تبیان، دستیار زندگی
منابع روس اعلام کردند که شبکه الجزیره و فاکس نیوز آمریکا توافقنامه ای استراتژیک برای ایجاد ناامنی و تحریک مردم روسیه به امضا رسانده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توافق استراتژیک «الجزیره و فاکس نیوز» برای جنگ تبلیغاتی علیه روسیه


منابع روس اعلام کردند که شبکه الجزیره و فاکس نیوز آمریکا توافقنامه ای استراتژیک برای ایجاد ناامنی و تحریک مردم روسیه به امضا رسانده‌اند.

منابع اطلاع رسانی روس اعلام کردند که شبکه الجزیره توافق همکاری های استراتژیک با شبکه فاکس نیوز آمریکا که ارگان رسمی جریان راست گرای افراطی در آمریکا و حامی لابی صهیونیستی است، به امضا رسانده تا هجمه تبلیغاتی شدیدی را علیه روسیه را آغاز کند.

فاکس نیوز-مرداک

در همین راستا برخی منابع از مدیریت شبکه الجزیره گزارش دادند که این شبکه بعد از مواضع سوال برانگیز خود در لیبی و سوریه، انتشار اخبار تحریک آمیز علیه روسیه در جهان عربی و بخش انگلیسی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این در حالی بود که شبکه فاکس نیوز نیز اخیرا تصاویری ساختگی را پخش کرد و مدعی شد این تصاویر در مورد خشونت ها و اعتراضات مردمی در روسیه است، اما بعد مشخص شد که این تصاویر مربوط به یونان بوده و این شبکه با دست کاری در فیلم و مخلوط کردن آن با تصاویر دیگری از روسیه مدعی شده بود که این اتفاقات در روسیه رخ داده است.

از سوی دیگر شبکه الجزیره نیز تبلیغات خود را با تحریک به اعمال خشونت علیه مرکز فرهنگی روسیه در دمشق آغاز کرده است، این شبکه مدعی شد که تظاهرات کنندگان درمقابل این مرکز در مخالفات با مواضع روسیه در قبال دمشق تجمع کرده اند، اما بعد مشخص شد که انتشار این خبر مانند دستور عملیات بود، چرا که دو ساعت بعد از انتشار این خبر بود که دهها نفر در اطراف این مرکز تجمع کردند. در این میان نیز دو زن اقدام به شلیک گلوله از سلاح های کمری که با خود داشتند کردند که این موضوع ترس را در میان دانش آموزانی که در مرکز مشغول تحصیل زبان روسی، موسیقی و سایر فعالیت های هنری دیگر بودند، ایجاد کرد.

این شبکه بعد از مواضع سوال برانگیز خود در لیبی و سوریه، انتشار اخبار تحریک آمیز علیه روسیه در جهان عربی و بخش انگلیسی را در اولویت کاری خود قرار داده است

محافل سیاسی و رسانه ای مسکو اعلام کردند که دولت روسیه نگران این موضوع است که قطر و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به تجهیز نظامی و حمایت مالی از سازمان های افراط گرای اسلامی در جمهوری های آسیای میانه که شهروندان روسی زیادی دارند دست بزنند یا اینکه در جمهوری های خود روسیه مردم را علیه آنها تحریک کنند و اقدامات مسلحانه مستقیمی را علیه منافع روسیه در دستور کار خود قرار دهند، این همان کاری است که آنها الان در لیبی، سوریه، عراق و تونس و اماکن دیگر انجام می دهند.

این در حالی است که اخیرا و در پی همکاری سازمان جاسوسی قطر با سازمان جاسوسی آمریکا در ایجاد خشونت علیه سفیر روسیه در دوحه و حمله به کادر سفارت در فرودگاه این کشور سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر کم کرده و سفیر خود را از این کشور خارج کرده است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع :فارس