تبیان، دستیار زندگی
از مدتی قبل تصمیم داشتیم به همراه اعضای انجمن نصف جهان دیداری از سالمندان گرامی آسایشگاه صادقیه داشته باشیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار از جوانان دیروز ، فراموش شدگان امروز

آسایشگاه سالمندان

"به نام مهربانترین مهربان عالم"

از مدتی قبل تصمیم داشتیم به همراه اعضای انجمن نصف جهان دیداری از سالمندان گرامی آسایشگاه صادقیه داشته باشیم، خدا را شکر برنامه ما برای بیست و پنجم آبان روز بعد از عید غدیر هماهنگ شد.

با همکاری دفتر اصفهان وسیله نقلیه ای را جهت رفت و برگشت تهیه کردیم. دوستان گرامی هم علی رغم بارش تند باران سر قرار حاضر شده و به سمت آسایشگاه صادقیه حرکت کردیم.

از ابتدای ورود به آسایشگاه با استقبال چند تن از سالمندان عزیز رو به رو شدیم و با تبریک عید و پذیرائی مختصری که به عنوان عیدی تقدیم آن بزرگواران می کردیم به تک تک طبقه ها سر زدیم . در طول ملاقات ، تنهائی این عزیزان و نحوه زندگی آن ها اکثر دوستان را به فکر فرو برده بود. وقتی آنها را در آن حال می دیدیم فقط یک نکته در ذهن انسان تداعی می شد که به سالمندان خانواده خود بیشتر رسیدگی کنیم و شرایطی را برای آنها فراهم کنیم که در واپسین ایام زندگی خود آرامش داشته باشند و شاد باشند. سالمندان و مددجویانی که در آن آسایشگاه بودند از دیدن گروه ما خوشحال شدند و بعضی از آنها به دنبال گوشی برای صحبت کردن و درد دل کردن می گشتند.

در پایان کمی با مسئولین آسایشگاه در مورد شرایط روحی و جسمی سالمندان و نحوه پذیرش آنها و ... صحبت کردیم . طی صحبتی که شد متوجه شدیم این مکان به صورت خصوصی و همچنین با کمکهای خیریه مردم اداره می شود و از هر سالمند حدود سیصد هزار تومان در ماه هزینه دریافت می شود و آنهائی که هیچ خویشاوند یا درآمدی ندارند به صورت رایگان از طرف سازمان بهزیستی در آسایشگاه بستری می شوند. یکی از کارمندان آنجا می گفت که اکثر این بزرگواران علی رغم اینکه به شرایط عادت میکنند ولی به خاطر دوری از خانواده پس از مدتی دچار افسردگی می شوند.

خاطره ی آن روز همیشه در ذهن ما می ماند البته خاطره ای که تلخی و شیرینی را در کنار هم داشت .

جهت بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.

 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان
 آسایگاه سالمندان صادقیه اصفهان

نظرات و گزارشات دوستان نصف جهانی را درمورد این دیدار در اینجا بخوانید.


باشگاه کاربران تبیان/ انجمن های تخصصی