تبیان، دستیار زندگی
در حالی که آخرین روزهای سال 2011 را سپری می کنیم، زمان خوبی فرا رسیده که نگاهی به اتفاقات به یاد ماندنی در صنعت موبایل و تلفن های هوشمند طی سالی که گذشت بیاندازیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت


در حالی که آخرین روزهای سال 2011 را سپری می کنیم، زمان خوبی فرا رسیده که نگاهی به اتفاقات به یاد ماندنی در صنعت موبایل و تلفن های هوشمند طی سالی که گذشت بیاندازیم. در سالی که گذشت تعداد زیادی گوشی دو هسته ای روانه بازار شد. بسیاری از ما تجربه ای شگفت انگیزی داشتیم، تجربه کار کردن با تلفن های همراهی که می توانند از نظر قدرت پردازش از برخی از لپ تاپ ها قدیمی قوی تر باشند.

سال 2011 همراه با اتفاقات بزرگی چون ارائه iPhone 4S اپل و Lumia 800 نوکیا همراه بود. اما به طور کلی پلتفرم اندروید گوگل بر بازار تلفن همراه سیطره عظیمی افکند. کمپانی هایی نظیر سونی و سامسونگ با اعتبار بالایی که داشتند به روبات کوچک سبز اندروید رو آوردند و در بازه های مختلف قیمتی، محصولات متنوع را راهی بازار کردند.

در حالی که صحبت بر سر آن است که در سال 2012 شاهد تلفن های همراه چهار هسته ای خواهیم بود، خواندن مقاله را ادامه دهید تا با 10 انتخاب برتر تلفن های هوشمند تولیدی سال 2011 آشنا شوید.

10) HTC Titan

این اولین تلفن همراه سال 2011 بود که به ویندوز فون 7.5 (مانگو) مجهز شد. نمایشگر 4.7 اینچ بسیار عالی این گوشی که از نوع Super-LCD است، گشت و گذار در وب را تبدیل به کاری کاملا لذت بخش می کند. پردازنده تک هسته ای 1.5 گیگاهرتز، عملکرد مناسب را تضمین می کند.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

همچنین حامیان ویندوز فون چیز های دوست داشتنی جدید زیادی که به نسخه جدید این سیستم عامل اضافه شده، در این گوشی تجربه می کنند. کیفیت ساخت تضمین شده و مناسب HTC در این گوشی کاملا مشهود است.

9) Nokia Lumia 800

احتمالا مهم ترین گوشی مجهز به ویندوز فون تا اکنون، همین باشد. Lumia 800 منادی دوره جدیدی در تاریخ نوکیا است. با وجود طراحی بسیار زیبا، به نظر می رسد، تولید کننده فنلاندی این تلفن هوشمند با هزینه ای کم موفق شده یکی از شیک ترین و توانمندترین گوشی های 2011 را خلق کند.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

قاب پلی کربنات چشم نواز نوکیا به شما احساس شخصیت و کلاس بالا می دهد. صفحه نمایش 3.7 اینچ AMOLED آن نیز براق و برجسته است. علاقمندان به عکاسی با وجود آن که عکاسی در این گوشی نیاز به اندکی دقت دارد، از تجربه دوربین 8 مگاپیکسل آن با لنز کارل زایس لذت می برند.

8) Samsung Galaxy Ace قیمت در بازار تهران 325,000 تومان

سامسونگ در سال 2011 با ارائه محصولات ارزان قیمتی چون Galaxy Mini و Galaxy Fit همه نوع قیمتی را پوشش داده است تا آن دسته از مشتریان که بودجه پایینی برای خرید گوشی دارند نیز بتوانند از تلفن هوشمند استفاده کنند.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

Galaxy Ace کمی بیشتر از خواهر و برادرش که ذکر شدند قیمت دارد اما این قیمت بالاتر آن واقعا ارزشش را دارد. سامسونگ برای آن که گوشی هایی با قیمت پایین تولید کند مجبور است از خیر برخی از امکانات بگذرد اما Galaxy Ace دارای طراحی بدنه درجه یک، عمر باتری زیاد و یک نمایشگر 3.5 اینچ واضح و شفاف است.

اگر شما به تلفن Galaxy S2 علاقمند هستید ولی پول کافی برای خرید آن را ندارید، این یک جایگزین مناسب با قیمتی بسیار معقول است.

7) Sony Ericsson Xperia Ray قیمت در بازار تهران 420,000 تومان

بازه قیمت گوشی های هوشمند Xperia سونی اریکسون در سال 2011 بسیار گسترده تر شد و این مدل که قیمت متوسطی دارد یکی از مهمترین محصولات این شرکت است. نمایشگر 3.3 اینچ تنها نقطه ضعف واقعی این گوشی است، اما همین موضوع نیز این امکان را ایجاد کرده که این گوشی جمع و جور، بدنه سبکی داشته باشد که برای آن دسته که نمی خواهند تلفن همراه بزرگی را در جیب کوچکشان قرار دهند، بسیار ایده آل باشد.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

به رغم ابعاد کوچک و وزن 100 گرمی Xperia Ray، از نظر ویژگی ها چیزی کم ندارد. یک دوربین 8 مگاپیکسل که ویدئو با کیفیت 720p را ضبط می کند در این گوشی وجود دارد. همچنین از تکنولوژی Exmor R در لنز ها بهره می برد که در نور کم می تواند وضوح عالی ایجاد کند. از طرفی سونی اریکسون اعلام کرده همه گوشی های Xperia عرضه شده در 2011 به اندروید 4.0 به روز رسانی خواهند شد.

6) Sony Ericsson Xperia Arc S  قیمت در بازار تهران 559,000 تومان

این مدل، در واقع نسخه بهبود یافته Xperia Arc است که پردازنده سریع تر 1.4 گیگاهرتزی دارد. Arc S گل سر سبد گوشی های اندرویدی سونی اریکسون است. همان طور که از نامش پیداست، دارای طراحی قوسی شکل منحصر به فردی است. نمایشگر 4.3 اینچ آن برای دیدن فیلم و وبگردی بسیار عالی است.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

این گوشی همچون Xperia Ray و Xperia Neo، از تکنولوژی Exmor R و یک دوربین 8.1 مگاپیکسل بهره مند است. همچنین می تواند ویدئو را با کیفیت HD 720p ضبط کند. علاوه بر این، با پورت خروجی HDMI این گوشی امکان آن وجود دارد که تصاویر و ویدئوهای خود را در تلویزیون ببینید. همچون سایر گوشی های Xperia عرضه شده در 2011، این مدل نیز دارای اندروید 4.0 خواهد شد.

5) HTC Sensation XE قیمت در بازار تهران 780,000 تومان

این گوشی در واقع نسخه بهبود یافته و به روز شده مدل Sensation است که آن نیز امسال ارائه شد. HTC در طراحی ظاهری تغییری ایجاد نکرده اما یک پردازنده قوی تر 1.5 گیگاهرتز دو هسته و البته یک هدفون فوق العاده Beats که حدود 110 دلار قیمت دارد به آن اضافه کرده است. کیفیت صدای این هدفون لذت بی نظیری را در هنگام گوش دادن به موسیقی به ارمغان می آورد.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

حتی اگر لذت موسیقی با این گوشی نظر شما را جلب نکند، HTC Sensation XE امکانات زیادی برای جذب مخاطب دارد. رابط کاربری مشهور Sense از قبل هم بهتر شده و طراحی یک پارچه و زیبای بدنه باعث شده که وقتی آن را در دست می گیریم احساس کنیم واقعا یک گوشی فوق العاده قوی در دست داریم.

4) Samsung Galaxy Nexus قیمت نجومی در بازار تهران 1,100,000 تومان

این مدل اولین گوشی با اندروید نسخه 4.0 در بازار است. این محصول سامسونگ و گوگل دارای یک پردازنده دو هسته 1.2 گیگاهرتز است و یک صفحه نمایش 4.65 اینچ Super AMOLED دارد. این نمایشگر وضوح 720p دارد و این بدین معناست که ویدئو های HD و تصاویر با کیفیت، کاملا در این نمایشگر خیره کننده و عالی نمایش داده می شوند. گالاکسی نکسوس همچنین دارای اندروید خالص است، یعنی هیچ نرم افزار غیر ضروری و یا پوسته های مخصوص تولید کننده را در آن نصب نشده است.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

عرضه Galaxy Nexus همراه با یک باگ بود. هنگامی که گوشی به شبکه 2G متصل بود دکمه های کاهش یا افزایش صدا کار نمی کردند. گوگل برای حل این مشکل یک وصله نرم افزاری منتشر کرد. با احتساب این مشکل به عنواد یک ایراد تقریبا آزار دهنده، گالکسی نکسوس بدون شک یکی از بهترین گوشی های ارائه شده در سال 2011 است.

3) Motorola RAZR قیمت در بازار تهران 980,000 تومان

نام تجاری محبوب RAZR موتورولا با این گوشی فوق نازک اندرویدی جان دوباره گرفته است. این مدل با اندروید 2.3 (که قابل ارتقا به نسخه 4.0 خواهد بود) از یک پردازنده دو هسته و یک نمایشگر 4.3 اینچ Super AMOLED با شفافیت و تعادل رنگ خیره کننده بهره می برد، و با تمام این امکانات، ضخامت گوشی تنها 7.1 میلی متر است.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

موتورولا به طرز حیرت انگیزی توانسته در این وسیله نازک، دوربین 8 مگاپیکسل، 1GB رم و 16GB حافظه داخلی برای ذخیره سازی عکس ها، موسیقی و ویدئوهای شما، قرار دهد. اگر فکر می کنید این مقدار حافظه کافی نیست، می توانید به آن یک حافظه MicroSD تا سقف 32 گیگابایت اضافه کنید.

2) Apple iPhone 4S قیمت نجومی در بازار تهران 1,300,000 تومان

در حالی که همه منتظر یک گوشی کاملا جدید با نام iPhone 5 بودند، چیزی که عرضه شد وسیله ای بود که بسیار شبیه برادر بزرگترش بود ولی چند پیشرفت ضروری در درون آن صورت گرفته بود.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

4S اولین آیفونی است که از پردازنده دو هسته بهره مند است. در بسیاری از مواقع اصلی ترین دلیل فروش این گوشی، Siri (دستیار شخصی کنترل شونده با صدای شرکت اپل) است. این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که با فرمان صوتی sms بفرستید، قرار های ملاقاتتان را مدیریت کنید و در وب search کنید.

iPhone 4S یکی از گران قیمت ترین گوشی هایی است که در بازار موجود است، اما اگر بودجه شما اجازه می دهد و ویژگی های اندروید شما را راضی نمی کند، این گوشی را به شما پیشنهاد می کنیم.

1) Samsung Galaxy S2 قیمت در بازار تهران 720,000 تومان

این گوشی سامسونگ با یک نمایشگر Super AMOLED Plus بی نظیر، پردازنده دو هسته و یک دوربین عالی، بهترین انتخاب سال 2011 بود. با وجود تمام تلاش های رقبای اندرویدی سامسونگ (و البته اپل)، این گوشی سامسونگ با توجه به قیمتش، بهترین انتخاب است.

برترین گوشی‌های 2011 با قیمت

گلکسی اس دو همه چیز را یک جا با هم دارد! عملکرد فوق العاده سریع، نمایشگر عالی، دوربین فوق العاده، ضبط ویدئوی 1080p، حافظه داخلی حجیم و طراحی بدنه بسیار نازک. گالکسی S2 به زودی به نسخه 4 اندروید نیز به روزرسانی خواهد شد. تصور این که یک گوشی بتواند، تا زمان عرضه Galaxy S3، بالا تر از این محصول قرار بگیرد بسیار سخت است.

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت