثیر زیادی روی روحیه ی شما خواهد داشت. پیش از هر کاری رنگ مناسبی اننخاب کنید و سپس به فکر تهیه ی لوازم اتاق خواب باشید.

دیوارهای سفید و لخت اتاق را سردو بی روح جلوه می دهند. رنگهایی انتخاب کنید که انعکاس دهنده ی شخصیت و روحیه ی درونی تان باشد.

اگر می خواهید آرامش را به اتاق خود بیاورید رنگ آبی خیلی روشن را برای دیوارها انتخاب کنید. همچنین برخی از سبزها را نیز در نظر داشته باشید؛ اگر چه به سختی می توان این رنگها را با لوازم اتاق خواب هماهنگ کرد. رنگ آبی یاسی نیز رنگ چشم نوازی است. از این گذشته رنگهای شادی مثل زرد، اتاق هایی که نورگیر خوبی ندارند را روشن تر جلوه می دهد. اگر آدم جسوری هستید به رنگهای عامه پسندی مثل نارنجی در کنار رنگ فیروزه ایی نیز فکر کنید. اگر تمایل داری اتاقی به سبک کلاسیک و در عین حال جذاب داشته باشید رنگ مایه های تند بژ یا خاکستری های خیلی ملایم را انتخاب کنید. می توانید با انتخاب رنگهای گرم روی تنها بعضی از دیوارها فضای مدرنی بسازید. بعنوان مثال 3 دیوار را رنگ خاکستری تیره و دیوار پشت تخت خوابتان را قرمز تند یا شرابی بزنید. اگر سبک اسپانیایی را می پسندید یکی از دیوارها را قهوه ایی سیر و 3 دیوار دیگر را به رنگ بژ طلایی در بیاورید.

دکوراسیون اتاق خواب

تخت خواب: شاه دکور اتاق خواب

تخت خواب دکور اصلی اتاق خواب محسوب می شود. می توانید دست بکار شوید و با سلیقه ی خود تاج تخت تان را بسازید. سری به عتیقه فروشی ها بزنید و تخته ی چوبی پر نقش و نگاری را تهیه و بالای تخت تان نصب کنید. اگر هیچ تبحری در زمینه ی این گونه خورده کاری ها ندارید می توانید پشت تخت تان پرده ی زربافت یا پارچه ی رنگارنگ و یا فرش کوچکی آویزان کنید.

روتختی نیز از اجزای اصلی اتاق خواب محسوب می شود. اگر تاج تخت خوابتان طرحی تجملی و پرنقش و نگار دارد روتختی یکدست با پارچه ایی تجملی انتخاب کنید. اما اگر دکور تخت تان معمولی و ساده است، روتختی طرح دار و رنگارنگ خریداری کنید. چند عدد بالشت نیز روی آن بچینید تا شکیل تر جلوه کند.

دکوراسیون اتاق خواب

در چیدمان اساس دقت کنید

از قرار دادن کمدهای غول پیکر و حجیم در اتاق خوابتان خودداری کنید زیرا اینگونه لوازم اتاق را خفه نشان می دهد. اگر حقیقتا به جایی برای نگهداری لباس هایتان احتیاج دارید یک دراور شیک، ظریف و با ارتفاع کم انتخاب کنید. رنگ چوب دراورتان را یک پرده روشن تر یا تیره تر از رنگ چوب تخت تان انتخاب کنید. اگر می خواهید جسارت به خرج دهید و طرفدار دکورهای خاص هستید دراور هایی بخرید که سطح براق و موج داری دارند و در رنگهای متنوع ساخته می شوند. اگر به سبک های تیره و دلگیر علاقمندید بفکر همخوانی تخت و دراورتان نباشید!

دکوراسیون اتاق خواب

با نور بازی کنید

آباژور زیبایی انتخاب کنید. اگر اهل مطالعه در تخت خواب هستید یک چراغ کوچک روی میز پاتختی تان قرار دهید. نیازی ندارد بفکر خرید آباژور های گرانقیمت باشید. می توانید با سلیقه ی خود آباژور دلخواهتان را بسازید و آنرا تزیین کنید. برای اینکار سری به بازار بزنید و یک آباژور سفید ارزان قیمت تهیه کنید. با رنگ های اکرلیک یا رنگهای پارچه، طرح هایی روی آن بکشید و دست آخر یک لایه لاک بی رنگ به آن بزنید.

دکوراسیون اتاق خواب

خلاق باشید

اگر عاشق کفش های جورواجور هستید و چندین جفت کفش دارید باید بدانید که گنجینه ی هنری زیبایی در اختیار دارید و لازم نیست آنها را پنهان کنید. کافیست چند ورقه ی چوبی تهیه و روی دیوار نصب کنید و کفش هایتان را در طبقات بالا و پایین آن بچنید. توجه داشته باشید که کفش های رنگی را در طبقه ی بالا جا بدهید. یک ورقه ی فلزی جدا بخرید و در جای مناسبی روی دیوار نصب کنید و اشیا دکوری زیبایتان را روی آن بچینید. ملاحظه می کنید که چگونه به سادگی می توان اتاق را تزیین و دکور آنرا زیباتر و جذاب تر نمود.

دکوراسیون اتاق خواب

اگر دوست دارید دیوارهای اتاق خوابتان را با تابلوهای نقاشی تزیین کنید اما پول کافی برای تهیه آثار هنری ندارید نگران نباشید. هنرمند درون تان را بیدار کنید. جکسون پولاک، طراح داخلی می گوید:« هر جسم آویخته شده ایی یک اثر هنری بزرگ محسوب می شود!» یک بوم نقاشی بزرگ بخرید. چند تیوب رنگ اکرلیک تهیه کنید. دست بکار شوید و اثر هنری خودتان را خلق کنید. هزاران هزار قطره رنگ روی بوم بپاشید، خطهای موازی بکشید. رنگ اکرلیک زود خشک می شود، می توانید رنگها و اشکال مختلفی را امتحان کنید. سپس  قاب مشکی ساده تهیه کنید و شاهکار هنری تان را به دیوار بزنید.

توجه داشته باشید که هیچ وسیله ایی مانند یک آینه، اتاق کوچک را بزرگتر نشان نمی دهد. بالای دراورتان یک آینه ی بزرگ با قاب سنگین نصب کنید. اگر در اتاق خوابتان کمدی دارید آینه ی بدون قابی به اندازه ی در کمد تان تهیه و روی در آن تعبیه کنید.

فاطمه مهدی پور

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

زیبایی منزل با معجزه رنگ ها

تنوع در دکوراسیون خانه

جایی برای تابلوهای زیبا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.