تبیان، دستیار زندگی
رگ گرفتن یا ایجاد دسترسی وریدی یکی از کارهای لازم و معمول در بیشتر فرآیند های درمانی است. مثلا در خونگیری (برای آزمایشات) یا هنگام وصل سرم یا برای تزریق های وریدی... اما بعضی وقتها و اصطلاحا در بیماران بدرگ کار آنقدر سخت می شود که هم جان بیمار...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : محسن مرادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رگ گیری در کمترین زمان

تازه هایی از دنیای دانش و فناوری (18)


در این مطلب در ادامه قسمت های  (1) و (2)  و (3) و (4) و (5) و (6) و (7) و (8) و (9) و (10) و (11) و (12) و (13)  و (14) و (15) و (16)  و (17) به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.

رگ گرفتن یا ایجاد دسترسی وریدی یکی از کارهای لازم و معمول در بیشتر فرآیند های درمانی است. مثلا در خونگیری (برای آزمایشات) یا هنگام وصل سرم یا برای تزریق های وریدی... اما بعضی وقتها و اصطلاحا در بیماران "بدرگ" کار آنقدر سخت می شود که هم جان بیمار و هم پرستار را به لب می رساند. این مساله باعث شد تا یک پزشک اوکلاهمایی به نام رابرت پری دست به کار ساخت ابزاری شود که کار رگ گیری در بیماران را راحت تر کند.

رگ گیری در کمترین زمان

این ابزار که توسط دکتر پری و در کارگاه خانگی اش طراحی و ساخته شده، مانند یک یک فشار سنج است که توسط پمپ بادی پر می شود و یک منطقه دریچه ای برای رگ یابی دارد. حالت قاب مانند اطراف این قسمت باعث می شود پوست در جای خود ثابت بماند و کار رگ گیری به مراتب راحت تر شود.

کارآیی این وسیله در بالین چنان رضایت بخش بوده که توانسته یکی از سریعترین تاییدیه های FDA را به دست بیاورد، یعنی تنها در عرض 17 روز از درخواست تایید که در نوع خود یک رکورد به شمار می آید.

به نظر می آید ساخت و تولید آن هم کار سختی نباشد و امیدواریم هر چه زودتر آن را در مراکز درمانی و بهداشتی ببینیم.

According to The Oklahoman, the FDA approved the EZ Vein, a new device developed by an Oklahoma doctor for easing the placement of intravenous catheters in challenging patients.  Much like with a blood pressure cuff, the device is inflated using a hand pump and vasculature within the window opening is more readily seen.

Dr. Robert Perry, a resident at Oklahoma University Medical Center, is the tinkerer that developed the device in his home workshop and managed to score one of the fastest FDA approvals ever: 17 days from submission

**********

Archos 35 ساعتی با سیستم آندروید

اگر از  آن دسته از افراد هستید که همیشه از اسمارتفون اندرویدی خود بعنوان ساعت استفاده میکنید و صبحها با صدای زنگ آن از خواب بیدار می شوید . اگر به دنبال یک ساعت رومیزی اندرویدی میگردید که بتوانید از آن به جای اسمارتفونتان استفاده کنید ، شاید Archos 35 Home Connect انتخاب مناسبی باشد . این ساعت رومیزی هم اکنون با قیمت 149.99 دلار در دسترس است . سیستم عامل مورد استفاده در آن اندروید 2.2 است و دارای اسپیکر استریو نیز می باشد . صفحه نمایشی 3.5 اینچ و لمسی ، پروسسور 1 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات آن است.

archos 35 ساعتی با سیستم آندروید

البته با استفاده از Archos 35 Home Connect شما دسترسی به اندروید مارکت ندارید ، اما اپلیکشن هایی برای آب و هوا ، ویدئو ، ایمیل ، وضعیت ترافیکی و یک اپلیکشن که به شما اجازه دسترسی به بیش از 50000 ایستگاه رادیویی را میدهد ، در اختیار کاربران است . آیا شما هنوز هم ترجیح میدهید از اسمارتفون یا گوشی خود برای بیدار شدن استفاده کنید یا علاقمند به تهیه یک نمونه از این دستگاه هستید ؟

If you've been longing to have an Android clock radio in your life, look no further than the Archos 35 Home Connect. Archos introduced this seemingly Chumby-inspired device way back in June, and now it's finally available for $149.99. That'll buy you a 3.5-inch touchscreen surrounded by two stereo speakers, a 1GHz process, 4GB of storage, and a heavily skinned version of Android 2.2. The alarm clock and music playback are the main features Archos is highlighting here, along with 50,000 streaming radio channels through the TuneIn app, but there's also weather, email, traffic, and video playback apps included. What you don't get is access to the Android Market ”” you're saddled with Archos' obscure AppsLib, though you can also sideload programs. While this may be a clever idea, we can't help but think you're better off pairing your Android device with any number of Android speaker docks that are on the market.

**********

معرفی دوربین فوق العاده کوچک Superheadz Clap

این روز ها بیشتر تلفن های همراه دارای یک دوربین هستند هر چند که کیفیت آن بالا نباشد، می توان خیلی اوقات از آن به جای یک دوربین دیجیتال با کیفیت استفاده کرد به خصوص اگر از آن دسته از افرادی باشید که همیشه به دنبال شکار صحنه های جالب و فیلم برداری از رخداد های جالب هستند . اما Superheadz Clap Camera که یک دوربین دیجیتالی کوچک می باشد و امکانات بیشتری را نسبت به تلفن های همراه در اختیار شما قرار می دهد که شاید شما را راضی کند تا از آن استفاده کنید .

دوربین فوق العاده کوچک superheadz clap

خیلی از تلفن های همراه دکمه های کنترل کننده ی مناسبی برای عکس برداری ندارند و هنگام استفاده از دکمه ی شاتر یا زوم باعث لرزش در عکس برداری و در نهایت پایین آوردن کیفیت عکس می شود اما این دوربین کوچک دارای دکمه های مناسب و راحت برای عکس برداری و فیلم برداری می باشد کیفیت عکس برداری آن 2 مگاپیکسل و 720 * 480 رزولوشن فیلم برداری می باشد که برای بعضی از عکس ها کافی به نظر می رسد . برتری دیگر این دوربین نسبت به دوربین تلفن همراه کوچک بودن اندازه ی آن می باشد بعضی اوقات نیاز است که کسی نفهمد شما در حال عکس برداری یا فیلم برداری هستید در این مواقع با استفاده از این دوربین کوچک می توانید به عکس برداری بپردازید .

در داخل این دوربین یک مموری کارت microSD قرار دارد که هر وقت ظرفیت آن پر شد می توانید به راحتی آن را به درگاه usb کامپیوتر وصل کنید و اطلاعات آن را خارج کنید

قیمت این دوربین 50 دلار می باشد که برای یک دوربین معمولی مناسب است اما اگر به دنبال گرفتن عکس های حرفه ای تری هستید بهتر است از یک دوربین دیجیتال حرفه ای استفاده کنید.

Now here is a really tiny digital camera that is sure to attract your attention – the $50 Superheadz Clap Camera. It is super tiny, and needless to say, at this kind of size, it makes perfect sense for the controls to be extremely simple. Shooting 2-megapixel stills or movies in 720 x 480 resolution, all your favorite digital memories will be stashed away on a microSD memory card, and whenever it becomes full, just empty all the data by popping off one end to reveal a USB connector that lets you plug the Superheadz Clap Camera into a nearby computer, transferring all the memories via USB. Definitely one of the cuter cameras to own for casual purposes, if you want something even slightly more professional, we would recommend you pick up a proper digital camera, never mind if it is part of a compact digital camera range.

محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: ، ubergizmo ، theverge  ،نارنجی  ، medgadget