تبیان، دستیار زندگی
آندو ستاره‌ی مسیحیت در جام‌جهانی؛ آندرانیك تیموریان در نظرسنجی مسیحیان هلند به عنوان «ستاره مسیحی جام جهانی» برگزیده شد. تیموریان كه بیست‌وسه سال دارد, تنها مسیحی در تركیب اصلی ایران بود كه در رقابت‌های جام‌جهانی به میدان ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هلندی ها تیموریان را برگزیدند

آندو ستاره‌ی مسیحیت در جام‌جهانی؛


آندرانیك تیموریان در نظرسنجی مسیحیان هلند به عنوان «ستاره مسیحی جام جهانی» برگزیده شد.

تیموریان كه بیست‌وسه سال دارد, تنها مسیحی در تركیب اصلی ایران بود كه در رقابت‌های جام‌جهانی به میدان رفت. آندو كه در سه دیدار گروه D برابر مكزیك، پرتغال و آنگولا یكی از بهترین‌های ایران بود, در فهرست یازده نفره‌ی مسیحیان پروتستان و كاتولیك با عنوان «بازیكنانی كه مسیحی بودنشان را به راحتی ابراز می‌كردند»، 3/31 درصد آرا را به دست آورد.

منو راش, ترتیب دهنده‌ی این نظرسنجی گفت كه در مجموع 1060 رای در مدت برگزاری جام‌جهانی كه با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید, داده شد. تیموریان كه گفته می‌شود به باشگاه بولتون پیوسته, بالاتر از دیرك كویت, بازیكن تیم ملی هلند در این نظرسنجی اول شد. كویت 8/24 درصد، كیو جالینس هم با 8/7 درصد سوم شد. پس از این سه، برزیلی‌ها ( كاكا و زی روبرتو) كه از جمله مسیحیان متعصب هستند قرار دارند.

پیتره كونه، سخنگوی نشست اسقف‌های هلند گفت:« برابر این عقیده كه بازیكن فوتبال ممكن است مسیحی باشد, مقاومت بسیاری وجود داشت. فكر می‌كنم گام خوبی بود كه نشان دهیم بازیكنانی كه در جام‌جهانی ابرستاره‌ی شده‌اند, پارسا هم هستند و به پروردگار ایمان دارند.»

به گزارش این سایت, تیموریان با این كه مذهب اقلیت را در ایران دارد, هیچ مشكلی ندارد و با هم تیمی‌هایش رابطه‌ی بسیار خوبی دارد.»