تبیان، دستیار زندگی
متخصصین مرکز خدمات داده موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، برای نخستین بار به «فناوری رایانش ابری» دست یافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت متخصصین مؤسسه تبیان

«فناوری رایانش ابری» بومی شد

cloud computing

متخصصین مرکز خدمات داده موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، برای نخستین بار به «فناوری رایانش ابری» دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی، متخصصین مرکز خدمات داده اینترنتی مؤسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان برای نخستین بار به فناوری «رایانش ابری» دست یافتند.

سید حیدر مرتضوی؛ معاونت زیر ساخت مؤسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان ضمن اعلام این خبر افزود: «این فناوری برای نخستین بار در غرفه مؤسسه تبیان در هفدهمین نمایشگاه الکامپ ارائه شده است.

وی با بیان اینکه طرح رایانش ابری برای اولین بار در ایران به بهره برداری رسیده است افزود : این طرح، امری پیچیده و دشوار است که از مدت‌ها پیش در دستور کار تحقیق و توسعه مؤسسه تبیان قرار داشته، و با لطف خدا و تلاش متخصصین جوان و متعهد این مؤسسه به مرحله بهره برداری رسیده است .

مرتضوی با بیان این نکته که نمایشگاه الکامپ 90، نمایشگاه خوبی از نطر کیفی بوده و استقبال کنندگان خوبی نیز دارد، افزود: نمایشگاه الکامپ می تواند به عنوان یکی از نمایشگاه‌های تخصصی معتبر در سطح خاور میانه مطرح شود.

مرتضوی در خصوص طرح رایانش ابری ادامه داد : رایانش ابری مدلی برای ارائه دسترسی مناسب شبکه ای، مستقل از مکان و کاملا متناسب با نیاز و خواست کاربر به مخزنی اشتراکی از منابع شبکه، سرور ها و فضای مجازی و غیره است که با کمترین دخالت کارشناسان مرکز ارائه دهنده خدمات، با سرعت بالایی قابل پیکر بندی و تحویل است، این مدل باعث گسترش دسترس پذیری شده و مرکب از 5 ویژگی کلی ، 3 نوع مدل خدمات و 4 مدل پیاده سازی است.

وی‌افزود: گستره فناوری رایانش ابری بسیار وسیع بوده و مؤسسه تبیان به عنوان یک طرح جدی، پس از راه اندازی و دستیابی به این فناوری، توسعه آن را در دستور کار خود قرار داده است.

تنظیم: هومن بهلولی