تبیان، دستیار زندگی
Windows Activationبه معنای فعال سازی ویندوز به منظور اطلاع از نصب ویندوز بر روی سیستم genuine می باشد . آیا در مورد genuine اطلاعی دارید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رعایت قانون کپی رایت در ویندوز


Windows Activationبه معنای فعال سازی ویندوز به منظور اطلاع از نصب ویندوز بر روی سیستم genuine   می باشد، آیا در مورد genuine اطلاعی دارید؟ در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد..

فعال سازی ویندوز به منظور عدم کپی برداری بصورت غیر قانونی  و حمایت از قانون کپی رایتgenuine  می باشد

هر سال عواملی مانند رعایت نکردن قانون کپی رایت ، نصب محصولات مایکروسافت با استفاده از Crack و یا استفاده از Serial Number هایی که خریداری می شود, ضررهای زیادی برای این شرکت به ارمغان می آورد

محصولات شرکت مایکروسافت رایگان نمی باشند. اما در حالتی (که مانند تبلیغات برای شرکت می باشد ) بصورت مدت زمان محدود (به صورت فعال نشده) قابل استفاده می باشد. هر سال عواملی مانند رعایت نکردن قانون کپی رایت ، نصب محصولات مایکروسافت با استفاده از Crack  و یا استفاده از Serial Number هایی که خریداری می شود, ضررهای زیادی برای مایکروسافت به ارمغان می آورد .

رعایت قانون کپی دایت در ویندوز

فعال سازی دارای مزیتی هم می باشد و آن این است که شما با فعال سازی ویندوز ، قادر به استفاده از کلیه ویژگی های موجود در آن خواهید بود که این شرایط برای ویندوز های فعال نشده امکان پذیر نمی باشد.

در محصولات قبل شرکت مایکروسافت بعد از ارائه محصول جدید ، افرادی مانند نفوذگران Serial یا Crack را در اختیار بقیه قرار می دادند و محصول به راحتی Active می شد. اما از پس از ویندوز Vista ، مایکروسافت نرم افزاری را به طوری طراحی کرد که به راحتی قابل Crack شدن نباشد (البته این حرکت از ویندوز XP آغاز شده بود).

پس از ویندوز Vista ، مایکروسافت نرم افزاری را به طوری طراحی کرد که به راحتی قابل Crack شدن نباشد (البته این حرکت از ویندوز XP آغاز شده بود)

امروزه فعال سازی نسبت به ویندوزهای قبلی متفاوت شده است. به عنوان مثال اگر ویندوز سرور خود را بدونProduct ID  تهیه کرده باشید پس از نصب می توانید به مدت 30 روز از آن به طور رایگان استفاده کنید. پس از این مدت زمان می توانید با اتصال به سایت مایکروسافت و یا تماس تلفنی به نماینده فروش این محصول سریال را تهیه نمایید. اگر مدت زمان 30 روز شما به پایان رسید و فعال سازی را انجام  ندهید، ویندوز شما از کار می افتد و در این حالت ورود به صفحه Desktop امکان پدیر نخواهد بود.

رعایت قانون کپی دایت در ویندوز

در هنگام نصب ویندوز از شما سوال می شود که مایل به فعال سازی به طور خودکار از طریق اینترنت هستید یا خیر. اگر این گزینه را انتخاب کنید، پس از گذشت 3 روز از اولین ورود شما, صفحه فعال سازی ظاهر می شود و از شما می خواهد که فعال سازی را انجام دهید. البته در این حالت می توانید گزینه Active Later را انتخاب کنید و به مدت 30 روز دیگر (بعضی از نسخه ها 60 روز می باشد) از ویندوز خود بدون فعال سازی استفاده نمایید. همچنین در زمان نصب ویندوز می توانید سریالی که خریداری کرده اید را وارد و ویندوز را فعال نمایید.

درغیر این صورت، ویندوز توسط شماره سریال فرضی که قابل مشاهده می باشد به طور موقت نصب می شود.

 Activeکردن با Register کردن فرق دارد

در فرایند فعال سازی شما اعلام می کنید که صاحب واقعی این محصول هستید و قصد دارید محصول را فعال کرده و از کلیه ویژگی های آن استفاده کنید این Active کردن است

در Register کردن شما در طی انجام کار شما مشخصات خود مانند نام , آدرس ,شماره تلفن , آدرس ایمیل و سایر مشخصات خواسته شده را برای شرکت ارسال می کنید تا در موارد لازم بتوانید از پشتیبانی مورد نظر استفاده کنید.

Windows Genuine Advantage چیست؟

Windows XP product IDWGA یک سیستم ضد تقلب است که توسط مایکروسافت ایجاد شد و در محصولات ویندوز قرار گرفت تا افراد نتوانند به طور غیر قانونی از محصولات این شرکت استفاده کنند این سرویس باعث می شود که ویندوز های فعال نشده قادر به دریافت Update و دیگر سرویس های پشتیبانی از طریق اینترنت نباشند و این سرویس اولین بار در ویندوز XP استفاده شد.

چگونه وضعیت Activation ویندوز خود را مشاهده کنیم؟

برای دیدن وضعیت فعال ویندوز، بر روی آیکن My Computer رفته و راست کلیک کنید و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده وضعیت Windows Activation  و سریال موقتی را که در هنگام نصب به کار برده شده را مشاهده کنید.

کدام سرویس ها با فعال سازی مرتبط است؟

جالب است بدانید که کلیه فعالیت های ویندوز تحت قالب یک سری سرویس انجام می گیرد مدیریت این سرویسها در قالب یک کنسول به نام Services انجام می شود. این کنسول در پوشه Administrative Tools  داخل  Control Panelوجود دارد.

فائزه سید خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

http://www.microsoft.com/genuine

http://www.pcworld.com

"WINDOWS GENUINE ADVANTAGE" Hazem Nabil IPR / LC Manager – MS Egypt