تبیان، دستیار زندگی
با بیوک جدیکار اولین لژیونر فوتبال ایران و ملقب به چپ طلایی فوتبال ایران ( قسمت دوم ) تبیان: اگر مایلید کمی در خصوص زندگی شخصی تان حرف بزنید؟ - دارای همسری فداکار و مهربان هستم که پزشک می باشد و دو فرزند دارم که دخترم در اتری...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه و گفتگوی اختصاصی بخش ورزشی سایت تبیان با بیوک جدیکار اولین لژیونر فوتبال ایران و ملقب به چپ طلایی فوتبال ایران ( قسمت دوم )


تبیان: اگر مایلید کمی در خصوص زندگی شخصی تان حرف بزنید؟

- دارای همسری فداکار و مهربان هستم که پزشک می باشد و دو فرزند دارم که دخترم در اتریش و پسرم در آمریکا می باشد. شکر خدا از زندگی خود راضی هستم و من و همسرم مرتب در میان فرزندانمان همچون توپ فوتبال به این ور و آن ور می رویم تا باعث خوشحالی آنها باشیم ودلتنگ آنها نشویم.


تبیان: اگر دوباره متولد شوید آیا باز هم فوتبالیست می شوید؟

- بله صد در صد


تبیان: اگر پیشنهاد مدیریتی و مربیگری درایران به شما داده شود می پذیرید؟

- خیر

مصاحبه با اولین لژیونر فوتبال ایران(قسمت دوم)


تبیان: هنگامیکه در خارج از کشور هستید هم فعالیت ورزشی دارید؟

- بله با همبازیهای سابقم آقایان تنیدی گر، غریب، بیاتی ، نادر افشار، عارف قلی زاده و مسیح مسیح نیا در آمریکا بازی می کنیم. چند سال پیش هم در مقابل تیم هنرمندان بازی کردیم.


تبیان: به نظر شما چه باید کرد تا فوتبال ایران ترقی کند؟

- مدیریت، تزریق سرمایه های مالی هنگفت ، ساخت استادیومهای مختلف و بها دادن به مدارس فوتبال و نوجوانان و دور کردن افراد غیر ورزشی و ناکارآمد از ورزش.


تبیان: به نظر شما در حال حاضر چه کسانی لیاقت ریاست فدراسیون فوتبال ایران را دارند؟

( این مصاحبه قبل ازانتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انجام شده است.)

- اخیراً با آقای خبیری آشنا شدم هر چند که مذاکره ما اندک بود اما با توجه به ذهنیت قبلی از ایشان، دکتر خبیری را مناسب می بینم هر چند که دکتر دادکان هم انسان بی ریا و زحمتکشی است که فکر می کنم بسیار مفید می تواند واقع شود. من با ارادتی که به آقایان دارم اما نفراتی چون خبیری- دادکان- پرویز ابوطالب و رنجبر که همبازی من هم بوده اند را ترجیح می دهم .


تبیان: چه شناختی از نفرات نامبرده دارید؟

- عرض کردم دکتر دادکان انسان با محبت و مخلصی است که نسبت به بنده هم لطف داشته اند وایشان نیز تحصیلکرده هم می باشند. آقای ابوطالب نیز از دوستان بسیار قدیمی و صمیمی من هستند که هرگاه به تهران بیایم با ایشان حداقل در تماس هستم و او را فردی با تدبیرو خوش فکر می دانم.


تبیان: در خصوص کاندید شدن استاد حسین فکری چه نظری دارید؟

- متاسفانه من این خبر را نمی دانستم و اکنون از شما شنیدم به این ترتیب حضور استاد فکری همه برنامه ها را بر هم می زند چرا که ایشان از زجر کشیده های فوتبال ایران بوده و هستند ایشان حتی مدتی در تیم علمیه سابق مربی من بودند و بجز همه اینها ایشان سالم ترین و پاک ترین فرد از نظر فکری و اخلاقی هستند.


تبیان: در خصوص انتقالتان به باشگاه ویکتوریا کلوپ برلین توضیح بدهید؟

- آن موقع در اوج بودم و مسائلی مانند مترجم و مسئول برنامه ها وجود نداشت و آن زمان جزو اولین نفرات بودم و با پول خوبی از ایران به آلمان رفتم و اتفاقاً در آنجا فیکس بودم. اما فوت ناگهانی مرحوم پدرم و مشکلات خانوادگی باعث شد قید آلمان را بزنم و به ایران بازگردم که در ادامه به تاج تیم سابقم پیوستم اما بعدها افسوس خوردم که چرا در آلمان دوام نیاوردم.

مصاحبه با اولین لژیونر فوتبال ایران(قسمت دوم)


تبیان: آیا پس از بازگشت ازآلمان باز هم فروغ و آمادگی همیشه را داشتید؟

- بله به محض بازگشت و عضویت در تاج و به موازات آن به تیم ملی دوباره دعوت شدم که یکی از بازیها با تیم ملی عراق بود که نتیجه این بازی به نتیجه تساوی 4-4 رسید و من موفق شدم هر 4 گل ایران را به ثمر برسانم.

مصاحبه با اولین لژیونر فوتبال ایران(قسمت دوم)


تبیان: از خداحافظی با زمین و دنیای پر خاطره فوتبال خودتان بگوئید؟

- اجازه بدهید خیلی روی این موضوع صحبت نکنم فقط اینکه در سال 1342 و در حالیکه هنوز می توانستم بازیکن سرنوشت سازی باشم تصمیم به ترک فوتبال ملی و باشگاهی گرفتم و به بهانه و از فرط ناراحتی یک پنالتی از دست رفته توسط خودم زمین فوتبال را بوسیدم و دور را به جوانان سپردم.


تبیان: به نظر شما برای تیم ملی ایران مربی خارجی مفید است یا داخلی؟

- به نظر من اگر مربی خارجی از نوع مطرح و سطح بالا باشد مفید تر است. اما اگر مربی خارجی در سطح پایه ای و جهت استعداد سازی در کنار مربیان جوان و آینده دار ایرانی تلفیق شود بازدهی مناسبتری دارد.


تبیان: آرزوی ورزشی خود را بگوئید؟

- اول سلامتی و سربلندی ورزشکاران و ملت ایران ، دوم اینکه دوست داشتم حتی دقایقی از فیلم بازیهای زمان خود را داشتم تا مردم عزیز و نسل امروز فوتبال می دیدند. افسوس که به دلیل عدم امکانات آن موقع عکس خوب و فیلمی از بازیهایم به جای نمانده است.


تبیان: چه پیامی برای بازیکنان و هم پستی های خود در حال حاضر دارید؟

- در ابتدا آرزوی موفقیت دارم و سپس ازآنها می خواهم که فقط و فقط تمرین کنند و مواظب سلامت روحی و جسمی خود باشند بدون شوخی همین الان با 73 سال سن حاضرم با تمام چپ پاهای تیم ملی مسابقه بدهم و از هر 10 ضربه کاشته 9 شوت را با پای چپ به تیرک دروازه بزنم. چون هنوز هم تمرین می کنم.


تبیان: لطفاً در خصوص نفرات و تک واژه های نامبرده مختصر توضیح بدهید؟

علی پروین: بسیار خوش فکر بازی می کرد من که بازی او را خیلی دوست داشتم.

استقلال: هنوز هم دوستش دارم و در خارج از کشور هم نتایج او را دنبال می کنم و عاشق اوهستم.

پرسپولیس: بهتر است بگویم شاهین- آنها تیم خوبی بودند ولی ما بهتر از آنها بودیم. در ضمن در مجلات خواندم که حسین کلانی به ایران بازگشته، دلم برای بچه های خوب شاهین چون آقایان کاشانی، بهزادی و دیگر عزیزان تنگ شده و آرزوی سلامتی برای آن دوستان دارم.

نیکبخت واحدی: هنوز خیلی جوان و کم تجربه است اما آینده دار.

ناصر حجازی: گلر خیلی خوبی بود.

ایران: خون رگهای من و تمام امیدم.

پیشکسوتان ورزشی: فراموش شده های دلشکسته و گنجینه های خاک خورده.

و حالا سایت تبیان: از این به بعد به آدرسی که دادیدهمراه با پسرم آنرا خواهیم دید.

مصاحبه با اولین لژیونر فوتبال ایران(قسمت دوم)


تبیان: در پایان اگر حرف و پیام خاصی برای بینندگان و کاربران سایت تبیان و جوانان ایرانی دارید بفرمائید؟

- اولاً از تمام مردم ایران تشکر می کنم که هر گاه من را  می شناسند مورد لطف خود قرار می دهند البته از آنهایی که نمی شناسند گله ای ندارم چون اختلاف نسل و معرفی از طریق رسانه ها در مورد نسل ما چندان کافی نبوده، اما من و امثال من به عشق و محبت این مردم بزرگوار زنده ایم و از شما و مسئولان ورزش دوست این سایت تشکر می کنم که یادی از ما کردید. منهم از این به بعد سعی می کنم با مراجعه به این سایت از خارج از کشور ورزش وفوتبال ایران را دنبال کنم. در پایان از شما تشکر می کنم و آرزوی سربلندی و سلامتی برای یکایک مردم ایران دارم.