تبیان، دستیار زندگی
چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینها را بخورید و زیبا شوید!

سالاد کاهو با سبزیجات برشته


چـیـزهایــی که می‌خورید، می‌تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.


چـیـزهایــی که می‌خورید، می‌تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

جوان‌تر به نظر بیایید

بـادام، خـواص فـوق‌العـاده‌ی ضدِ پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین e است (می‌دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین‌هایی است که معمولاً در پشت بسته‌بندیِ کِرِم‌ها و لوازم آرایشی از آن نام می‌بـرنـد!)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم هست ـ کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می‌کند ـ. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان سلنیوم نیز هست. اما حواس‌تان باشد که زیاد از این ماده غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالری‌اش هم بالاست و ممکن است باعث چاقی شود.

ناخن هایی محکم داشته باشید

با خوردن پروتئین می‌توانید به ناخن‌هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده تشکیل‌دهنده ناخن) می‌شود. سینه مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می‌کنند.

موهایی براق داشته باشید

مواد غذایی‌ای که حاوی میزان زیادی ویتامین "ب"  هستند، برای برّاق‌تر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین b در تخم‌مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می‌شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار مؤثر است. پوست خیار، پیاز، "جو"ی خام و جوانه لوبیا منابع اصلی این ماده معدنی به شمار می‌روند.

خشکی پوست‌تان را از بین ببرید

ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می‌کند. ماهی (به خصوص ماهی‌های روغن‌داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا 3 است که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می‌کند.

چین‌و‌چروک پوست‌تان را برطرف کنید

سالاد کاهو با سبزیجات برشته

ویتامین c سازنده کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین‌و‌چروک مؤثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می‌آید؛ چون تقریبا هر کیوی بیش از صددرصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین c اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد که یکی از این تأثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدن‌تان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین‌و‌چروک، راحت‌تر از بین می‌روند. منابع دیگر این ویتامین، مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

آفتاب‌سوختگی‌تان را درمان کنید

اگر به خاطر "زیاد زیر آفتاب ماندن" پوست‌تان سوخته است، هلو و زغال‌اخته بخورید. این میوه‌های خوش‌مزه حاوی میزان زیادی ویتامین e هستند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. همچنین با افزایش قابلیت کش‌سانی پوست، در از بین بردن چین‌و‌چروک نیز مؤثر است.

دندان‌هایتان را سفیدتر کنید

همه ما می‌دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه‌دار کردن دندان‌ها می‌شوند. اما آیا می‌دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندان‌ها کمک می‌کنند؟

گودرفتگی و سیاهی زیر چشم‌تان را از بین ببرید

هیچ‌کس دوست ندارد که زیر چشم‌هایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده‌اید، از ویتامین c به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر مؤثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین c) استفاده کنید.

پوست‌تان را براق‌تر کنید

برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوست‌تان، آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید؛ اما واقعاً صحت دارد. آب، سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوست‌تان می‌شود.

از سرطان پوست پیشگیری کنید

گوجه‌فرنگی در این زمینه بسیار مؤثر است؛ چون حاوی سه آنتی‌اکسیدان مهم ضد سرطان است: "بتا کاروتین"، "ویتامین c و لیکوپن. گوجه‌فرنگی را به هر شکلی می‌توانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می‌خواهید جذب لیکوپن را در بدن‌تان بالا ببرید، گوجه‌فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: alihunter1