تبیان، دستیار زندگی
آلاسکا" یک سالاد لذیذ در همه فصول و یک شام کامل برای کسانی که رژیم لاغری را رعایت می کنند. مواد لازم برای تهیه سالاد آلاسکا : 500 گرم سیب زمینی استامبولی 100 گرم خیارشور 100گرم نخود فرنگی 2 عدد خیار تازه 2 عدد گوجه فرنگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"سالاد آلاسکا"

یک سالاد لذیذ در همه فصول و یک شام کامل برای کسانی که رژیم لاغری را رعایت می کنند.

مواد لازم برای تهیه سالاد آلاسکا :

500 گرم

سیب زمینی استامبولی

100 گرم

خیارشور

100گرم

نخود فرنگی

2 عدد

خیار تازه

2 عدد

گوجه فرنگی

3 عدد

تخم مرغ پخته

1 پیمانه

ماست کیسه ای شیرین

3 قاشق غذا خوری

روغن زیتون

باندازه کافی

نمک و فلفل

خرد شده نصف فنجان

تره ساطوری

2 شاخه

جعفری

طرز تهیه:

سیب زمینی را پخته و به صورت مکعب خرد می کنیم، خیارشور را هم به صورت چهار گوش خرد کرده، 2عدد ازتخم مرغهای پخته را نیز خرد کرده، خیار تازه را هم چهارگوش ریزمی کنیم.   این مواد را به اضافه  نخود فرنگی مخلوط می کنیم، یک پیمانه از ماست را با روغن زیتون و نمک و فلفل می زنیم تا مانند مایونز شود تره ریزشده را به آن افزوده ،  سس را با سالاد مخلوط می کنیم و کاملاً به هم می زنیم . سالاد را در کاسه بلوری یا در دیس بصورت برجسته در آورده ، بقیه ماست را با نمک مخلوط نموده روی سالاد را با آن می پوشانیم. از گوجه فرنگی سفت ، گـُلی درست کرده در وسط سالاد گذاشته و اطراف آنرا با برشهای حلقه ای تخم مرغ تزیین می کنیم ، البته با دو شاخه جعفری هم می توان شکل زیبایی به سالاد داد.

نکات تغذیه ای:

این سالاد لذیذ برای کسانی که رژیم دارند بسیار مناسب است زیرا هم دارای مواد لبنی و هم دارای منابع پروتئینی غنی است و سبزیجات موجود درآن غنی از املاح و ویتامین است . درعین حال ، یک پیش غذای لذیذ و با تزئین زیبا و مناسب برای مهمانی هاست. کل سالاد با مواد ذکر شده ، محتوی 1300 کالری می باشد.پس اگر سالاد را فقط برای خودتان تهیه می کنید نصف میزانهای ذکر شده را به کار ببرید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.