تبیان، دستیار زندگی
قانون حمایت از خانواده ، راجع به ازدواج، جرایم بر ضد حقوق و تکالیف خانوادگی و ... پرداخته است . از ویژگی های بسیار خوب استفاده آن برای عموم می باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه قوانین و مقررات خانواده

مجموعه قوانین و مقررات خانواده

کتاب مجموعه قوانین و مقررات خانواده به قانون حمایت از خانواده ، قانون راجع به ازدواج ، قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق، جرایم بر ضد حقوق و تكالیف خانوادگی و .. پرداخته است . از ویژگی های بسیار خوب این کتاب قابل استفاده بودن آن برای عموم علاوه بر حقوقدانان ، قضات ، وكلا و دانشجویان حقوق می باشد.

در کتاب حاضر قوانین اصلی و پركاربرد بدون پرداختن به قوانین متروک و منسوخ گردآوری شده است . ارایه متن صحیح و بدون غلط قوانین ،عنوان گذاری تمام مواد قانون جهت مطالعه بهتر و جستجوی سریعتر،شرح و توضیح اصطلاحات و كلمات تخصصی ،رفع ابهام و اجمال از مواد قانون با استفاده از مواد دیگر و رویه قضایی، ،رعایت اختصار در بیان مطالب ،اشاره به نظریات مشورتی اداره كل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضاییه، اشاره به دیگر منابع قانون برای تبیین نظر قانونگذار بدون اطاله كلام، ذكر مواد مرتبط از قانون و دیگر قوانین در پانوشت هر ماده ، ذكر نكات كلیدی و اصلی آراء دیوان عالی كشور،استفاده از علایم اختصاری برای جلوگیری از حجیم شدن مجموعه، تدوین واژه نامه تفصیلی مبتنی بر الفاظ و موضوعات اصلی قانون ،تهیه معادلهای انگلیسی و بعضاً لاتین واژگان حقوق از دیگر ویژگی های این کتاب می باشد.

کتاب مجموعه قوانین و مقررات خانواده به قانون حمایت از خانواده ، قانون راجع به ازدواج ، قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق، جرایم بر ضد حقوق و تكالیف خانوادگی و .. پرداخته است . از ویژگی های بسیار خوب این کتاب قابل استفاده بودن آن برای عموم علاوه بر حقوقدانان ، قضات ، وكلا و دانشجویان حقوق می باشد.

از فهرست مطالب  این کتاب می توان به ، در اشخاص : خواستگاری،نکاح و طلاق،موارد امکان فسخ نکاح،موانع نکاح،درحقوق و تکالیف زوجین نسبت به هم،در عده ،نکاح منقطع،اقسام طلاق ، در اولاد ،در نسب ،نگهداری و تربیت اطفال ،در خانواده ، ولایت قهری پدر و جد پدری و  ...  ،سایر قوانین و مقررات و لایحه حمایت از خانواده :دادگاه خانواده،مراکز مشاوره خانواده،ازدواج، طلاق،حضانت و نگهداری اطفال،مقررات کیفری و ...اشاره کرد.

مشخصات کتاب

مجموعه قوانین و مقررات خانواده

نویسنده:ابوذر بهروزی

ناشر:نوآور

تنظیم : مرکز مشاوره