تبیان، دستیار زندگی
فرض كنید شما كسی را كه به خواستگاریتان آمده واقعاً دوست دارید و تصمیم به ازدواج گرفته اید. اهمیت زیادی دارد كه ویژگی های یك مرد خوب را بشناسید تا وقت خود را به هدر ندهید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زن خوب، مرد خوب


فرض كنید شما كسی را كه به خواستگاریتان آمده واقعاً دوست دارید و تصمیم به ازدواج گرفته اید. اهمیت زیادی دارد كه ویژگی های یك مرد خوب را بشناسید تا وقت خود را به هدر ندهید.

زن خوب، مرد خوب

اولین چیزی كه باید بدانید ویژگی های فرد موردنظر می باشد. در ضمن شما باید بدانید یك شریك زندگی باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

ویژگی هایی یك مرد خوب نشان دهنده ارزش های زندگی اوست و مشخص می كند كه شخصیت وی چگونه شكل گرفته است. در ضمن معلوم می شود كه او در مقابل خودش و شما چه رفتاری را در پیش می گیرد.

البته شخصیت یك مرد اهمیت زیادی دارد ولی این مسئله را با ویژگی های درونی او اشتباه نگیرید.

شخصیت یك مرد شیوه ای است كه او خود را به سایر مردم می نمایاند در حالی كه ویژگی های درونی، آن چیزی است كه جوهره او را تشكیل می دهد.

به منظور فهمیدن راه تشخیص ویژگی های یك مرد خوب شما باید او را بشناسید و مكالمه ای جدی با وی داشته باشید، مسئله ای كه باید به مرور زمان انجام شود.

باید گفت اگر مردی نسبت به رشد و پیشرفت معنوی خود متعهد باشد یك شریك مناسب برای زندگی خواهد بود.

اگر او صراحتاً احساسات خود را بیان كند شما به این نتیجه می رسید كه درهای قلب وی بر روی تان باز است.

آیا او آدمی باتجربه و مسئولیت پذیر است؟ اگر پاسخ تان مثبت است معلوم می شود كه او دیگر بزرگ شده و همانند یك كودك عمل نمی كند و به علاوه نیاز به مراقبت شما ندارد.

در ضمن مسئولیت پذیر بودن به این مفهوم است كه او به وعده های خود عمل می كند.

آیا او دید مثبتی نسبت به زندگی دارد؟ آیا آدمی خوشبین است؟ یك مرد خوب كسی است كه از بودن در كنار او احساس خوبی به شما دست دهد. از مرد بدبینی كه مدام از زمین و زمان شكایت می كند دوری كنید. چنین آدمی تمام انرژی شما را تخلیه می كند و توان تان را به تحلیل می برد.

آیا مرد موردنظر شما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است؟ آیا از زندگی خود راضی است و مراقب سلامتی اش می باشد؟

یك مرد، تنها زمانی می تواند شما را دوست بدارد كه خودش را دوست داشته باشد و به سایرین اجازه ندهد با او یا شما رفتاری ناپسند داشته باشند.

آیا او انسان قابل اعتمادی است؟ آیا می توانید به وی اعتماد كنید؟ آیا با خودش و شما روراست است؟ قابل اعتماد بودن و صداقت از ویژگی های مهم یك همسر خوب می باشند. برخورد همسر آینده تان با سایرین باید به گونه ای باشد كه احترام شما را برانگیزد.

اگر می خواهید كه ویژگی های یك مرد خوب را بشناسید خودتان باید واجد چنین ویژگی هایی باشید.

یادتان باشد اهمیت زیادی دارد كه یك مرد را نه تنها به خاطر ظاهر بلكه به خاطر ویژگی های درونی او دوست داشته باشید.

ویژگی های یك زن خوب

اگر شما خواننده گرامی آقایی هستید كه می خواهید ازدواج كنید و یا خانمی هستید كه به فكر پیشرفت شخصیتی خود می باشید خواندن این مقاله برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

زن خوب، مرد خوب

هفت ویژگی یك زن خوب

1- یك زن خوب اهل سرزنش كردن نیست. اگر می خواهید همسرتان را به انجام كاری ترغیب كنید این روش بسیار ناكارآمد است.

خانم ها! باور كنید سرزنش كردن نه تنها موثر نیست بلكه گاهی نتایج معكوسی خواهد داشت.

2- آیا حامی همسرتان هستید؟ حامی بودن چه مفهومی دارد؟

آیا در جلوی سایرین به تحقیر همسرتان می پردازید و یا برعكس كاری می كنید احساس بهتری نسبت به خودش پیدا كند؟

اگر همواره حامی همسرتان باشید او به شما احترام بیشتری می گذارد.

حتی زمانی كه با همسرتان موافق نیستید محترمانه این مسئله را با او درمیان بگذارید و تحت هر شرایطی به حمایت از وی بپردازید.اگر همسرتان دچار مشكلی شود رفتار تحقیرآمیز شما به مشكلات وی خواهد افزود.

3- دست از انتقاد كردن بردارید. هیچ كاری به اندازه انتقاد كردن - به خصوص در حضور دیگران- باعث رنجش همسرتان نمی شود. برعكس، سعی كنید در میان جمع از همسرتان تمجید كنید. در این صورت همسرتان شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

4- به نیازهای عاطفی همسرتان توجه داشته باشید. متأسفانه بسیاری از زنان این گونه مسائل را دست كم می گیرند كه بیشتر ناشی از اختلافات اساسی در میان زنان و مردان است.

برای مردان نیازهای عاطفی همانند گرسنگی می باشد و اگر به خوبی برآورده نشود رابطه آنها با همسرشان لطمه می بیند.زنان باید به این مسائل از دید مردان نگاه كنند.

5- یك زن خوب با همسرش محترمانه رفتار می كند. چگونه؟ دراین زمینه نحوه صحبت كردن اهمیت زیادی دارد. زنان باید با لحنی مودبانه با همسرشان حرف بزنند.

6- نكته جالب این است كه رابطه میان زنان و مردان می تواند بسیار ناامید كننده باشد، هرچند یك زن خوب راه مناسبی برای بیان نظرات خود پیدا می كند. غالبا پیش می آید كه یك زن و مرد تصمیم مشتركی می گیرند ولی مدتی بعد معلوم می شود كه زن با نظر همسرش موافق نبوده است!

7- رفتار دلنشینی داشته باشید. با همسرتان به نرمی رفتار كنید. از آن افرادی نباشید كه به علت گذراندن یك روز بد، زندگی را به كام همه تلخ می كند!

یادتان باشد خوش رفتاری نتایج مثبت زیادی دارد. تصمیم بگیرید كه خوش رفتار باشد ولی اگر هم موفق نشدید حداقل اوقات دیگران را تلخ نكنید!

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از کیهان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.