تبیان، دستیار زندگی
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: از كنار گذاشته شدن برانكو بسیار خوشحال هستم چرا كه او فوتبال ایران را به نابودی كشاند. رضا عنایتی درباره‌ی وضعیت كنونی تیم ملی فوتبال گفت: هر چند تغییرات در كادر فنی تیم ملی بسیار دیر اتفاق افت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضا عنایتی: در امارات هم آقای گل می‌شوم


مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: از كنار گذاشته شدن برانكو بسیار خوشحال هستم چرا كه او فوتبال ایران را به نابودی كشاند.

رضا عنایتی درباره‌ی وضعیت كنونی تیم ملی فوتبال گفت: هر چند تغییرات در كادر فنی تیم ملی بسیار دیر اتفاق افتاد اما، به هر صورت این تغییر و تحولات را باید به فال نیك گرفت. بدون شك رفتن برانكو از ایران به سود فوتبال ایران تمام خواهد شد چرا كه این مربی كروات در حد و اندازه‌های نام ایران نبود و عملكرد او در جام جهانی گویای همه چیز است.

وی ادامه داد: اكنون انگیزه تمامی بازیكنان ایرانی برای راهیابی به اردوی تیم ملی افزایش یافته چرا كه دیگر سلایق شخصی و پیش زمینه‌های ذهنی ملاك انتخاب ملی‌پوشان نیست. با روی كار آمدن كادر جدید تیم ملی و حضور پیشكسوتان و اهالی باتجربه فوتبال به عنوان مربی و مشاور اكنون قابلیت‌های فنی و تخصصی ملاك اصلی برای دعوت از بازیكنان به اردوی تیم ملی است.

عنایتی تصریح كرد: چندین سال پیاپی است كه تیم ملی با تركیبی یكنواخت و شناخته شده به مصاف حریفان می‌رود و این انگیزه و حس رقابت را در بازیكنان ذخیره كشته است. بسیاری از بازیكنان جوان و آینده‌دار فوتبال ما با وجود حضور در اردوهای تیم ملی به دلیل سیاست‌های نادرست برانكو فرصت حضور در تركیب اصلی را نیافتند و به دلایل بی‌مورد و غیر منطقی از اثبات شایستگی‌ها و توانایی‌های خود محروم شدند. این لجبازی‌ها سرانجام به ناكامی تیم ملی در جام جهانی و در پی آن ركود فوتبال ایران منجر شد.

مهاجم فصل گذشته استقلال با بیان این كه لیست سیاه تیم ملی دیگر نابود شده است، تصریح كرد: با تغییرات ایجاد شده در كادر فنی تیم ملی دیگر هیچ بازیكن شایسته‌ای پشت درهای تیم ملی به انتظار نخواهد نشست. از سوی دیگر بر خلاف گذشته بازیكنان از حضور در تركیب اصلی مطمئن نبوده و برای حضور در میدان رقابت سالمی را با یكدیگر ایجاد خواهند كرد. بی‌تردید ایجاد رقابت میان بازیكنان برای حضور در تركیب اصلی بهترین روش برای افزایش آمادگی بازیكنان و همین طور ایجاد روحیه مبارزه جویی است.

عنایتی با اشاره به انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: قلعه‌نویی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی در این شرایط حساس بود. او مربی جوان با دانش و آگاهی است كه می‌تواند تیم ملی را از این شرایط بحرانی نجات دهد. قلعه‌نویی یك بار در تیم استقلال این شرایط را تجربه كرده و نتایج خوبی را نیز گرفته است. او توانایی آن را دارد كه همین مسیر را این بار در تیم ملی طی كرده و این تیم را به موفقیت برساند. آنچه باید به آن توجه داشت این است كه قلعه‌نویی برای پشت سر گذاشتن این مسیر دشوار نیازمند حمایت و آرامش بیشتری است و وظیفه‌ی ماست كه این شرایط را برای او مهیا كنیم.

مهاجم دعوت شده به اردوی تیم ملی در مورد فضای حاكم بر تمرینات تیم ملی گفت:‌ خوشبختانه فضای بسیار خوب و امیدوار كننده‌ای بر تمرینات حكمفرماست و بازیكنان با رفاقت و صمیمیت فوق‌العاده‌ای تمرین می‌كنند. این می‌تواند رمز موفقیت و پیروزی ما مقابل حریفان باشد. امیدوارم كه با اضافه شدن لژیونرها به اردو تمرینات صورت جدی‌تری به خود گرفته و برای بازی مقابل سوریه كاملا آماده شویم.

عنایتی تصریح كرد: تا پایان بازی مقابل سوریه در تمرینات تیم ملی حضور دارم و فعلا قصد بازگشت به امارات را ندارم. اكنون تمام فكر و ذهنم موفقیت تیم ملی است و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهم كرد. پس از بازی با سوریه راهی امارات می شوم.

مهاجم تیم فوتبال الامارات در مورد پیوستنش به این تیم به ایسنا گفت: دوست داشتم تا فوتبال خود را بیرون از ایران ادامه دهم و شرایط لیگ امارات را نیز تجربه كنم. اكنون كه این شرایط فراهم شده تمام تلاش خود را به كار خواهم گرفت تا بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته و از نام و اعتبار بازیكنان ایرانی دفاع كنم. دوست دارم تا در اولین سال حضورم در این تیم آقای گل لیگ امارات شوم.

وی درباره‌ی وضعیت این تیم افزود: الامارات تیم چندان قدرتمندی نیست و سال گذشته نیز رده‌های میانی جدول را به خود اختصاص داده است. اما، امسال مسوولان این باشگاه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را انجام داده و قصد صعود به رده‌های بالاتر جدول را دارند. امیدوارم كه من و حسین كعبی در این راه موفق بوده و بازی‌های قابل قبولی را در لیگ امارات به نمایش بگذاریم.