تبیان، دستیار زندگی
هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر درحالی از روز جمعه و تحت تاثیر دیدار پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آغاز می‌شود که از تقابل دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن می‌توان به عنوان حساس‌ترین دیدار این روز یاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داربی اصفهان در غیاب سرخابی ها


هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر درحالی از روز جمعه و تحت تاثیر دیدار پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آغاز می‌شود که از تقابل دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن می‌توان به عنوان حساس‌ترین دیدار این روز یاد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی از روز جمعه با برگزاری هفت بازی آغاز می شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس به واسطه حضور در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با تاخیر نسبت به دیگر تیم‌ها شانزدهمین دیدار لیگ برتری خود را برگزار می کنند. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر خواهیم داشت:

سپاهان - ذوب آهن

داماش گیلان - نفت تهران

نفت تهران یکی از مدعیان قهرمانی نیم فصل مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور بود اما با شکست 3 بر یک مقابل نفت آبادان نه تنها شانس قهرمانی‌اش در نیمه راه لیگ به حداقل رسید بلکه به سکوی سوم جدول سقوط کرد. طبیعتا در هفته شانزدهم تیم نفت تهران برای جبران شکست هفته قبل به میدان می رود و کاهش اختلاف امتیازش با استقلال صدرنشین. نفت تهران برای تحقق این خواسته البته حریفی سخت و دشوار چون داماش گیلان را پیش رو دارد که هفته گذشته موفق شده است، صبای قم را در خانه‌اش شکست دهد و فاصله خود را با بالانشین‌ها کمتر کند. داماشی‌ها اگر نفت را شکست دهند به یکقدمی مربع بالانشین‌های جدول می رسند. با این شرایط آیا تیم قاسمپور مقابل شاگردان حسین فرکی پا پس می کشد؟

فجرشهید سپاسی شیراز - شهرداری تبریز

محمود یاوری در نخستین بازی خود با فجرسپاسی در عین خوش شانسی یک امتیاز از ذوب آهن در اصفهان گرفت. این تیم که در حال حاضر تیم مس سرچشمه را در یکقدمی خود می بیند، برای فرار از قعر جدول به کسب پیروزی در دیدار این هفته با شهرداری تبریز می اندیشد، حریفی که برخلاف فجر در هفته‌ای که گذشت اسیر بدشانسی شد و در عین بداقبالی به استقلال باخت. این بازی برای هر دو تیم به ویژه فجر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که در خانه بازی می کند و از امتیاز میزبانی بهره می برد.

سایپای البرز - شاهین بوشهر

باخت و تساوی‌های پی در پی تیم سایپای البرز را در شرایطی خطرناک قرار داده است، به حدی که اگر راه آهن، ملوان و مس در این هفته موفق به کسب امتیاز شوند، تیم صالح به قعر جدول سقوط خواهد کرد. این تیم با شرایط سختی که عنوان شد در هفته شانزدهم لیگ برتر پذیرای شاهین بوشهر است. این بازی تقابل تیم شاهین که بهترین خط دفاع لیگ برتر را دارد با تیمی است که دارای یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی است. در این بازی هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند، شاهین برای رسیدن به میانه بالای جدول و سایپا برای فرار از انتهای جدول، باید دید انگیزه و خواست کدام تیم برای پیروزی بر دیگری می چربد.

مس کرمان - صبای قم

این دو تیم از تیم‌های بازنده هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستند. یکی در خانه به داماش گیلان باخته و دیگری در دربی کرمان تن به شکست داده است، یکی از صدر جدول دور و دیگری به انتهای جدول نزدیک شده است. با این اوصاف سه امتیاز بازی شانزدهم لیگ برتر برای هر دو تعیین کننده است، به ویژه برای مس که از امتیاز میزبانی برخوردار است. این بازی البته تقابل جوان‌ترین مربی لیگ (عبدالله ویسی) با مسن‌ترین مربی لیگ (میروسلاو بلاژویچ) است، مربیانی که نمی توان از تاثیر حضور آنها بر تیم‌های‌شان به سادگی گذشت.

سپاهان اصفهان - ذوب آهن اصفهان

دربی اصفهان ساعتی قبل از دربی تهران برگزار می شود. شاید حساسیت و اهمیت این بازی با دربی سرخابی‌های پایتخت قابل مقایسه نباشد اما به اندازه خود جذابیت دارد. از قضا دربی اصفهان این بار شباهت زیادی به دربی تهران دارد، آنجا که سپاهان در اوج آمادگی پذیرای ذوب آهن است، ذوب آهنی که انگار با بدشانسی و بحران پیوندی ناگسستنی دارد. این بازی که قطعا قوانین نانوشته تمام دربی‌های فوتبال دنیا در خصوص آن صدق می کند برای دو تیم مهم و تعیین کننده است و نقطه عطفی برای صعود.

تراکتور و مس

تراکتورسازی تبریز - مس سرچشمه

بردی که هفته گذشته تیم تراکتورسازی در تهران مقابل پرسپولیس کسب کرد، برای این تیم بسیار باارزش بود. سرخپوشان تبریزی که بالاخره در تهران پرسپولیس را شکست دادند، توانستند با سه امتیاز این بازی به رده دوم جدول صعود کنند و روی کاغذ اندک شانسی برای قهرمانی نیم فصل داشته باشند. این تیم در هفته شانزدهم با اندیشه کاهش اختلاف امتیازات خود با استقلال صدرنشین در خانه از تیم سختکوش مس سرچشمه پذیرایی می کند، تیمی که هفته گذشته دربی کرمان را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

تراکتورسازی که آخرین پیروزی خانگی خود را در هفته نهم و در دیدار با مس کرمان کسب کرده است، این هفته در مصاف با دیگر تیم کرمانی به دنبال بردی است تا خواسته هایی که ذکر شد را محقق سازد. تیم مس سرچشمه که در هفته‌های اخیر سختکوشی خود را به اثبات رسانده است، بدون شک حریفی آسان برای تراکتورسازان باانگیزه نخواهد بود.

فولادخوزستان - ملوان بندرانزلی

جنوب و شمال فوتبال ایران بازهم به یکدیگر رسیدند. این بار هر دو تیم شمالی و جنوبی احوال چندان مساعدی ندارند. میزبان جنوبی که طی هفته‌های گذشته در میانه پایین جدول جابه‌جا شده است از ملوانی پذیرایی می کند که طی فصل جاری بیشتر در حال فرار از قعر جدول بوده است. حضور جلالی و پورغلامی روی نیمکت دو تیم فولاد و ملوان می توان این اطمینان خاطر را به تماشاگر اهوازی بدهد که روز جمعه تماشاگر یک بازی تماشایی، فارغ از حواشی مخرب فوتبال باشند، فوتبالی که نتیجه آن در زمین مشخص می شود.

- برنامه دیدارهای هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 18/9/90

* داماش گیلان - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه شهید عضدی رشت

* فجرشهید سپاسی شیراز - شهرداری تبریز، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز

* سایپای البرز - شاهین بوشهر، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج

* مس کرمان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* سپاهان اصفهان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* تراکتورسازی تبریز - مس سرچشمه، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* فولادخوزستان - ملوان بندرانزلی، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز

سه‌شنبه - 22/9/90

* استقلال تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت 16:15، ورزشگاه آزادی تهران

پنجشنبه - 24/9/90

* راه‌آهن شهرری - پرسپولیس، ساعت 16:15، ورزشگاه آزادی تهران

بخش ورزشی تبیان


منبع :مهر