تبیان، دستیار زندگی
وی با اشاره به قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اظهار كرد: هر روستایی با اجرای این قانون حدود ۵۰ هزار تومان پول می‌گیرد. یك خانواده‌ای كه ۵ میلیون تومان از دولت وام گرفته امروز توانسته یك گله گوسفند راه بیاندازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحیمی:در ایران فقیر نداریم!


وی با اشاره به قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اظهار كرد: هر روستایی با اجرای این قانون حدود 50 هزار تومان پول می‌گیرد. یك خانواده‌ای كه 5 میلیون تومان از دولت وام گرفته امروز توانسته یك گله گوسفند راه بیاندازد.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: امروز در جمهوری اسلامی هیچ فردی سر بر بالین گرسنگی نمی‌گذارد.

رحیمی

به گزارش جهان به نقل ازایسنا محمدرضا رحیمی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در افتتاحیه هجدهمین نشست شورای حكام سیرداپ (مركز توسعه یكپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه) اظهار كرد: امروز بیش از یك میلیارد نفر از مردم جهان با فقر مطلق گرسنگی و سو‌ء تغذیه مزمن زندگی می‌كنند و افزایش قیمت مواد غذایی و كمبود آن در جهان به ویژه در كشورهای در حال توسعه و كمتر توسعه یافته موجب ایجاد ناامنی سیاسی و اجتماعی در این كشورها شده است.

وی افزود: هم‌اكنون جهان ثروت‌مند‌تر از قبل است و فضای بیشتری برای تغذیه گرسنگان وجود دارد، ولی مهمترین عامل برای تحقق اهداف كاهش فقر و توسعه هزاره فقدان اراده لازم در كشورهای ثروتمند و توسعه یافته در جهت تامین منابع برای از میان بردن فقر است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌كه «سیاست‌های استعماری و جنگ‌افروزانه قدرت‌های سلطه‌طلب باعث ایجاد فشار بر معیشت كشاورزان و افراد فقیر و در نهایت ظهور وضعیت اسفباری شده است كه برون رفت از آن بسیار دشوار است» خاطرنشان كرد: با گذشت بیش از 13 سال از تدوین اهداف توسعه هزاره در جهت كاهش فقر و گرسنگی پیشرفت عمده‌ای حاصل نشده است و در این راستا براساس برآورد‌های فائو در سال 2009 حدود یك میلیارد و 2 دهم میلیارد نفر در جهان با سوء تغذیه مواجه هستند و در سال 2001 و 2002 تعداد افرادی كه به سوء تغذیه دچار بوده‌اند 854 میلیون نفر بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌كه «همكاری كشورهای عضو سیرداپ از تشكیل آن تاكنون دستاورد‌های مهمی در رابطه با انتقال تجارب كشورهای برای توسعه روستایی و كاهش فقر داشته است» افزود: ضرورت دارد این همكاری هرچه بیشتر افزایش یابد و كشورهای عضو برای رفع چالش‌های موجود در این راستا قدم بردارند.

رحیمی در ادامه خاطرنشان كرد: طی سه دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران با اجرای برنامه‌های میان مدت در جهت توسعه روستایی و كاهش فقر در جوامع روستایی گام‌های بلندی برداشته است.

رحیمی گفت: ما الان فقیر نداریم و با امكاناتی كه در اختیار روستاییان می‌گذاریم می‌خواهیم كمك كنیم این روستایی با كمكی كه از دولت دریاف می‌كند زندگی خود را تامین كند و خودكفا شود

وی در این راستا ایجاد شورا‌های روستایی، دهیاری‌ها‌،‌ تعاونی‌های روستایی، صندوق‌های اعتباری روستایی و سازمان‌های مردم نهاد را از جمله اقدامات كشورمان برشمرد و اظهار كرد‌: همچنین تمركززدایی و كاهش تصدی‌گری دولت از جمله‌ این اقدامات به شمار می‌رود و اقدامات دولت در روستا‌ها و خدمات رسانی به ویژه در مناطق محروم باعث ایجاد تحولات چشمگیر در روستا‌ها شده است.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه گفت: هم‌اكنون تعداد خانه‌های بهداشت روستایی در كشورمان با ظرفیت 18 هزار نفر، مراكز بهداشت و درمان با ظرفیت 4 هزار نفر، ‌تعداد بهورز 30 هزار نفر و پزشك 6 هزار نفر است و 22 میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش هستند و همین تعداد روستاییان تحت پوشش بیمه روستایی نیز هستند.

وی در ادامه با بیان این‌كه «وضیعت موجود در آسیا به خاطر حضور قدرت‌های متجاوز غربی در عراق، پاكستان و افغانستان وضعیت اسفباری است» اظهار كرد: كشتار مردم در این كشورها هزینه‌های سنگینی داشته است. اگر كشورهای قدرتمند به ویژه غربی‌ها و آن‌هایی كه در منطقه ما از متجاوزین به نام و آشكار هستند تمام هزینه‌هایی كه در كشتار مردم در مراسم عروسی‌ها و عزاداری‌ها صرف می‌كنند، صرف عمران و آبادانی روستا‌ها كنند تمام روستا‌های جهان آباد خواهد شد.

وی افزود: با این هزینه‌های قدرت‌های ظالم و متجاوز می‌توان وضعیت بهداشت، درمان، تغذیه و تمامی مسائل مربوط روستا‌ها را تامین كرد.

رحیمی

رحیمی با بیان این‌كه «حق گرسنگان و روستاییان محروم در كشورهای غربی ضایع شده است» خاطرنشان كرد: ‌استعمار بیش از 500 سال با غارت منابع و منافع مردم و اندوختن آن در كشورهای غربی موجب گرسنگی حدود یك میلیارد و 2 دهم میلیارد انسان در جهان شده است.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مهمانان حاضر در این نشست گفت: من می‌خواهم تجربه‌ای كه امروز در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد را به شما هدیه كنم و آن این است كه امروز در جمهوری اسلامی هیچ فردی سر بر بالین گرسنگی نمی‌گذارد با توجه به خسارت‌هایی كه در جنگ تحمیلی و از تحریم‌های ظالمانه برای ما ایجاد شده است، امروز در جمهوری اسلامی یك گرسنه وجود ندارد.

وی با اشاره به قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اظهار كرد: هر روستایی با اجرای این قانون حدود 50 هزار تومان پول می‌گیرد. یك خانواده‌ای كه 5 میلیون تومان از دولت وام گرفته امروز توانسته یك گله گوسفند راه بیاندازد.

رحیمی گفت: ما الان فقیر نداریم و با امكاناتی كه در اختیار روستاییان می‌گذاریم می‌خواهیم كمك كنیم این روستایی با كمكی كه از دولت دریاف می‌كند زندگی خود را تامین كند و خودكفا شود.

رحیمی اظهار كرد: ما از خدا می‌خواهیم كه كشورهایی آسیایی در مقابل زیاده‌خواهی غارت‌گرانه كشورهای غربی بایستند و آن‌ها به كشورهای خود بروند، ما را رها كنند تا ما از مواهب خود استفاده كنیم.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین اظهار كرد: كسانی كه می‌خواستند ریشه تروریسم را از افغانستان بكنند امروز در افغانستان به علاوه انجام ترور این كشور را به تلی از خاك تبدیل كرده‌اند، ما باید هشیار باشیم و ان‌شا‌ءالله با اتحاد و انسجام ما قدرت‌های متجاوز به سمت سرزمین‌های خود بازگردند.

مركز توسعه یكپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه كه به اختصار سیرداپ نامیده می‌شود یك سازمان منطقه‌ای بین‌الدولتی و مستقل است و مأموریت آن تسهیل و ارائه خدمات در زمینه توسعه یكپارچه روستایی است.

بخش سیاست تبیان

منبع :جهان نیوز