تبیان، دستیار زندگی
کار‌شناس و روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ای دلایلی درباره مرگ مشکوک مرحوم احمد رضایی آورده که در واقع اولین اعتراف به قتل احمد رضایی محسوب می‌گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهار نظر تازه درباره احمد رضایی


 کار‌شناس و روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ای دلایلی درباره مرگ مشکوک مرحوم احمد رضایی آورده که در واقع اولین اعتراف به قتل احمد رضایی محسوب می‌گردد.


احمد رضایی

به گزارش «اعتدال»، تیمرمن در این مقاله عملکرد پلیس دوبی را زیر سوال برده و مرگ احمد رضایی را قتل معرفی می‌کند.

تیمرمن در این باره دولت اوباما و کنسولگری آمریکا در دوبی را به کم کاری متهم می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: هرچقدر که من بیشتر در مورد این مرگ به کنکاش پرداختم بیشتر به این نتیجه رسیدم که این مرگ مشکوک است. همچنین متقاعد شده‌ام که پلیس و مقام‌های دوبی تلاش کرده‌اند که هر سرنخی که به گونه‌ای به برنامه ریزی شده بودن این مرگ اشاره می‌کند را نادیده بگیرند.

این روزنامه نگار نوشت: دکتر اماراتی که بر روی احمد عمل کالبدشکافی را انجام داده است، علت مرگ را مصرف بیش از اندازه داروی ضد افسردگی معرفی کرده است که احمد زیر نظر پزشک و به دلیل مقابله با حملات عصبی خود مصرف می‌کرده است. اما هنگامی که من در آمریکا با پزشکان آمریکایی مشورت کردم، آن‌ها میزان داروی موجود در خون احمد را کاملا در محدوده نرمال دانستند. پلیس قوطی قرص‌هایی که او مصرف می‌کرده را در اتاقش پیدا کرده است. قوطی خالی نبوده است. اما معمولا فردی که قصد خودکشی دارد همه قرص‌ها را مصرف می‌کند و اهمیتی به میزان دارویی که می‌خورد نمی‌دهد.

در گزارش پلیس دوبی هیچ اثری از ویدئوهای گرفته شده توسط دوربین‌های مدار بسته هتل دیده نمی‌شود. این گزارش با این فرض بوده است که هیچ دوربینی در طبقه 18محل اقامت احمد وجود ندارد، حال آنکه من 2 دوربین در راهرو، یکی درست در کنار در ورودی آپارتمان او پیدا کردم. همچنین 4 دوربین دیگر در کنار آسانسور‌ها و کریدور کناری مشاهده کردم

به اعتقاد این روزنامه نگار: سه بریدگی موازی موجود بر روی بازوی چپ احمد دیده می‌شود. از میزان بسیار اندک خونی که از این بریدگی‌ها خارج و بر روی زمین ریخته است اینطور استنباط می‌شود که این بریدگی‌ها پس از مرگ احمد بر روی بدن او ایجاد شده‌اند. پلیس هنوز وسیله‌ای که با آن این بریدگی‌ها ایجاد شده است را کشف نکرده است. احمد به خانواده‌اش در ایران اطلاع داده بوده است که در دوبی احساس امنیت نمی‌کند و احساس می‌کند که همواره تحت تعقیب است. به دلیل همین احساس عدم امنیت، او حدودا یک ماه پیش از مرگ، محل اقامت خود را تغییر داده و به هتل گلوریا که از امنیت بالاتری برخوردار است نقل مکان کرده بود. او در تاریخ 13 اکتبر به هتل گلوریا وارد و پیشاپیش آن را برای مدتی بیشتر از زمان قتل خود اجاره کرده بود. قطعا این چیزی نیست که کسی که قصد خودکشی دارد انجام می‌دهد.

سه بریدگی موازی موجود بر روی بازوی چپ احمد دیده می‌شود. از میزان بسیار اندک خونی که از این بریدگی‌ها خارج و بر روی زمین ریخته است اینطور استنباط می‌شود که این بریدگی‌ها پس از مرگ احمد بر روی بدن او ایجاد شده‌اند

وی افزود: در گزارش پلیس دوبی هیچ اثری از ویدئوهای گرفته شده توسط دوربین‌های مدار بسته هتل دیده نمی‌شود. این گزارش با این فرض بوده است که هیچ دوربینی در طبقه 18محل اقامت احمد وجود ندارد، حال آنکه من 2 دوربین در راهرو، یکی درست در کنار در ورودی آپارتمان او پیدا کردم. همچنین 4 دوربین دیگر در کنار آسانسور‌ها و کریدور کناری مشاهده کردم.

بخش سیاست تبیان


منابع: اعتدال