تبیان، دستیار زندگی
این روزها به اواخر سال 2011 میلادی نزدیک می‌شویم. همه شرکت‌های تکنولوژی در تب و تاب عرضه محصولات جدید، ایجاد شایعات و ارائه آمار و ارقام فروش محصولات خود هستند. در این بین بازار موبایل‌ها و تبلت‌ها از همه داغ‌تر است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار شلوغ و داغ موبایل‌ها


این روزها به اواخر سال 2011 میلادی نزدیک می‌شویم. همه شرکت‌های تکنولوژی در تب و تاب عرضه محصولات جدید، ایجاد شایعات و ارائه آمار و ارقام فروش محصولات خود هستند. در این بین بازار موبایل‌ها و تبلت‌ها از همه داغ‌تر است.

گوگل برای ساخت رقیب Siri تلاش می‌کند

یکی از جذاب ترین قابلیت های iPhone 4S، دستیار جادویی Siri است. Siri به منابعی چون Wikipedia و Wolfram Alph متصل می باشد و به این ترتیب قادر است به بسیاری از سئوالات کاربر پاسخ دهد. حال گزارش ها حاکی از آن است که گوگل در حال ساخت رقیب Siri برای ابزارهای اندرویدی است. به این ترتیب کاربران اندروید نیز به زودی می توانند با این نرم افزار که با نام رمز Majel معرفی شده، تجربه مشابه Siri داشته باشند.

چرا Majel؟ نام صدای کامپیوتری در Star Trek (این سریال در ایران با نام پیشتازان فضا شناخته می شود است. گوگل نیز از این نام برای کنترل کننده صوتی خود استفاده خواهد کرد.

Matias Durate از گوگل در مصاحبه ای که با Slash Gears انجام داده، گفت:

"رویکرد ما بسیار شبیه به Star Trek خواهد بود. ما دقیقا به دنبال یک کشتی فضایی هستیم! این نرم افزار نباید شخصیت داشته باشد و می بایست دقیقا مانند یک کامپیوتر عمل کند، نام نخواهد داشت و فقط یک کامپیوتر خواهد بود."

بازار شلوغ و داغ موبایل‌ها

براساس گزارش AndroidAndMe نسخه اولیه این نرم افزار ابتدا تنها به نمایش نتایج جستجو بسنده می کند اما در آینده تمام دستورات را بصورت صوتی دریافت و اجرا خواهد کرد.

بسیاری از افرادی که از Siri استفاده می کنند از شخصیت آن خوششان آمده است و معمولا در مورد پاسخ هایی که مربوط به کارکتر او می شود صحبت می کنند. حال که گوگل قصد دارد دستیار صوتی خود را بدون شخصیت و مانند یک کامپیوتر واقعی ارائه کند شاید مورد پسند برخی قرار نگیرد. در حقیقت یکی از اهداف اپل در تولید Siri ایجاد ارتباط احساسی با کاربر است.  به نظر شما آیا Majel گوگل به خوبی Siri عمل خواهد کرد؟

ال‌جی و پرادا

با اینکه آمار فروش سالیانه شرکت ال‌جی (بخش تلفن‌های همراه) به رقیب خود یعنی سامسونگ نمی‌رسد اما در بخش گوشی‌های همراه این شرکت در سال‌های اخیر فعال‌تر شده است و مدل‌ها نسبتا متنوعی را به بازار عرضه می‌کند. به تازگی یک گوشی اندرویدی  دیگر از این شرکت به صورت رسمی معرفی شد که مدت‌ها پیش تصاویری از آن نیز منتشر شده بود.

بازار شلوغ و داغ موبایل‌ها

این گوشی که Prada 3.0 نام دارد، مجهز به پلتفرم اندروید 2.3 است و به نظر می‌رسد مشکلی برای دریافت نسخه بعدی اندروید نداشته باشد. پردازنده این مدل 1 گیگاهرتزی دوهسته‌ای است که با دوربین 8 مگاپیکسلی خود،‌ امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p را خواهد داشت. ظرفیت ذخیره سازی این اسمارت‌فون 8 گیگ بوده که با کارت حافظه جانبی، امکان اضافه کردن به این ظرفیت وجود دارد.

صفحه نمایش اسمارت‌فون جدید ال‌جی، 4.3 اینچ و رزولوشن آن 480*800 است.

از ویژگی‌های مناسب در Prada می‌توان به طراحی نسبتا زیبای آن اشاره کرد که با با بدنه براق، مورد پسند اکثر کاربران قرار می‌گیرد

سخت‌افزار این مدل با توجه به گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، خیلی خاص و قدرتمند نیست اما برای کاربران زیادی می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. نظر شما در مورد این برند و گوشی LG Prada 3.0 چیست؟

اولین گوشی دو هسته‌ای سونی اریکسون

در هفته‌های گذشته بود که تصاویری از گوشی جدید سونی‌اریکسون (Nozomi) نمایان شد، حالا تصاویر جدید با کیفیت بالاتر و جزئیات بهتر از طرف Gsmarena منتشر شده است که نمای کلی این اسمارت‌فون را نشان می‌دهد. با انتشار این تصاویر، بسیاری از طرفداران این برند خوشحال شدند زیرا طبق خبرهایی که در مورد سخت‌افزار این گوش مطرح شد، نشان می‌دهد که این مدل مجهز به پردازنده دو‌هسته‌ای است.

بازار شلوغ و داغ موبایل‌ها

از جمله مشخصات این گوشی که هنوز به صورت رسمی تایید نشده است می‌توان به پردازنده دوهسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی، صفحه نمایش 4.3، رزوولشن 720 * 1280، رم یک گیگابایتی، ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایتی و دوربین 12 مگاپیکلسی اشاره کرد. اگر Xperia Arc HD یا همان Nozomi با همین سخت‌افزار ارائه شود، قطعا یکی از بهترین‌ گوشی‌های اندرویدی در سال 2012 خواهد بود.

سونی اریکسون بعد از سامسونگ، HTC موتورولا و سایر شرکت‌ها، اقدام به معرفی گوشی‌های دوهسته‌ای می‌کند که در این زمینه و رقابت بین برندها کمی عقب مانده است. در همین بین، طرفداران آن امید دارند با معرفی مدل‌های جدید در سال آینده، تنوع در محصولات و تبدیل برند سونی‌اریکسون به سونی، این ضعف نیز جبران شود.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: weblogina,zoomit