تبیان، دستیار زندگی
سامان سالور که روزهای پایانی هفته جاری راهی لوکارنو می‌شود تا در اولین نمایش "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" حاضر باشد، نسبت به موفقیت آن در لوکارنو اظهار امیدواری کرد. "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" به همراه "چهارشنبه سو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامان سالور: فیلم تازه ام «1359» کاری کمدی با مضمونی اجتماعی و جنگی است

سامان سالور که روزهای پایانی هفته جاری راهی لوکارنو می‌شود تا در اولین نمایش "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" حاضر باشد، نسبت به موفقیت آن در لوکارنو اظهار امیدواری کرد.

"چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" به همراه "چهارشنبه سوری" ساخته اصغر فرهادی دو نماینده سینمای ایران در این دوره از جشنواره لوکارنو هستند که "چند کیلو ..." در بخش رقابتی سینماگران عصر حاضر پذیرفته شده است

اولین نمایش "چند کیلو ..." روز هفتم اوت خواهد بود و سالور ششم این ماه در لوکارنو حاضر خواهد شد. او در مورد نمایش فیلمش در این جشنواره گفت: "اولین نمایش فیلم در جشنواره لوکارنو برای روزنامه نگاران است، در نمایش دوم منتقدان به تماشای فیلم می نشینند و سومین نمایش فیلم برای مردم خواهد بود."

سالور با اظهار امیدواری به موفقیت فیلمش در این جشنواره گفت: "نمایش در لوکارنو اولین حضور بین المللی فیلم است و همین مساله برایم جذابیت زیادی دارد. با توجه به خبرهایی که از فضای جشنواره لوکارنو شنیده ام، به موفقیت فیلم در این جشنواره امیدوارم. امیدورام "چند کیلو ..." موفق به کسب جایزه شود تا به این شکل هم برای سینمای ایران و هم برای خودم افتخاری به دست آید."

در حالی که سالور این روزها سرگرم حضورهای بین المللی "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" است، در نظر دارد ساخت فیلم تازه ای را هم آغاز کند. او در مورد این فیلم گفت: "فیلم تازه ام "1359" یا "بهشت... مستقیم" کاری کمدی با مضمونی اجتماعی و جنگی است. تاکنون با تهیه کنندگانی در مورد آن صحبت کرده ام که البته نتایج خوبی هم به دست آمده، اما چون هنوز هیچ چیز قطعی نیست نمی توانم در این مورد چیزی بگویم. در تلاشم ساخت فیلم را فصل پائیز شروع کنم."

سالور در مورد احتمال شباهت این فیلم به "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" گفت: "در این کار هم با ساختاری متفاوت رو به رو هستیم، اما شباهتی به لحاظ مضمونی یا حال و هوا در این دو کار وجود ندارد."

جشنواره لوکارنو دوم اوت کار خود را آغاز می کند و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت. رفیع پیتز دیگر ایرانی حاضر در این جشنواره است که به عنوان داور به لوکارنو می رود.

لینک :

نامزدهای‌ دریافت سیمرغ بلورین اعلام شدند

فیلم های متقاضی شركت در جشنواره فیلم فجر

چند حلقه نگاتیو برای مراسم فیلمبرداری

13 فیلم ایرانی در بخش مسابقه جشنواره كودك

اسامی فیلم های راه یافته به جشنواره كن