تبیان، دستیار زندگی
برخی از تکنیک های داشتن ارتباط صمیمیانه از این قرار است : هدیه دادن: هدیه دادن به خصوص اگر بی مقدمه باشد تاثیر زیادی در صمیمیت دارد. پدری را فرض کنید که می خواهد با فرزندش درباره افت تحصیلی اش بحث کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنیک های  ارتباط صمیمیانه

ایجاد صمیمیت

پرسش: لطفا بهترین روش برای برقراری ارتباط صمیمانه و با دوام با دیگران را توضیح دهید.

پاسخ:  برخی از تکنیک های داشتن ارتباط صمیمیانه از این قرار است:

هدیه دادن: هدیه دادن به خصوص اگر بی مقدمه باشد تاثیر زیادی در صمیمیت دارد. پدری را فرض کنید که می خواهد با فرزندش درباره افت تحصیلی اش بحث کند. اگر شروع ارتباط با هدیه ای باشد فرزند دلسوزی عمیق و مشفقانه پدر را درک می کند. هدیه می تواند یک چیز معمولی باشد اما نفس عمل است که روی آدم ها تاثیر می گذارد.

استفاده از نام مخاطب: حین یک گفت و گو استفاده از نام یا فامیل طرف مقابل می تواند تاثیر زیادی در صمیمیت دو طرف داشته باشد. واژه هایی مثل دوست عزیز، آقای محترم! ببین!! و... فوق العاده اثر منفی روی مخاطب دارند.

در نظرگرفتن شرایط طرف مقابل: اگر مخاطب شما کسالت دارد، یا در غم از دست دادن عزیزی سوگوار است یا خدا به او فرزندی داده! تبریک، تسلیت یا همدردی می تواند اثر خوبی روی او داشته باشد.

حالا ارتباط صمیمی شما برقرارشده، برویم سراغ نکات بعدی...

در هر ارتباطی اعم از خانوادگی، شغلی، قرار دوستانه و... برای افزایش جذابیت خود و تاثیرگذاری کلاممان با ظاهر آراسته حاضر شویم. بیشتر سکوت کنیم، حتی اگر طرف مقابل حرف اشتباهی زد کلامش را قطع نکنیم. نرم، ملایم و با طمانینه صحبت کنیم. به خود و فرد مقابل و حتی افراد غایب احترام بگذاریم. متبسم باشیم اما بیش از از اندازه شوخی نکنیم و بر رفتار خود کنترل لازم را داشته باشیم. این ها گام هایی هستند که در شروع یک رابطه به ما کمک خواهند کرد.

از ته قلب با مخاطب خود صمیمی باشیم: شرط صمیمیت، نصیحت کردن و تاثیر گذاری دوست داشتن واقعی و قلبی است. آدم ها به راحتی تظاهر را تشخیص می دهند.

صمیمانه

کشف تاریخ های مهم: تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و وقایع فراموش نشدنی و خاطره انگیز آدم ها البته از جهت مثبت همیشه عامل خوبی برای مصاحبت و صمیمیت است.

تبادل تدریجی و رو به افزایش خود افشایی از ویژگی اصلی این نوع روابط به شمار می آید. هر چه دو طرف یک رابطه بیشتر خود را برای دیگری به شکل مناسبی افشا کنند و بعضی از رازهای شخصی شان را بر ملا کنند، احساس صمیمیت بیشتر در آنها بیدار می شود البته مراقب باشید که رازهای خصوصی را بر ملا نکنید.

انتقاد نکنید: قبل از هر انتقادی محاسن طرف را بگوئید غیرمستقیم انتقاد کنید نظرش را در مورد موضوع مورد انتقادتان بپرسید.

حداقل هفته ای یکبار یکدیگر را ببینید اما افراط نکنید.

چهره پذیرنده داشته چهره متبسم و ملایم، یعنی زل نزنیم چشمها را گشاد نکنیم لبخندی ملایم داشته باشیم و نام افراد را به خاطر بسپاریم.

کتاب صمیمیت تاثیر گذاری و نفوذ نوشته حورایی را مطالعه کنید.

مشاور پاسخگو: کهتری

تنظیم: مرکز مشاوره