تبیان، دستیار زندگی
شب شعر مقاومت به یاد شهدا و مقاوت مردم فلسطین با حضور تعدادی از اساتید و شاعران اهل نخجوان از سوی کنسولگری ایران برگزار شد. در راستای حمایت از مقاومت مردم لبنان و نشان دادن دد منشیهای رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب شعر مقاومت برگزار شد

شب شعر مقاومت به یاد شهدا و مقاوت مردم فلسطین با حضور تعدادی از اساتید و شاعران اهل نخجوان از سوی کنسولگری ایران برگزار شد.

در راستای حمایت از مقاومت مردم لبنان و نشان دادن دد منشیهای رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی ، به همت نمایندگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان شب شعری با شرکت اعضای مجمع الشعرای اهل بیت (ع) و با حضور علاقه مندان در محل سالن اجتماعات سرکنسولگری برگزار شد .

در این نشست زارع سرکنسول ایران در نخجوان گفت : شعر که برآمده از احساسات و عواطف بشری است به زیبایی و به بهترین شکل ممکن حقایق را با مضامین کنایه و ایهام و صنایع ادبی به بیان می کند و همان طور که در گذشته ما شاهد بودیم اکنون نیز شما اهل ادب با استفاده از قلم و احساسات خویش این حرکات را محکوم کرده و از برادران مسلمان خویش در لبنان حمایت می کنید و اگر مسلمانان اتحاد و همبستگی خویش را حفظ نماید هیچ وقت احدی اجازه دست یازی به کیان و جان و ناموس مسلمانان را نخواهد داشت .

در ادامه مراسم هفت نفر از ادبای مجمع الشعرای اهل بیت (ع) نخجوان ضمن سرودن اشعاری در رثای کودکان و بی پناهان لبنانی و حمایت از مقاومت مردم لبنان و حزب الله از سکوت مجامع جهانی و برخی از کشورهای اسلامی ، سران کشورهای عربی و نیز مقامات آمریکایی انتقاد کردند.

در این نشست شاعرانی چون ابوالفضل رشاد اوغلو، عزیز زینال اوغلو، توفیق قبول، محمد جبار اوغلو، یغقوب شیرین اوغلو، ولی قاراخان و میر جلال خان آراز شعرخوانی کردند.

این دفتر به همین مناسبت نمایشگاهی از تصاویر جنایات رژیم غاصب و متجاوز اسرائیل و صهیونیست ها بر علیه مردم مظلوم و بی پناه لبنان و مقاومت و پایداری شیعیان را در نخجوان دایر کرده است . در روز نخست این نمایشگاه میهمانانی از جمله رئیس دانشگاه دولتی نخجوان ، رئیس آکادمی علوم نخجوان و شعرا ، نویسندگان و علاقه مندان حضور داشتند.

لینک :

برو آتش به جان دشمن افكن

قایم موشک در قانا

کفتارها از شیر می ترسند