تبیان، دستیار زندگی
با توجه به تاكید وزیر آموزش و پرورش بر گسترش فضای معنوی، ایجاد نشاط در واحدهای آموزشی و تمركز فعالیت‌های میدانی گسترده در مدارس مانند سنوات گذشته در كنار برنامه‌های متنوع و جدید قرآنی، سی‌امین دوره مسابقات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در هفته پایانی آذرماه

برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در هفته پایانی آذرماه

مشاور قرآنی وزیر و مدیركل قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان طی هفته پایانی آذرماه خبرداد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد بنیادی اظهار كرد:

با توجه به تاكید وزیر آموزش و پرورش بر گسترش فضای معنوی، ایجاد نشاط در واحدهای آموزشی و تمركز فعالیت‌های میدانی گسترده در مدارس مانند سنوات گذشته در كنار برنامه‌های متنوع و جدید قرآنی، سی‌امین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی هفته آخر آذر در واحدهای آموزشی سراسر كشور برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینكه این مسابقات از 26 آذر لغایت اول دی ماه برگزار می‌شود، افزود:

این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ مفاهیم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در تمام دوره‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار خواهد می‌شود.

بنیادی با اشاره به این نكته كه اهتمام مدیران حوزه ستادی، استانی و مناطق، اجرای بهنگام و شكوهمند برنامه‌های قرآنی در مدارس است، تصریح كرد:

مدیران مكلف به فراهم كردن بستر فعالیت ‌های قرآنی دانش‌آموزان در مدارس، توجیه آنها در مراسم صبحگاه و بهره‌گیری از استادان قرآنی منطقه و محله برای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات هستند.

مشاور قرآنی وزیر و مدیركل قرآن، نماز و عترت آموزش وپرورش با اعلام انتظار خود مبنی بر پوشش وسیع این مسابقات از سوی رسانه ‌ها، تاكید كرد:

مرحله دوم این مسابقات در قالب مناطق در بهمن‌ ماه برگزار می‌شود، همچنین مرحله سوم آن بصورت استانی در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده و مرحله چهارم نیز به صورت كشوری در تیر یا مرداد ماه سال 91 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته حدود نیمی از دانش‌آموزان سراسر كشور در این مسابقات شركت كردند، از

برگزاری اولین ستاد مسابقات قرآنی (المپیاد قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان) با حضور پیشكسوتان

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن خبر داد.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی