تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل شرکت توسعه ترابری ایرانیان از اجاره 5 فروند ایرباس مدرن از ایرلاین‌های خارحی خبر داد و گفت: 20 هزار تریلی در 5 سال آینده توسط این شرکت نوسازی می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود 5 فروند هواپیمای مدرن به کشور


مدیرعامل شرکت توسعه ترابری ایرانیان از اجاره 5 فروند ایرباس مدرن از ایرلاین‌های خارحی خبر داد و گفت: 20 هزار تریلی در 5 سال آینده توسط این شرکت نوسازی می‌شوند.

علی جهاندیده

علی جهاندیده در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار داشت: حمل و نقل می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد، زیرا کریدورهای مختلف از ایران می‌گذرد و این خود یک فرصت مطلوب است.

وی ضمن اشاره به اینکه‌گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان حمل و نقلی چند وجهی (هلدینگ) است، اضافه کرد: این گروه با 7 شرکت دریایی و خدمات بندری، جاده‌ای، هوایی، هلیکوپتری، ریلی، لجستیک و خدمات پستی و شرکت هتل پارس به توسعه حمل و نقل ایران می‌اندیشد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان تصریح کرد: با رویکرد سرمایه‌گذاری و ایجاد شبکه حمل و نقل و تکیه بر حمل و نقل چند وجهی کار خود را آغاز کردیم و در انواع شاخه های حمل و نقل با تکیه بر حمل و نقل چند وجهی عمل می‌کنیم و برنامه داریم ظرف چند سال اهداف خود را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تنها شرکت حمل و نقل چند وجهی در ایران است، خاطرنشان کرد: این مجموعه تمامی اشکال حمل و نقل را در خود جای داده است و تمرکز بر فرصت‌ها و استفاده از منابع مالی ارزان‌قیمت جزو کارهای اصلی این شرکت است.

اجاره 5 فروند هواپیمای مدرن از ایرلاین های معتبر

جهاندیده به تشکیل شرکت هواپیمایی در این هلدینگ اشاره کرد و گفت: این گروه شرکت هلیکوپتری ایران را طی تفاهم با سازمان خصوصی‌سازی خریداری کرده و هم‌اکنون تمامی سهام آن متعلق به این گروه است.

وی با اشاره به اینکه عمده منابع گروه از طریق دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت تامین خواهد شد‌، افزود: یک شرکت هواپیمایی در این گروه تشکیل شده است که کار خود را ابتدا با اجاره هواپیماهای خوب و مدرن آغاز می‌کند.

گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان اولین شرکتی است که مجوز نوسازی 20 هزار تریلی فرسوده را از دولت گرفت

وی با بیان اینکه احتمالا هواپیماها اجاره‌ای ایرباس خواهند بود، تصریح کرد: از شرکت‌های هواپیمایی که در خطوط هواپیمایی ترکیه و دیگر کشورها که دارای ایرلاین‌های معتبر هستند، هواپیما اجاره می‌کنیم.

جهاندیده با بیان اینکه با ایرلاین‌های مختلف در حال مذاکره هستیم، بیان کرد: در این رابطه و طبق هدفگذاری اولیه با 5 فروند هواپیما کار خود را از پروازهای داخلی آغاز می‌کنیم.

وی از ساخت واگن در بخش صنایع ریلی این گروه  سخن گفت و اظهار داشت: شرکت نورالرضا با ظرفیت 70 واگن مسافری ویژه و شرکت ریلی دیگری با 130 واگن مسافری، جزو شرکت‌های ریلی این مجموعه هستند.

جهاندیده با اشاره به اینکه 100 درصد سهام شرکت اریکو در اختیار گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان است، گفت: این شرکت بخشی از سهام شرکت الوند نیرو را هم در اختیار دارد.

علی جهاندیده

وی با اشاره به اینکه در بخش جاده‌ای شرکت حمل و نقل راه ابریشم و شرکت صبا متعلق به این گروه است، گفت: گروه سرمایه‌گذاری توسعه ترابر ایرانیان اولین شرکتی است که مجوز نوسازی 20 هزار تریلی فرسوده را از دولت گرفت.

جهاندیده با بیان اینکه هدف ما پس از 5 سال وارد شدن به بورس است، اظهار داشت: تسهیلاتی از دولت برای نوسازی 20 هزار تریلی دریافت نشده است اما قطعاً با تکیه بر بسته‌های حمایتی می‌توانیم این کار را در پنج سال انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه مجوز احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی توسط این شرکت اخذ شده است، افزود: در حال ایجاد پایانه‌های بار هستیم ضمن آنکه در بخش GPS آنلاین هوشمند به طور جدی وارد شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه ترابری ایرانیان با بیان اینکه در بنادر خشک و مناطق ویژه، این گروه سرمایه‌گذاری، فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: عملیات سوخت‌رسانی و بانکرینگ نیز توسط این شرکت انجام می‌شود.

جهاندیده با اشاره به اینکه این شرکت 180 صندلی مسافری در بخش مسافری دارد، خاطرنشان کرد: ما قصد نداریم عرصه را بر شرکت‌های همسو تنگ کنیم بلکه با آنها قطعاً همکاری خواهیم داشت.

حمل و نقل می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد، زیرا کریدورهای مختلف از ایران می‌گذرد و این خود یک فرصت مطلوب است

وی با بیان اینکه لجستیک پست کار حمل و نقل مویرگی را برای ما انجام می‌دهد، تصریح کرد: مجموعه هتل‌های پارس در حوزه هلدینگ ما است.

جهاندیده با اشاره به اینکه بخشی از شرکت‌ها که به مجموعه ما پیوسته اند تعهد پرداخت در جای دیگر داشته‌اند که ما خریداری کرده‌ایم، گفت: اما خود گروه برای بخش‌های جاده‌ای، دریایی، لجستیک و ریلی از ابتدای شروع فعالیت تاکنون نزدیک به 200 میلیارد تومان هزینه کرده است.

بخش اقتصاد تبیان

منبع:خبرگزاری مهر