تبیان، دستیار زندگی
و تندیس هلموت ریتر در نیشابور جشن سینمای ایران شهریور ماه برگزار می  شود تندیس عطار در فرانکفورت و تندیس هلموت ریتر در نیشابور مراسم بزرگداشت عطار همزمان با روز ملی این شاعر در شهر نیشابور برگزار می شود . فرماندار نیشا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تندیس عطار در فرانکفورت و تندیس هلموت ریتر

در نیشابور

جشن سینمای ایران شهریور ماه برگزار می  شود

تندیس عطار در فرانکفورت و تندیس هلموت ریتر

در نیشابور

مراسم بزرگداشت عطار همزمان با روز ملی این شاعر در شهر نیشابور برگزار می شود .

فرماندار نیشابور با اعلام این خبر گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با دانشگاه فرانکفورت و انجمن دوستداران حافظ و گوته در آلمان و همچنین موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور بزودی تندیس عطار در فرانکفورت و تندیس هلموت ریتر عطار شناس معروف آلمانی در نیشابور نصب می شود.

مجتبی فرهمند نیکو افزود: در این روز آرامگاه عطار گلباران می شود. به گفته وی، جمعی از عطارشناسان معروف جهان و همچنین استادان ایرانی در این روز به نیشابور می آیند و درباره آثار عطار سخنرانی خواهد شد. گفتنی است، 25 فروردین به عنوان روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری نامگذاری شده است.

جشن سینمای ایران شهریور ماه برگزار می  شود

هفتمین جشن سینمای ایران به منظور ارزیابی فعالیت دست اندرکاران حوزه سینما، 21 شهریور ماه برگزار می شود. خانه سینما، همه ساله جشن سینمای ایران را با حضور دست اندرکاران حوزه ی سینما در تهران برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما، در این رویداد علاوه بر فیلمهای سینمایی، آثار انیمیشن و مستند مورد ارزیابی قرار می گیرد. همه فیلمهایی که در فاصله شهریور 81 تا مرداد ماه 82 تولید شده اند، در صورت داشتن پروانه نمایش، در جشن سینمای ایران حضور می یابند.

هیات داوران، منتخب جامعه اصناف سینمایی، ارزیابی آثار ارسالی را از 21 فروردین ماه آغاز می کنند و در 21 شهریور ماه که روز سینماست، طی جشنی باشکوه تندیس خانه سینما را به برگزیدگان حرفه های مختلف سینمایی اهدا خواهد کرد.