تبیان، دستیار زندگی
: امروزه افراد با توجه به نیازها و علایق استفاده های متفاوتی از کامپیوتر دارند. از این سو می توان با توجه به نیازها و کاربردها سیستم ها را در گروه های خاص جای داد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت گرافیک ویژه ، محصول جدید از ZBOX


امروزه افراد با توجه به نیازها و علایق استفاده های متفاوتی از کامپیوتر دارند. از این سو می توان با توجه به نیازها و کاربردها سیستم ها را در گروه های خاص جای داد.

در این حالت افراد با توجه به کارایی، سیستم مورد نیاز خود را خریداری می کنند و نیازی نیست که سیستمی خریداری کنند که دارای همه مزایا باشد و تنها از یکی از آنها استفاده شود.

کارت گرافیک ویژه ، محصول جدید از zbox

محصولات شرکت  ZBOX زوتاک در دسته بندی رایانه‌های کوچک قرار دارند. بعضی از آنان  مانند ZBOX nano ها حتی به کوچکی یک کف دست هستند!

ZBOX زوتاک به منظور برآوردن نیاز طیف خاصی از کاربران طراحی شده‌ است، افرادی که دوستدار رایانه‌ای کوچک و ارزان هستند و نیازی هم به پرداخت هزینه جهت قابلیت‌هایی که به آن نیازی ندارند هم نداشته باشد

ZBOX زوتاک به منظور برآوردن نیاز طیف خاصی از کاربران طراحی شده‌ است، افرادی که دوستدار رایانه‌ای کوچک و ارزان هستند و نیازی هم به پرداخت هزینه جهت قابلیت‌هایی که به آن نیازی ندارند هم نداشته باشد در این میان طراحان شرکت زوتاک که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان کارت گرافیک در دنیاست بهتر از هر کس دیگر پی به نیاز گرافیکی کاربران نت‌تاپ‌ها برده‌ و برای این دسته از کاربران محصول جدید را ارائه کرده‌اند.

استفاده از پردازنده گرافیکی نسل جدید ION انویدیا با 512 مگابایت حافظه DDR3 که در میان سایر محصولات مشابه دیگر در این دسته نمی‌توان یافت، این محصول را قابل توجه کرده است

زوتاک مدل (ZBOX Blu-ray 3D ID36 Plus) دارای پردازنده 525 Intel Atom دوهسته‌ای با چیپ ست NM10 Express می باشد که آنها را به یکی از قوی‌ترین نت‌تاپ‌های موجود تبدیل می‌کند. استفاده از  پردازنده گرافیکی نسل جدید ION انویدیا با 512 مگابایت حافظه DDR3، که در میان سایر محصولات مشابه دیگر در این دسته نمی‌توان یافت، این محصول را قابل توجه کرده است.

میزان توان پردازشی و گرافیکی با پشتیبانی از فناوری PureVideo HD انویدیا با هم استفاده شده است و پخش فوق‌العاده‌ای از بلوری با کیفیت 1080p را به طور سه بعدی برای کاربر ارائه می‌دهد که تجربه پخش ویدیویی را همانطور که کارگردان‌ها در نظر داشته‌اند به کاربران نمایان می سازد.

ویژگی ها:

* مجهز به دیسک سخت SATA 250 گیگابایتی و دو کارت حافظه DDR3 تا حجم 4 گیگابایت  می باشد

* قابلیت استفاده از تمام درگاه‌های ورودی و خروجی به روز مورد نیاز برای کاربران نت‌تاپ‌ها از قبیل USB 3.0، USB 2.0، eSATA combo، HDMI، DVI

* امکان استفاده از خروجی‌های نوری S/PDIF

* استفاده از کارت خوان 6-in-1  که راه اتصال به آن را از به روش های مختلف آسان می‌کند.

* ابعاد این محصول 28x18.7x4 سانتی متر است

* و وزنش نیز به همراه جعبه تنها 2.6 کیلوگرم است.

داشتن امکانات مناسب و پیشرفته در ساخت نت تاپ ها، یک امر مهم بشمار می آید. زوتاک در  محصول ZBOX Blu-ray 3D ID36 Plus ، سعی کرده است این امر را تمام و کمال اجرا کند .

کارت گرافیک ویژه ، محصول جدید از zbox

استفاده از ایترنت دارای پهنای باند های 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و مودم 802.11n/g/b WiFi که با پشتیبانی از پهنای باند 300 مگابیت بر ثانیه ، در این محصول جدید دیده می شود.

همچنین 3D ID36 plus زوتاک، دارای پخش استریوی صدا برای آنالوگ و صدای 8 کاناله برای پخش دیجیتال است که صدایی فراگیر را برای کاربران ایجاد می کند

شکل ظاهری این محصول نیز متفاوت از دیگر محصولات این خانواده طراحی شده است.

بخش انتهای لبه نقره ای رنگ آن برچسب3D Blu-ray خود نمایی می کند که پخش سه بعدی بلو- ری را یادآور می‌شود.

همچون تمامی اعضای این خانواده، ZBOX Blu-ray 3D ID36 Plus نیز با قابلیت نصب بر پشت نمایشگرها و به ویژه نمایشگرهای بسیار باریک و نزدیک به دیوار طراحی شده است. به سادگی می‌توان آن را با نصب بر روی نمایشگر به چیزی فراتر از یک All-in-one تبدیل کرد.

این محصول نسبت به آنچه که از فناوری و امکانات در اختیار شما قرار می‌دهد، دارای قیمت پایین می باشد که این امر ممکن است میزان فروش را نیز برای این محصول افزایش دهد.

زوتاک حتی قابلیت اورکلاکینگ را نیز برای این مدل در نظر گرفته و قابلیت پشتیبانی از ویندوز XP و 7از قابلیت های این ZBOX است.

فائزه سید خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

zotac

“Direct Access to Graphics Card Leveraging VT-d”‌ by: Beng Heng Ng, Billy Lau and Atul Prakash

PCI Express/Graphics Card by: Replacement Instructions