تبیان، دستیار زندگی
بر اساس آخرین ارقام بدست آمده از Android Market در هفته گذشته بیش از 10 میلیارد بار از این فروشگاه اپلیکیشن دانلود شده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار داغ اندروید


بر اساس آخرین ارقام بدست آمده از Android Market در هفته گذشته بیش از 10 میلیارد بار از این فروشگاه اپلیکیشن دانلود شده است.

به گزارش Cnet این یک واقعیت است که در حال حاضر تنها دو فروشگاه بزرگ نرم افزار و اپلیکیشن آنلاین وجود دارد: Android Market گوگل و iTunes اپل. بر اساس آخرین ارقام بدست آمده از Android Market به نظر می رسد گوگل خیلی هم نیاز به کمک ندارد. در هفته گذشته از Android Market بیش از 10میلیار بار دانلود شده است و به تناسب این مقدار دانلود درآمد هم داشته است. خیلی دور از انتظار نیست که این مقدار دانلود در آینده نزدیك رشد سریع تری نیز داشته باشد.

برای فهم بیشتر مطلب باید گفت که Android Market پس از راه‌اندازی در سال 2008، در ژولای 2010 یک میلیارد دانلود داشت در حالیکه همین میزان یک سال بعد یعنی درست در ژولای 2011 به 6 میلیارد دانلود رسید

البته در مقایسه با فروشگاه اینترنتی اپل یعنی iTunes هنوز هم در مقام دوم قرار دارد. فروشگاه اپل پس از راه اندازی در سال 2008 ، در ژانویه 2011 به نرخ 10 میلیارد دانلود دست پیدا کرد.

گوگل برای تجلیل از مشتریانش یک اپلیکیشن 10 سنتی پرداخت انتخابی را بر روی سایت خود قرار داده است که این اپلیکیشن جدید از امروز به مدت 10 روز در دسترس خواهد بود.

حالا گوگل با ارایه یک آمار نشان داده که اپلیکیشن های دانلود شده در چه شاخه هایی دسته بندی شده است و علاوه بر آن اطلاعات جالب دیگری هم در این میان وجود دارد.

بر اساس آمار گوگل، محبوب ترین ساعت برای دانلود اپلیکیشن ها ساعت 9 شب یکشنبه ها بوده است. (روز تعطیل) و اگر بخواهیم آن را به خودمان تعمیم بدهیم احتمالا محبوبترین ساعت دانلود برای ایرانی ها 9 شب جمعه ها است.

رتبه نخست تعداد دانلود اپلیکیشن هم از آن کشور کره جنوبی است و مقام های دوم و سوم به هنگ کنگ و تایوان رسیده است و جالب اینجا است که آمریکا در رتبه چهارم قرار دارد

سرویس ترجمه گوگل هم هر هفته بیش از 100 میلیون کلمه را برای کاربران به زبان های مختلف دنیا ترجمه می کند و سرویس گوگل مپز هر سال راهنمای کاربران برای طی 19 میلیارد کیلومتر روی تلفن های اندرویدی است.

بازار داغ اندرویید

دسته بندی اپلیکیشن های دانلود شده را هم در تصویر بالا ملاحظه می کنید و بازی ها با 25 درصد در رتبه اول قرار دارند. ضمن اینکه فراموش نکنید در سیستم عامل اندروید، مارکت های گوناگونی وجود دارد و اینها آمار دانلود از مارکت رسمی اندروید گوگل است. در حالی که ده ها مارکت دانلود اپلیکیشن دیگر برای تلفن های اندرویدی وجود دارد که بسیاری از کاربران از آنها برای دانلود اپلیکیشن ها استفاده می کنند.

معرفی یک اپلیکشین اندرویدی

کمپانی Sand Studio اپلیکیشنی را به کاربران اندروید هدیه کرده که این امکان را به کاربر می دهد تا از طریق کامپیوتر کنترل کامل تبلت یا گوشی اندرویدی خود را به دست گیرد. ممکن است بگوئید برنامه های زیادی با همین خصوصیت به بازار عرضه شده است. اما خصوصیت بارز این اپلیکیشن که توجه ما را به خود جلب کرده این است که این امکان بدون نیاز به نصب برنامه ای خاص بر روی کامپیوتر و تنها از طریق مرورگر قابل دسترسی است. تنها کافی است اپلیکیشن بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب و اجرا گردد.

‎این اپلیکیشن Air Droid نام گرفته است.

بازار داغ اندرویید

امکاناتی که برنامه از طریق یک تب در مرورگرتان در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از:

‎* امکان انتقال فایل بین دستگاه اندرویدی و کامپیوتر شما(مطمئن باشید هر بلایی که بتوانید از طریق گوشی بر سر فایلهای خود بیاورید از طریق مرورگر نیز امکان پذیر است).

‎* خواندن، ارسال، فوروارد و حذف پیامک

‎* نصب و حذف، امکان جستجو و پشتیبان گیری از اپلیکیشن ها (نرم افزارها با فرمت apk ذخیره می گردند)

‎* مدیریت تصاویر و انتخاب عکس پس زمینه و نمایش اسلایدشو

‎* به اشتراک گذاری متن کلیپپ بورد بین کامپیوتر و دستگاه اندرویدی

‎* مدیریت دفترچه تماس و امکان دسته بندی آن

‎* مدیریت، جستجو و سفارشی کردن زنگ تماس، آلارم و زنگ اخطار گوشی

‎* دسترسی به اطلاعات گوشی (سیستم، باطری، وضعیت و …)

‎علاوه بر سادگی راه اندازی و دسترسی به امکانات بسیاری که این اپلیکیشن در اختیار ما قرار می دهد رابط کاربری آن نیز بسیار ساده و زیبا طراحی شده است.

بازار داغ اندرویید

‎برای دسترسی به داده های دستگاه اندرویدی تنها کافیست AirDroid بر روی آن اجرا شده و باز باشد. به محض اجرا و زدن کلید استارت اپلیکیشن وب آدرسی شبیه به این «http://192.168.x.x:8888» به همراه رمز عبور در اختیار شما قرار می دهد که تنها با داشتن این دو و یک شبکه WiFi میتوانید از طریق مرورگر به داده های خود دسترسی پیدا کنید منتها کامپیوتر و گوشی یا تبلت هر دو باید از یک شبکه WiFi استفاده کنند.

این اپلیکیشن بر روی نسخه 2.1 به بالای اندروید قابل اجراست ولی فعلا از بستی حصیری پشتیبانی نمی کند.

‎”«برای کارائی بهتر، مرورگر کروم با ورژن 12 به بالا و فایرفاکس 3.6 و بالاتر پیشنهاد می شود. البته این اپلیکیشن IE را نیز پشتیبانی می کند ولی استفاده از آن نتیجه مطلوب را به ما نخواهد داد.

‎”«در نهایت بهترین بخش آن رایگان بودن اپلیکیشن است و شاید همین موضوع باعث شده در  اندروید مارکت  امتیاز 5 ستاره را به خود اختصاص دهد.

”«AirDroid را می توانید از  بازار  دانلود کنید.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از : خبرآنلاین، نارنجی