تبیان، دستیار زندگی
یکی از لوازم آشپزخانه که بیشتر خانم های خانه با آن سر و کار دارند، آبمیوه گیری است . وسیله ای که ممکن است مانند یخچال و ماشین لباسشویی پر استفاده نباشد اما بسیار مفید بوده و در مواقع لزوم در زمان انجام کار صرفه جویی کرده و باعث می شود تا کارها ساده تر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده ی صحیح از آبمیوه گیری


یکی از لوازم آشپزخانه که بیشتر خانم های خانه با آن سر و کار دارند، آبمیوه گیری است . وسیله ای که ممکن است مانند یخچال و ماشین لباسشویی پر استفاده نباشد اما بسیار مفید بوده و در مواقع لزوم  در زمان انجام کار صرفه جویی کرده و باعث می شود تا کارها ساده تر انجام شود اما کار کردن با این وسیله برای خودش قواعدی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده ی درست از آب‌میوه‌گیری

استفاده ی صحیح از آبمیوه گیری

** اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته‌‌ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور یا تیغه‌های دستگاه می‌شوند.

** در محفظه ی بالا بیش از اندازه میوه نریزید و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار می‌آورد و آن را می‌سوزاند.

** در آب‌میوه‌گیری‌هایی که صافی فلزی دارند، اگر فشار تفاله‌ها یا مقدار میوه ی ریخته شده زیاد باشد، صافی از حالت تعادل خارج می‌شود و در نتیجه وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم، آب‌میوه‌گیری به حرکت در می‌آید، برای جلوگیری از حرکت دستگاه باید تفاله‌ها را تخلیه کرد و یا از مقدار میوه‌ها کاست.

** هرگز موتور را درون آب فرو نبرید.

** قسمت‌های متحرک بالای آب‌میوه‌گیری مثل درپوش و تیغه را پیش از روشن کردن دستگاه کاملاً در جای خود محکم کنید.

** پیش از خاموش کردن و ایستادن کامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نکنید.

** دستگاه را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

علت حرکت دستگاه آب‌میوه‌گیری

اگر در حین استفاده از آب‌میوه‌گیری، حرکت می‌کرد، بدین معناست که صافی تعادل ندارد و یا محفظه آن پر شده است.

علت داغ شدن دستگاه آب‌میوه‌گیری چیست؟

اگر آب‌میوه‌گیری شما پس از روشن کردن خیلی سریع داغ شد، این یک هشدار است که می‌تواند دو علت داشته باشد، محور موتور در پوش‌ها لقی دارد و یا اینکه موتور نیم سوز شده است. در این صورت حتماً از یک تعمیر کار کمک بخواهید.

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : سایت کدبانوی دیجیتالی

مطالب مرتبط :

فرش های براق ،هدیه ما به شما

انجام کارها به روش اصولی

چطور ظروف استیل را تمیز کنیم؟

خداحافظ خانه ی بهم ریخته

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.