تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام آقاتهرانی: در آمریکا یک روز به نام روز حسین معروف است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک روز بنام امام حسین علیه سلام

دکتر آقا تهرانی

حجت الاسلام آقاتهرانی: در آمریکا یک روز به نام روز حسین معروف است .
برگزیده ای از سخنان حجت الاسلام دکتر آقا تهرانی در مسجد ملاصادق قم

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به اینکه در اروپا و آمریکا یک روز به نام "روز حسین" نام گذاری شده است، گفت: مردم اروپا و آمریکا در یکشنبه قبل یا بعد از عاشورا برای امام حسین(ع) مراسم عزاداری و سوگواری برگزار می کنند.

حجت الاسلام آقاتهرانی درمسجد ملاصادق قم با بیان این که در دوره آخر الزمان همه مردم دنیا امام حسین را می شناسند، اظهار داشت: مکتب امام حسین یعنی همان مکتب دینداری و آزادگی جهانی است و هر کس با هر آئینی با آن ارتباط برقرار می کند.

پیامبر از حسین است یعنی این که پیامبر دین و پیغامی را از طرف خداوند آورده که استمرار و ادامه دهنده آن حسین(ع) است و اینکه حسین(ع) نیز از پیامبر نکته های فراوانی دارد که قابل تامل است و نباید به راحتی از آن گذشت.

ممکن است که یک فرد شیعه و نامش نیز حسین باشد اما اگر فتنه ای پیش بیاید و به سخنان ولایت توجه نکنیم همه چیز عوض می شود و حتی فتنه ما را تا لشکر یزیدیان هم می برد.

وی یکی از مشکلات جامعه را بی اهمیتی مردم به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: اگر هر کس وظیفه خود را نسبت به این فریضه الهی انجام دهد، پس از مدتی تاثیر زیادی در بین مردم خواهد گذاشت.

و البته اول باید از خانواده خود شروع کنیم. برای شیعه زشت است که ناموسش بدحجاب باشد.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به کسانی که در موارد فتنه سکوت کنند مورد لعن خداوند قرار می گیرند، گفت: در فتنه ها بعضی ها سکوت اختیار می کنند که این حرکت خودش حمایت از کار است و باید منتظر عقوبت الهی باشند.

ایشان بهترین راه دوری از عذاب و عقاب الهی را دوستی و رفاقت با خداوند و اهل بیت دانست و افزود: اولین گام برای پاک ماندن، انتخاب دوست خوب و سالم می باشد تا از گمراهی و ضلالت نجات پیدا کنید و بعد باید ارتباط معنوی خود را با خدای متعال تقویت کنیم تا در گلوگاه های سخت ما را یاری کند.


منبع : خبر گزاری رسا

تهیه و تنظیم : محمد حسین امین ، گروه حوزه علمیه تبیان