تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون اینترنتی زنان به زبان فارسی و با مدیریت محبوبه عباسقلی ‌زاده ، فعال جنبش زنان و با همکاری تعدادی از کنشگران حقوق زنان و روزنامه‌ نگاران در خارج از ایران راه‌ اندازی شده است و قطعا اگر شرایط ایجاب کند در آینده پخش ماهواره ‌ای هم خواهیم داشت . ام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاه کلید جنگ نرم افشا شد


"تلویزیون اینترنتی "زنان" به زبان فارسی و با مدیریت محبوبه عباسقلی ‌زاده ، فعال جنبش زنان و با همکاری تعدادی از کنشگران حقوق زنان و روزنامه‌ نگاران در خارج از ایران راه‌ اندازی شده است و قطعا اگر شرایط ایجاب کند در آینده پخش ماهواره ‌ای هم خواهیم داشت . اما به هر حال آینده ی تلویزیون‌ ها به سمت اینترنت در حال حرکت است."


تلوزیون اینترنتی زنان

همواره هدف اصلی جنگ نرم این است که ، افراد را طوری هدایت کند تا همگی مانند یکدیگر فکر کنند و نه ذره ای بیشتر و متفاوت تر (نگه داشتن افراد در یک سطح خاص فکری) و بهترین و موثرترین ابزار به جهت اِعمال این امر برای سردمداران این جنگ ، استفاده از رسانه ها می باشد تا به سهولت افکار را در جهت خواسته های خود تغییر داده و به هم نزدیک کنند . در واقع یکی از اهداف رسانه ها شکل دهی به رفتار انسان هاست و رسانه های همسو همدیگر را تقویت می کنند تا ما باور کنیم که ایده ی مطرح شده بهترین چیز و تمام واقعیت است که این روند شامل تمامی افراد و اقشار جامعه ی هدف می شود لیکن ، در جنگ نرم زنان به دلیل عملکرد و ویژگی های تولیدی و مصرفی (مدیریت داخلی خانواده) جایگاه خاصی دارند و به همین دلیل است که زنان را "شاه کلید جنگ نرم" نامیده اند . در همین راستا اخیرا شبکه های ماهواره ای و اینترنتی مختص زنان و با رویکرد فمینیسم گرایانه راه اندازی شده اند.

محبوبه عباسقلی زاده از اعضای مؤثر جریان های فمینیستی در راستای فعالیت های ضد اسلامی و ضد فرهنگی خود اخیرا اقدام به راه اندازی تلویزیونی به نام "زنان" کرده است. عباسقلی زاده از اعضای مؤثر جریان های فمینیستی می باشد که در سال 85 به جرم اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنیت ملی ، تمرُد از دستور پلیس و بر هم زدن نظم عمومی ، محاکمه شد و اکنون در خارج از ایران به سر می برد و اخیرا در راستای فعالیت های ضد اسلامی و ضد فرهنگی خود اقدام به راه اندازی تلویزیونی به نام "زنان" کرده است.

در جنگ نرم زنان به دلیل عملکرد و ویژگی های تولیدی و مصرفی (مدیریت داخلی خانواده) جایگاه خاصی دارند و به همین دلیل است که زنان را "شاه کلید جنگ نرم" نامیده اند

سایت رادیو فرانسه 30 نوامبر(9 آذر) در این باره نوشت : "تلویزیون اینترنتی "زنان" به زبان فارسی و با مدیریت محبوبه عباسقلی ‌زاده ، فعال جنبش زنان و با همکاری تعدادی از کنشگران حقوق زنان و روزنامه‌ نگاران در خارج از ایران راه‌ اندازی شده است . محبوبه عباسقلی زاده در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه در مورد چشم انداز پخش این تلویزیون اینترنتی بر روی ماهواره گفت : "قطعا اگر شرایط ایجاب کند در آینده پخش ماهواره ‌ای هم خواهیم داشت . اما به هر حال آینده ی تلویزیون‌ ها به سمت اینترنت در حال حرکت است."

به نوشته ی سایت رادیو فرانسه ، عباسقلی زاده در مورد اهداف این تلویزیون گفت : "تلاش همکاران و گردانندگان این تلویزیون این است که زمینه‌ های مشترک بین جنبش زنان و جنبش‌های زنده ی اجتماعی کشور را با جنبش دموکراسی خواهی ایران کشف کرده و گسترش دهند."

عباسقلی زاده از اعضای مؤثر جریان های فمینیستی می باشد که در سال 85 به جرم اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنیت ملی ، تمرُد از دستور پلیس و بر هم زدن نظم عمومی ، محاکمه شد و اکنون در خارج از ایران به سر می برد

با توجه به سوابق عباسقلی زاده و مجموعه ی همفکرانش در ابراز دشمنی شدید با آموزه های فرهنگ اسلامی ، پوشیده نیست که انگیزه ی اصلی از افتتاح این رسانه ، تبلیغات منفی علیه ارزش های دینی و اخلاقی است . بی تردید مفاهیم ارزشمندی از قبیل عفت ، حیا ، حجاب ، تعهد ، وقار ، وفا و ... از حملاتِ تخریبی این رسانه ی فمینیستی بی نصیب نخواهند ماند.

فرآوری:آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: جام نیوز / دفتر مطالعات و تحقیقات زنان