تبیان، دستیار زندگی
یک خواهر خوب ،غمخوار و دوستدار برادر است و موجب تعدیل و تلطیف اخلاق و روحیات اوست . خانواده هایی که دختر ندارند و خانواده از والدین و فرزندان پسر تشکیل شده است،نسبت به خانواده هایی که دارای دختر اند ،از لحاظ فرهنگی و مهارت در ارتباطات عاطفی ضعیف تر...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابطه ی مجاز این دو جنس مخالف


ارتباط خواهر و برادری صحیح ،موجب می شود تا نگاه هریک از آنها نسبت به جنس مخالف مثبت باشد و هنگام ازدواج آمادگی بیشتری برای برخورد با همسر را داشته باشند.

خواهر موجب مهارت ارتباطات عاطفی و اخلاقی برادر می شود

رابطه ی خواهر برادری

یک خواهر خوب ،غمخوار و دوستدار برادر است و  موجب تعدیل و تلطیف اخلاق و روحیات اوست . خانواده هایی که دختر ندارند و خانواده از والدین و فرزندان پسر تشکیل شده است،نسبت به خانواده هایی که دارای دختر اند ،از لحاظ فرهنگی و مهارت در ارتباطات عاطفی ضعیف تر و ابتدایی تر عمل می کنند. زیرا خواهران موجب رشد عواطف و اخلاقیات ،و عامل  برقراری پیوند های عمیقتر در خانواده هستند و با برخورداری از یک نگاه دقیقتر و ظریفتر پیرامون آداب معاشرت ،ارتباطهای اجتماعی و سایر مسائل فرهنگی و اخلاقی ،تاثیرات فرهنگی و روانی مثبت و قابل توجهی روی برادران خود دارند.

وجود ارتباطهای کلامی بیشتر که خود موجب برخوردهای فرهنگی و عاطفی بیشتر است ،از امتیازهای رابطه با خواهر است.

پسری که در خانواده خود، رفتار و معاشرت با خواهر را تجربه می کند ،و لاجرم گاهی نسبت به او دلسوزی می کند،؛یا به خاطر به او غیرت نشان می دهد؛و یا هنگام عصبانیت مجبور به ملاحظاتی در برخورد می گردد؛یا در محبت کردن نسبت به او از کلمات محبت آمیز استفاده می کند،بسیاری از مهارتهای عاطفی و اجتماعی لازم ،جهت برخورد با جنس مخالف را می آموزد و به رشد عالیتری در زمینه ی اخلاقیات نیز می رسد.

اما پسری که در خانواده از موهبت خواهر، برخوردار نیست ،طبیعی است که خشک ،و سرد رفتار کند و در زمینه ی بسیاری از مهارتهای عاطفی ،به شکلی نا پخته و ابتدایی واکنش نشان دهد. البته چنانچه رابطه ی عاطفی مادر با پسر ها خیلی قوی باشد ،دوستی با مادر تا حدی می تواند جای خواهر را بگیرد اما جانشین کامل وی نخواهد بود .زیرا روابط خواهر – برادری رابطه ای متفاوت از مادر فرزندی است و دستاوردهای خاص خودش دارد.

برادر موجب تقویت تحمل و ظرفیت خواهر می شود

یک برادر خوب حامی و دوستدار خواهر است و موجب آشنایی و ادراک واضحتر او از دنیای متفاوت مردانه می شود.وجود برادر در خانواده،موجب تعدیل عواطف خواهر نسبت به جنس مخالف و یادگیری مهارتهایی مثل تسلط بر احساسات و کنترل عواطف تند افراطی و تقویت حیا و عفاف او می شود .همچنین باعث افزایش مقاومت و گسترش واقع بینی خواهر می گردد.

دختری که ارتباط با برادر را تجربه نکند،شاید خویشتن داری ها و معرفت لازم برای یک معاشرت شایسته با شوهر را به دست نیاورد.این دختر ها معمولا شکننده تر ،رویایی تر و آسیب پذیرتراند

خواهر و برادری را رعایت کنید

بسیاری از مزایایی که گفته شد صرف وجود رابطه ی خواهر و برادری به دست می آید .اما برخی از مزایا را هم با رعایت حرمت خواهر و برادری می توان بر آنها افزود.

رابطه با جنس مخالف رابطه ای است که برای همگان جذاب و مورد نیاز است که لازم نیست صرفا پاسخ به آن نیاز را تنها در رابطه با همسر جستجو کرد. بلکه محارمی چون پدر ،برادر ،دایی و عمو هم برای یک دختر و محارمی چون مادر ،خواهر ،خاله و عمه هم برای یک پسر می توانند در براورده کردن این نیاز و اکتساب مهارتهای لازم برای ارتباط بهتر با جنس مخالف کمک کننده باشند.

محبتی که از طریق این محارم به دست می آید ،هر چند نسبت به محبت همسر ضعیفتر و کمتر  باشد ،اصیل تر و شاید واقعی تر است .در بین این محارم برادر و خواهر ،نقش اساسی تر و موثرتری در قبال هم دارند.

رابطه ی خواهر برادری

اگر خواهر هستید با احترام و تکریم برادرتان ،محبتتان را به او نشان دهید. برادر شما این ظرفیت را دارد که در سختیهای زندگی جای پدر را هم برای شما پر کند.به خاطر مسائل بی ارزش،این پتانسیل های عاطفی قوی را از دست ندهید.تفاوتهای خواهر و برادری را درک کنید و توقع نداشته باشید رفتاری مثل شما داشته باشد.گاهی اشتباهاتش را به پای تفاوتهای دو دنیای جنس مونث و مذکر بگذارید .پسر ها در روابط با دوستان خودشان هم گاهی طوری شوخی می کنند که دختر ها آن حرکت ها را در دعوا هم انجام نمی دهند.خیلی وقتها این حرکات عجیب تنها نوعی ابراز محبت است. شما باید با رفتار و گفتارتان ، ابراز محبت را به شکلی زیباتر به او یاد بدهید.

اگر برادر هستید و خواهر دارید ،نسبت به او مهربان باشید و مهربانیتان را گاهی با شوخ طبعی،یا حل مشکلی و... نشان دهید .نگذارید کم حرفی ها و غرور مردانه ،روابط شما و خواهرتان را بی روح و سرد کند. وقتی به این رابطه بها ندهید و برای تعالی آن کاری نکنید، شاید به جایی برسید که آرزوی دیدن یکدیگر را داشته باشید اما روی ملاقات یکدیگر را نداشته باشید.سعی کنید دنیای متفاوت یک زن را درک کنید.خیلی از اوقات ،بدرفتاری های خواهران با همسر برادر، مربوط به علاقه ی عمیق خواهرانه است که ممکن است تا مرز حسادت پیش رود.

اگر هردو متاهلید و می خواهید حق خواهر و برادری را به درستی بجا آورید ، لازم است به همسر و فرزندان یکدیگر هم محبت کنید .گاهی باید بی احترامی و یا احیانا بدرفتاری همسران یکدیگر را هم به خاطر حفظ روابطتان با یکدیگر تحمل کنید .این حق شما به گردن همدیگر است.

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.