تبیان، دستیار زندگی
14 هزار نفر از دانش آموزان نهاوند تحت پوشش برنامه های تبلیغی ماه محرم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر آموزش و پرورش نهاوند خبر داد:

14 هزار نفر از دانش آموزان نهاوند تحت پوشش برنامه های تبلیغی ماه محرم

وزارت آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: 14 هزارنفر از دانش آموزان نهاوند تحت پوشش برنامه های تبلیغی ماه محرم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علیرضا تکلو درمراسم اختتامیه طرح تبلیغی گروه مصباح الهدی که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، فرماندار نهاوند و مدیر حوزه های خواهران غرب کشور در خانه معلم برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تبیین واقعه عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) برای دانش آموزان در دومین سال متوالی گروه تبلیغی مصباح الهدی از ابتدای ماه محرم به مدت 10 روز در نهاوند مستقر شده و با حضور در مدارس به بیان فلسفه عاشورا پرداختند.

وی افزود: با توجه به استقبال خوبی که سال گذشته از این برنامه در مدارس صورت گرفت امسال نیز گروه مصباح الهدی که متشکل از 25 نفر از روحانیون جوان حوزه علمیه قم می باشند در دهه اول ماه محرم در نهاوند استقرار یافته و در تمامی مدارس سطح شهر گفتمان دینی با موضوع محرم و عاشورا برپا کردند.

تکلو خاطرنشان کرد: در طی این مدت 70 آموزشگاه شامل دبیرستان ها و مدارس راهنمایی دختر و پسر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه در این برنامه هدف گفتمان با دانش آموزان و پاسخ به مسائل دینی و اعتقادی آنان بود لذاد روحانیون با حضور در450 کلاس درس به صورت مستقیم با آنان گفتگو کرده و به شبهات آنان پاسخ دادند.

جوانه های انقلاب

تکلو بیان کرد: در این طرح که مورد استقبال مدارس واقع شد مجموعا 14 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در ادامه خواستار تسری این طرح به دیگر نقاط استان شد و افزود: با توجه به تجربه خوبی که طی دو سال گذشته در این زمینه در نهاوند وجود داشته است اجرای برنامه های مشابه در دیگر شهرستانها و مناطق استان می تواند زمینه خوبی در گسترش مبانی دینی بین دانش آموزان شده و علاوه بر آن ارتباط حوزه های علمیه را با آموزش و پرورش استحکام بخشد.

در ادامه این مراسم عباس حسنی محتشم مدیرکل آموزش و پرورش همدان با تجلیل ازاجرای این برنامه فرهنگی در نهاوند عنوان کرد: اگر ما بتوانیم با روحانیون و حوزه های علمیه ارتباط خوبی داشته باشیم یقینا می توانیم در اجرای برنامه ها موفق تر عمل نماییم.

ذوالجناح در کوچه های آذربایجان

وی با اشاره به نهضت عظیم قرآنی در آموزش و پرورش یادآور شد: به دنبال مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن وزارت آموزش و پرورش اولین وزارتخانه ای بود که به فرمان رهبری لبیک گفت و کار تربیت 2 میلیون حافظ قرآن را تعهد نمود که برای رسیدن به این مقصود تمامی مقدمات کار فراهم شده است .


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم: نوربخش